Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Erasmus

Onderwerpen mbt de universiteit, ook een plaats waar studentenvertegenwoordigers bepaalde zaken kunnen aankaarten.
Aeroflot

Re: Erasmus

Berichtdoor Aeroflot » 23 Jan 2011, 14:46

Dragases schreef:
Aeroflot schreef:
das ook heel goed voor uwe graad,
wanneer je in je bachelor op erasmus gaat dan worden je punten mee met uw andere gerekend om uw graad te bepalen.
in de master (ook de enige graad die echt van beland is) maakt dat dat de helft van je punten uit je erasmus ervaring komen,
en normaalgezien behaal je toch 10-20% hogere punten op erasmus.

Veel succes!

Die punten worden weer naar beneden getrokken door de Vlaamse universiteiten. Vooral mensen die hun Erasmus aan Spaanse of Italiaanse universiteiten doen zouden wel eens hard kunnen schrikken bij hun terugkeer...

natuurlijk, maar andere mensen die naar Wenen getrokken zijn hebben me beloofd dat dat niet echt het geval is voor punten uit Oostenrijk (en de andere Duitstalige bestemmingen).
ik weet ook niet wat het beleid is aan de RUG voor masterstudenten,
ik zag alleen maar dat niemand een antwoord kon geven op die jongen hoe het was om als master naar het buitenland te trekken.

Dragases

Berichtdoor Dragases » 23 Jan 2011, 14:55

Aeroflot schreef:
natuurlijk, maar andere mensen die naar Wenen getrokken zijn hebben me beloofd dat dat niet echt het geval is voor punten uit Oostenrijk (en de andere Duitstalige bestemmingen).
ik weet ook niet wat het beleid is aan de RUG voor masterstudenten,
ik zag alleen maar dat niemand een antwoord kon geven op die jongen hoe het was om als master naar het buitenland te trekken.

Het is niet onmogelijk. Ik heb 't destijds gedaan, maar er komt heel wat administratieve rompslomp bij te kijken (zeker als je een volledig jaar wil blijven). Ik vermoed dat ik Vermeir destijds bijna op de rand van een zenuwinzinking moet gedreven hebben met alle bureaucratie...

Het wordt alleszins niet aangemoedigd en met reden. 't Derde Bachelorjaar is al bij al nog vrij "relaxed" in vergelijking met een Masterjaar. De enige reden waarom je Erasmus in je Masterjaar zou moeten doen, zoals ik destijds, is voor onderzoek en niks anders.
"L'homme d'entendement n'a rien perdu, s'il a soi-même"
{Michel de Montaigne}

A Robotic Being

Berichtdoor A Robotic Being » 23 Jan 2011, 15:27

De master heeft leukere en interessantere vakken, vaak ook in kleine groepen en met mogelijkheid om goeie punten te scoren. Derde bach heeft stomme readervakken die overal en nergens over gaan. Persoonlijk zou ik in ba3 gaan en - zoals ik eerder al zei - als je echt wil kan je via andere programma's (basileus, bilaterale akkoorden, erasmus belgica) nog een verblijf in het buitenland scoren voor je master ook (al gaat die redenering ook omgekeerd op natuurlijk).
A number of governors who've sat in office in Austin went on to become president Bush. Including George W. Bush and George Bush.

amjdmg

Berichtdoor amjdmg » 23 Jan 2011, 23:04

Dragases schreef:
Aeroflot schreef:
das ook heel goed voor uwe graad,
wanneer je in je bachelor op erasmus gaat dan worden je punten mee met uw andere gerekend om uw graad te bepalen.
in de master (ook de enige graad die echt van beland is) maakt dat dat de helft van je punten uit je erasmus ervaring komen,
en normaalgezien behaal je toch 10-20% hogere punten op erasmus.

Veel succes!

Die punten worden weer naar beneden getrokken door de Vlaamse universiteiten. Vooral mensen die hun Erasmus aan Spaanse of Italiaanse universiteiten doen zouden wel eens hard kunnen schrikken bij hun terugkeer...

Niet meer, sinds een beslissing van de interne beroepscommissie. Betrof wel iemand die naar Finland was gegaan.
Als het fascisme in Europa ooit weer opduikt, zal het dat doen onder de naam antifascisme. - Jacques Presser

Dragases

Berichtdoor Dragases » 24 Jan 2011, 13:14

amjdmg schreef:Niet meer, sinds een beslissing van de interne beroepscommissie. Betrof wel iemand die naar Finland was gegaan.

Destijds hebben ze mijn punten met een kwart naar beneden gehaald. Zelfs voor twee keer 't absolute maximum (30+/30) kreeg ik slechts twee keer een 16.

Heb nog sterk getwijfeld om toen in beroep te gaan, maar men had mij dat afgeraden aangezien 't weinig zou opbrengen.
"L'homme d'entendement n'a rien perdu, s'il a soi-même"
{Michel de Montaigne}

Jochen E

Berichtdoor Jochen E » 24 Jan 2011, 13:21

Laat ons zeggen dat ik met een 16 nog zeer tevreden zal zijn :P
Den Hugo schreef:Beste Jochen,

Het forum is dood, lang leve het forum.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 Jan 2011, 11:10

mailtje gestuurd naar prof. Vermeir voor Bologna.
Nu is het spannend wachten tot het (hopellijk) groen licht...

:jump:

Jochen E

Berichtdoor Jochen E » 25 Jan 2011, 11:29

Ramses gaat ook voor Bologna. Bij deze is het dus zeker dat Salamanca mijn eerste keuze wordt :D

Gast

Berichtdoor Gast » 25 Jan 2011, 13:51

Het was natuurlijk wishfull thinking te hopen dat ik geen concurrentie zou hebben, maar toch ... k*t!
Heeft Ramses goede punten? :P

sunday8pm

Berichtdoor sunday8pm » 25 Jan 2011, 13:52

Jochen E schreef:Bij deze is het dus zeker dat Salamanca mijn eerste keuze wordt :D

HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

En nu nog HP1 hé Jochen.
Remember the times of freedom, when you needed nothing.

Michiel_D

Berichtdoor Michiel_D » 25 Jan 2011, 14:49

Gast schreef:Het was natuurlijk wishfull thinking te hopen dat ik geen concurrentie zou hebben, maar toch ... k*t!

Ramses is een beest.

Goh, wat is goed. Maar wel degelijk meen ik me te herinneren. Al zou voor Bologna eerder gekeken worden naar taalkennis en vervolgens naar punten.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 Jan 2011, 16:35

Michiel_D schreef:
Gast schreef:Het was natuurlijk wishfull thinking te hopen dat ik geen concurrentie zou hebben, maar toch ... k*t!

Ramses is een beest.

Goh, wat is goed. Maar wel degelijk meen ik me te herinneren. Al zou voor Bologna eerder gekeken worden naar taalkennis en vervolgens naar punten.

Dan zullen we moeten duelleren (ook al is hij een beest) :viking:

prof. Vermeir zei inderdaad dat de criteria bij meerdere kandidaten taalkennis en punten zijn. Maar hoe zit dat met die taalkennis?
Worden alle kandidaten op bureau gesommeerd waar we vervolgens om ter snelst 't moeilijkste werkwoord vervoegen?

Michiel_D

Berichtdoor Michiel_D » 25 Jan 2011, 16:36

Ik dacht dat het mondeling testen was.

Sientje

Berichtdoor Sientje » 25 Jan 2011, 18:16

Bwa. Vermeir heeft dat ook gezegd, maar uiteindelijk moesten wij gewoon zeggen of we de taal konden of niet. Ik zou er zeker niet over liegen (dat is al gebeurd en daar is hij zeer, zeer kwaad voor geweest), maar de kans dat je echt op zijn bureau wordt geroepen om je zegje te doen is zeer klein.
Epicness wordt niet bereikt door braaf te doen.

Jochen E

Berichtdoor Jochen E » 26 Jan 2011, 10:56

Als je liegt, mag je je Erasmusplan wel vergeten denk ik :P
Enfin, ik ga gwn zeggen dak ooit een beginnerscursus Spaans heb gevolgd (keb het diploma daar nog van :happy: ) en dat de kennis ver zit, maar dat k hem wel kan opfrissen.

Terug naar “Opleiding & Universiteit”