Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

FRUSTRATIES EN GEJUICH

Dancet
Pro-Web

FRUSTRATIES EN GEJUICH

Berichtdoor Dancet » 21 Sep 2011, 21:20

Dit is binnen de studiefora DE ENIGE PLAATS waar gespamd kan worden. Plaats hier je frustraties en vreugdekreten over de lessen en examens, en vragen die niet direct thuishoren bij een van de studietopics. Dit deel van het forum is ook onderhevig aan het forumreglement. Daarnaast is er ook een streng beleid voor de studietopics, om het proper en overzichtelijk te houden. Vragen of opmerkingen? PB of admin@vgkgent.be

Heb je een vraag? Post gerust. Maar neem anders ook een kijkje in het archief van de voorbije academiejaren!
If we amplify everything, we hear nothing.
- John Stewart

Martijn.

Re: FRUSTRATIES EN GEJUICH

Berichtdoor Martijn. » 21 Sep 2011, 21:22

Ok hier dus.

Kan iemand hier zo snel mogelijk op antwoorden aub: is het mogelijk dat je bij het kiezen van je minor 31 studiepunten hebt? Kan dat? Of moet je echt 15 in je 2de bachelor doen en 15 in je 3de. (30 in totaal dus).

Omdat ik niet aan precies 30 geraak met de vakken die ik wil doen :stars:.

En inzake SP is er toch niets veranderd hé met die programmawijzigingen?

Dancet
Pro-Web

Berichtdoor Dancet » 21 Sep 2011, 21:23

Er boven gaan mag. Er onder gaan mag niet.

En behalve het aantal SP van de bachelorpaper is er niets veranderd.
If we amplify everything, we hear nothing.
- John Stewart

Martijn.

Berichtdoor Martijn. » 21 Sep 2011, 21:33

Heel erg bedankt! :win:
Nu dus even kijken of ik geen begincompetenties nodig heb voor één van deze (die ik dus zou volgen[minor economie!]):

mijn minorvakken? schreef:A.Economie /5 SP/ 2e bach
B.Markten en prijzen (micro-economie)/ 6 SP/ 2e bach
C.Bedrijfskunde/ M. Knockaert/ 5 SP/ 2e bach

B.Conjunctuur en groei (macro-economie) 6SP 3e bach
C.Marketingmanagement/ M. Geuens/ 5 SP/ 3e bach
C.Internationaal publiekrecht/ An Cliquet/ 4SP/ 3e bach

.. en of de lessen niet overlappen. (VIND ER IEMAND DE LESSENROOSTERS VAN DEZE MINORKEUZES?)

Als iemand ervaringen heeft met deze vakken, deel die dan gerust! Dank bij voorbaat!
Laatst gewijzigd door Martijn. op 22 Sep 2011, 00:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 21 Sep 2011, 22:18

Ik ga bijna dezelfde vakken volgens als jou :)
Voorlopig toch. Kmoet nog even voorleggen aan mijn vader.

EDIT: Hoe zit het eigenlijk met die infosessie over de keuzes die je moet maken over God weet wat (HP2 waarschijnlijk, iets anders kan ik niet bedenken).
■Als je in 2011-2012 binnen je curriculum keuzes moet maken, volg dan eerst de infosessie die je opleiding op 26 of 27 september zal organiseren (meer info: http://www.flw.ugent.be/infosessies) en raadpleeg bij vragen over de minors eerst http://www.flw.ugent.be/minors. Met overblijvende (!) vragen kan je daarna terecht bij de trajectbegeleiders, Myriam Pelgrims (voor studenten uit de talenopleidingen) en Els Wille (voor studenten uit de niet-talenopleidingen) (meer info zie: http://www.flw.ugent.be/trajectbegeleiding).

Opleiding Geschiedenis
Verdere info volgt

?

Fredo

Berichtdoor Fredo » 22 Sep 2011, 11:52

Martijn. schreef:

.. en of de lessen niet overlappen. (VIND ER IEMAND DE LESSENROOSTERS VAN DEZE MINORKEUZES?)

Als iemand ervaringen heeft met deze vakken, deel die dan gerust! Dank bij voorbaat!

Economie: het verplichte vak. Koen Schoors is een toffe prof, die op een interessante manier les geeft. Het boek dat je voor deze cursus moet kopen is best duur (+ €40), maar bied je wel een goede basis van de economische begrippen. Examen is multiple choice, en valt ondanks de niet zo moeilijke leerstof toch niet te onderschatten! Maar het is -mits voldoende studeren- zeker niet het moeilijkste vak :)
Internationaal Publiekrecht: Leuk, interessant vak. Lessen zijn wel noodzakelijk, doordat er casussen worden besproken die worden gevraagd op het examen. De leidraad die je krijgt als cursus is niet voldoende om te slagen. Doordat ik er niet bij kon zijn in de lessen ben ik gebuisd op dit examen. Ernaartoe gaan is dus in mijn ogen zeker een aanrader!

De lessenroosters van deze vakken vind je op de site van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde. Je kan op de studiefiches kijken in welke richting het vak normaal wordt gegeven, en dan op het lessenrooster van die richting kijken waar en wanneer het plaatsvindt :) Voor internationaal Publiekrecht moet je kijken naar de lessenroosters van 1e bachelor Rechten, in het 2e semester.
Je kan ook kijken op de studiefiches van de vakken die je wil volgen welke code ze hebben en die ingeven op Minerva. Soms staat daar meer info bij de cursussites.

Gast

Berichtdoor Gast » 22 Sep 2011, 11:55

valt het enkel mij op dat alle vakken die ik wil doen in het eerste semester vallen
gaat het problemen geven als ik bijvoorbeeld 35 studiepunten heb voor het eerste semester
10 voor het tweede en dan nog 15 van jaar vakken

is dit dan onhaalbaar? of gewoon niet zo slim?
of vergis ik mij ergens?

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 22 Sep 2011, 13:52

Martijn. schreef:Heel erg bedankt! :win:
Nu dus even kijken of ik geen begincompetenties nodig heb voor één van deze (die ik dus zou volgen[minor economie!]):

Economie: Maandag 13:00-17:30 Hoveniersberg 24 in lokaal E ==> Ben ik niet zeker van aangezien dit onder de naam 'institutionele economie' stond maar het was de juiste prof. dus neem ik aan dat dit het is, een ander van met de naam economie van deze prof heb ik niet gevonden.
Bedrijfskunde: semester 2! Donderdag 10:00-13:00 in het UFO in zaal De Meyer
Markten en prijzen: dinsdag en donderdag 13:00-16:00. Auditorium Quetelet in de tweekerkenstraat nummer 2.

A Robotic Being

Berichtdoor A Robotic Being » 22 Sep 2011, 16:28

Institutionele economie is een mastervak voor de economen. Herbekijk dat uur dus best nog maar eens. Kijk eens op het lessenrooster van geografie, of andere richtingen uit de faculteit wetenschappen die economie hebben. Dat zou het wel eens kunnen zijn.
A number of governors who've sat in office in Austin went on to become president Bush. Including George W. Bush and George Bush.

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 22 Sep 2011, 16:58

Economie 30 0 0 140 5 Koen Schoors 08:30-11:15 (1s) Hoveniers Aud. I
Dit zal het dan zijn. Begin 8:30. Einde 11:15. Valt deel samen met HP2 heuristiek ME :cry:
Ach in principe zou het niet zo'n groot probleem mogen zijn. Meeste zal wel herhaling zijn van middelbaar hopelijk.

Gigi

Berichtdoor Gigi » 22 Sep 2011, 17:19

Den Hugo schreef:Economie 30 0 0 140 5 Koen Schoors 08:30-11:15 (1s) Hoveniers Aud. I
Dit zal het dan zijn. Begin 8:30. Einde 11:15. Valt deel samen met HP2 heuristiek ME :cry:
Ach in principe zou het niet zo'n groot probleem mogen zijn. Meeste zal wel herhaling zijn van middelbaar hopelijk.
Ik zou daar helemaal niet op hopen.

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 22 Sep 2011, 17:31

Ach hoop doet leven. En we moeten de komende 3 dagen toch iets doen he :)

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 22 Sep 2011, 20:30

Ik ben blij dat Jordy eerst voor de twee HP2 oefeningen die ik ga doen een topic maakt 8)

Martijn.

Berichtdoor Martijn. » 22 Sep 2011, 21:44

Wij moeten ons toch aanpassen aan de programmawijzigingen hé? Betekent dat 2 jaar master? En er kloppen nog veel zaken niet. Veel staat nog hoe het vroeger was :paars:

_______

En moet je ook al ingeven welke minorvakken je gaat doen in de derde bach?
_____

Ik kom uit op 61 SP voor 2e bach. Kan dat?
Ik snap trouwens niet goed dat we twee heuristiekoefeningen moeten kiezen.
Pff dat lukt echt niet dat opstellen van het curriculum.
Laatst gewijzigd door Martijn. op 22 Sep 2011, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 22 Sep 2011, 21:49

Martijn. schreef:Wij moeten ons toch aanpassen aan de programmawijzigingen hé? Betekent dat 2 jaar master? En er kloppen nog veel zaken niet. Veel staat nog hoe het vroeger was :paars:

_______

En moet je ook al ingeven welke minorvakken je gaat doen in de derde bach?
_____

Ik kom uit op 62 SP voor 2e bach. Kan dat?

Nee toch :o :shock:

Geen idee eerlijk gezegd. Zelfde voor het keuzevak

Ja. Je mag als je in totaal voor maar dan 40-45 stp. geslaagd ben vorig jaar tot 70 stp. opnemen. Als je op alles geslaagd bent moet je gewoon zorgen dat je minstens 15 stp. besteed aan de minor en minstens 5 stp. aan het keuzevak. Neem je dus bijvoorbeeld bij de minor 2 vakken van 6 stp. en 1 van 5 dan kom je dus aan 62.

Terug naar “Tweede Bachelor”