Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Studiegroepjes/Discussiegroepjes

Michael

Studiegroepjes/Discussiegroepjes

Berichtdoor Michael » 24 Jan 2012, 22:49

Bij deze heb ik een thread gestart voor studie/discussiegroepjes omdat ik denk dat het interessant zou zijn om in groep te studeren of af en toe gedachten uit te wisselen en omdat ik denk dat Masters veel van elkaar kunnen leren.

Mensen die zeggen dat ik hier laat mee afkom (op de drempel van't 2e semester in de masters); je hebt gelijk. (Beter laat dan nooit?)
Desalniettemin denk ik bv dat ik -als iemand die moderne transnationale geschiedenis bestudeert- best wel voordeel kan halen uit een discussie met wereldgeschiedenissers; maar verder mag je met alles afkomen eigenlijk (T'is geschiedenis! Mensen zullen er altijd wel iets leuk in vinden, ookal is het bijgod middeleeuwse kloosterorden en waarom dat dan niet delen?).

Lijkt me misschien ook leuk om zo een groter groepsgevoel onder de masters te krijgen! Ook handig voor mensen die nog niet zoveel vrienden hebben in de master geschiedenis, die uit een schakelprogramma, andere richting komen, leerkracht/hogeschool etc. erbij te betrekken.

Enja, baat het niet schaad het niet; wat heb je te verliezen buiten wat bandbreedte en/of een paar uurtjes?

Terug naar “Master”