Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Historische Praktijk 1: Oefening

Boudry

Historische Praktijk 1: Oefening

Berichtdoor Boudry » 20 Sep 2012, 13:48

Voor dit onderdeel moet men in het begin van het academiejaar één van de vier colleges kiezen. Oefening Klassieke Oudheid wordt gedoceerd door Wim Broekaert , oefening middeleeuwen door Tjamke Snijders, oefening nieuwe tijden door Steven Vanden Broecke en oefening nieuwste tijden door Christophe Verbruggen. Ieder jaar wordt er rond een ander thema gewerkt per college. Voor iedere oefening is de aanpak heel verschillend, en verdere informatie zal via Minerva of prof. Vermeir verschaft worden in het begin van het academiejaar. Veel en goed werk leveren is de sleutel tot slagen bij elke oefening.

Nuttige Links:
Oefening Klassieke Oudheid
Oefening Middeleeuwen
Oefening Vroegmoderne
Oefening Moderne en Hedendaagse Tijd
Time you enjoy wasting, is not wasted.

Peter & Adhemar

Wie wil mij Endnote even toelichten?

Berichtdoor Peter & Adhemar » 20 Nov 2012, 00:03

Dag allemaal

Ik ga Endnote proberen te gebruiken. Ondanks de goede uitleg van de bibliotheekmedewerker verleden week in het auditorium (dank hiervoor, Studiecel), ondanks een Nederlandstalige handleiding (die ik niet zo duidelijk vind), en ondanks een fijne tutorial op Youtube ("Endnote in 7 minutes"), zoek ik een goed hart (m/v) die een half uurtje samen met mij aan de pc wil zitten om mij de belangrijkste dingen van Endnote uit te leggen (ik kan me verplaatsen :wink: ).
Datum, uur en plaats mag je uiteraard zelf kiezen.

Ik zal daarna op mijn beurt de opgedane kennis proberen door te geven aan anderen.

Bedankt alvast voor degene die effe tijd voor me wil vrij maken!
Spam is only good in sandwiches. And even that's questionable.

Jens.
Prosenior

Re: Historische Praktijk 1: Oefening

Berichtdoor Jens. » 20 Nov 2012, 13:21

Ikzelf gebruik het niet, maar ik denk dat Jordy jou wel kan verderhelpen. Ik zal het hem eens doorgeven :).
“We cannot escape the fact that we are heirs and prisoners of the past we are endeavouring to excavate, or avoid the long shadows it casts.” Walsham

Boudry

Re: Wie wil mij Endnote even toelichten?

Berichtdoor Boudry » 26 Dec 2012, 13:39

Peter & Adhemar schreef:Dag allemaal

Ik ga Endnote proberen te gebruiken. Ondanks de goede uitleg van de bibliotheekmedewerker verleden week in het auditorium (dank hiervoor, Studiecel), ondanks een Nederlandstalige handleiding (die ik niet zo duidelijk vind), en ondanks een fijne tutorial op Youtube ("Endnote in 7 minutes"), zoek ik een goed hart (m/v) die een half uurtje samen met mij aan de pc wil zitten om mij de belangrijkste dingen van Endnote uit te leggen (ik kan me verplaatsen :wink: ).
Datum, uur en plaats mag je uiteraard zelf kiezen.

Ik zal daarna op mijn beurt de opgedane kennis proberen door te geven aan anderen.

Bedankt alvast voor degene die effe tijd voor me wil vrij maken!

In het 2e semester geven wij normaal gezien ook nog een praktische workshop van Endnote, zodat je zelf wat kan uitproberen tijdens de uitleg. Misschien zal je het reilen en zeilen van Endnote dan wat beter begrijpen. Indien je dit nog nuttig acht bent u er altijd welkom.
Time you enjoy wasting, is not wasted.

Terug naar “Eerste Bachelor”