Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

2/05: Platonov

MarylineVP

2/05: Platonov

Berichtdoor MarylineVP » 22 Apr 2013, 15:09

Afbeelding

Op 2 mei gaat Cultuur naar het theater ! We verzamelen om 19u30 aan de Trabla (stipt!) voor de voorstelling van 20u in het NTGent. Inschrijven kan in de Kelder voor €4. Mis dit stuk van Tsjechov niet !

Eten, vuurwerk, en drank, veel drank. Elke lente verzamelt de generaalsweduwe Anna Petrovna vrienden, bekenden en familie in haar landhuis. Om het einde te vieren van de lange wintermaanden, die ze gescheiden van elkaar doorbrachten. En om vast te stellen dat er alweer zo weinig veranderd is in vergelijking met het jaar daarvoor. Elk jaar zet Platonov – minnaar van Anna Petrovna, man van het boerenmeisje Sasja – het gezelschap onder hoogspanning met zijn al te groot gemoed en zijn drang om illusies te doorprikken.

Dit jaar is anders. Sergej Voinitsev, stiefzoon van Anna Petrovna en studievriend van Platonov, heeft trouwplannen. Zijn bruid is Sofja, de grote jeugdliefde van Platonov. De komst van Sofja confronteert Platonov met de loop die zijn eigen leven heeft genomen. Dit haalt in hem alle passie naar boven. En een drang tot vernietiging.

Tsjechov (1860-1904) schreef Platonov tijdens zijn studiejaren. Het oorspronkelijke stuk telt een twintigtal personages, talloze scènes en een labyrint van intriges. In de bewerking van Luk Perceval wordt het stuk teruggebracht tot zijn kern. Een duistere voorstelling over de onleefbaarheid van het leven.
The past is only the future with the lights on - +44

Jochen E

Re: 2/05: Platonov

Berichtdoor Jochen E » 22 Apr 2013, 15:42

Moh, ik was van plan vrijdag al te gaan :P Als het er vrijdag niet van komt, kom ik wss wel mee!
Den Hugo schreef:Beste Jochen,

Het forum is dood, lang leve het forum.

MarylineVP

Berichtdoor MarylineVP » 22 Apr 2013, 15:43

Jochen E schreef:Moh, ik was van plan vrijdag al te gaan :P Als het er vrijdag niet van komt, kom ik wss wel mee!

't Is goedkoper én plezanter met de VGK, ik zou het wel weten ;-)
The past is only the future with the lights on - +44

Jochen E

Berichtdoor Jochen E » 22 Apr 2013, 15:46

MarylineVP schreef:
Jochen E schreef:Moh, ik was van plan vrijdag al te gaan :P Als het er vrijdag niet van komt, kom ik wss wel mee!

't Is goedkoper én plezanter met de VGK, ik zou het wel weten ;-)

Ik werk daar eh dus ik kan met een beetje geluk gratis gaan. Maar als het er toch niet van komt vrijdag, zet ik het in mijn agenda. Beloofd!

Jens.
Prosenior

Berichtdoor Jens. » 22 Apr 2013, 16:04

Vrijdag valt er te cantussen, dus het zal wel moeten op 2 mei :D.
“We cannot escape the fact that we are heirs and prisoners of the past we are endeavouring to excavate, or avoid the long shadows it casts.” Walsham

Jochen E

Berichtdoor Jochen E » 22 Apr 2013, 16:10

Daar mag je me sowieso verwachten, maar ietsje later :D

Terug naar “2012-2013”