Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Methodologie van de gesch.: Paleografie met tekstverklaring

wout

Re: Methodologie van de gesch.: Paleografie met tekstverklar

Berichtdoor wout » 16 Mei 2013, 20:30

Gastman schreef:Ik heb hier een hele reeks verbeterde transcripties (tekst 3 tot 16) en zou deze graag ruilen met notities van tekstverklaring, en liefst allemaal :lol: Ik kon moeilijk in de lessen tekstverklaring geraken en hopelijk kunnen we elkaar via deze weg helpen!

Hey, wat is je mail? Ik kan je de tekstverklaring van 4 teksten geven, meer heb ik zelf ook niet... Ik heb enkel tekst 9, 10 en 15 nog niet

Dries P.

Berichtdoor Dries P. » 16 Mei 2013, 21:57

Heyla,

Ik heb notities van alle lessen maar mis veel transcripties. Iemand die wil wisselen?

dries_peeters18@hotmail.com

Grtz,
Dries

Charlemagne

Berichtdoor Charlemagne » 20 Mei 2013, 09:00

Ik heb alle transcripties, maar mis enkele notities van de lessen tekstverklaring. Als iemand wenst uit te wisselen stuur mij een bericht (f_croughs@hotmail.com).

gast741

Berichtdoor gast741 » 21 Mei 2013, 16:53

wout schreef:
Gastman schreef:Ik heb hier een hele reeks verbeterde transcripties (tekst 3 tot 16) en zou deze graag ruilen met notities van tekstverklaring, en liefst allemaal :lol: Ik kon moeilijk in de lessen tekstverklaring geraken en hopelijk kunnen we elkaar via deze weg helpen!

Hey, wat is je mail? Ik kan je de tekstverklaring van 4 teksten geven, meer heb ik zelf ook niet... Ik heb enkel tekst 9, 10 en 15 nog niet

Mijn mail is steven.demunter@ugent.be, stuur gerust door wat je hebt en ik zal u mijn transcripties doorsturen.

Mvg

Matthias.R

Berichtdoor Matthias.R » 23 Mei 2013, 17:49

wout schreef:

Beste Wout,

Ik kan je ook wel helpen met transcripties.... matthias.roelandts@ugent.be

Matthias.R

Berichtdoor Matthias.R » 23 Mei 2013, 17:53

Beste medestudenten,

Als masterstudent moet ik enkel nog mijn thesis doen. En paleografie, weliswaar Bij deze beschik ik dus over enige cursussen en notities die voor jullie handig kunnen zijn. De antwoorden van de examenvragen van mondiale zitten hier onder andere tussen... Stuur eens een mailtje en dan kunnen we elkander mss helpen. Ik beschik over alle transcripties, maar weinig tekstverklaring....

Met vriendelijke groet,
Matthias

matthias.roelandts@ugent.be

Serieus

Berichtdoor Serieus » 23 Mei 2013, 23:08

Serieus, zet eens de transcriptes en tekstverklaringen gewoon online. Help elkaar eens. Mensen die niets gedaan hebben tijdens het jaar en er nog moeten aan beginnen zullen toch genoeg afzien.

extekstverklaring

Berichtdoor extekstverklaring » 01 Jun 2013, 14:21

Ik heb niet opgeschreven hoe het examen van tekstverklaring voor Frans dit jaar zal verlopen aangezien ik dacht dat hij dit nog wel op minerva zou zetten, kan iemand mijn geheugen opfrissen? Iets met onderwerp en vertaling? Alleszins toch iets anders dan vorig jaar bij Dumolyn. En hoe zit het bij middelnederlands en oudnederlands?

JordyS

Berichtdoor JordyS » 01 Jun 2013, 21:08

Nederlands is meestal woorden vertalen

Ik denk niet dat er voor Frans zou bijster veel aangepast wordt. Je zal nog steeds een stuk moeten vertalen en ipv tijden ga je nu onderwerpen moeten aanduiden...

Jasper V

Berichtdoor Jasper V » 06 Jun 2013, 13:29

Door overlapping kon ik maar in 2 lessen van tekstverklaring aanwezig zijn, zijn er hier toevallig mensen die me nog kunnen helpen of willen ruilen? Ik heb de transcripties van alle teksten(behalve van tekst 13 heb ik gisteren gezien) dus die kan ik gerust in ruil geven.

Mijn mail is Jasper.Vermaut@UGent.be

Matisz

Berichtdoor Matisz » 06 Jun 2013, 23:02

Iemand enig idee welke van de 22 teksten in aanmerking komen om getranscribeerd ter worden op het examen?? Maw op welke teksten fixeer ik me het beste.

alvast bedankt en succes

JordyS

Berichtdoor JordyS » 07 Jun 2013, 10:52

De Franse teksten van de 10de

Gast

Berichtdoor Gast » 07 Jun 2013, 16:56

Hallo,

Weet er iemand welke tekst of teksten er in de laatste les van het Franse deel van tekstverklaring aan bod zijn gekomen ? Was die les niet aanwezig.

Gast3

Berichtdoor Gast3 » 08 Jun 2013, 16:35

12-14-16 zijn normaal aan bod gekomen

En wat betreft de franse tekstverklaring, die nieuwe prof zei dat hij ging vragen wat het hoofdww in de zin was en het onderwerp.

Matisz

Berichtdoor Matisz » 09 Jun 2013, 09:19

Dus tekstverklaring Frans is hoofdww in de zin en ond.

De franse teksten vanaf 1O maken het meeste kans gevraagd te worden om te transcriberen.

Nieuwe zaken bij tekstverklaring nederlands??

Terug naar “Tweede Bachelor”