Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

info van studenten gevraagd!

veys

info van studenten gevraagd!

Berichtdoor veys » 04 Nov 2008, 18:38

/delete
Laatst gewijzigd door veys op 25 Okt 2009, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Bart

Re: info van studenten gevraagd!

Berichtdoor Bart » 04 Nov 2008, 18:46

Is het dan vooral vanwege oud-Egypte? Want ik denk dat je dan met de opleidingen archeologie of oosterse talen en culturen meer bent.
The Boss: They call him "the Fairy"...
Slevin: Why do they call him "the Fairy"?
The Boss: Because he's a fairy.
Slevin: What, he's got wings... he flies around sprinkling magic dust on people?
The Boss: [angry] He's a homosexual!

A Robotic Being

Berichtdoor A Robotic Being » 04 Nov 2008, 20:11

Voor Egyptologie moet je in Leuven zijn. Mesopotamië komt aan bod in de opleiding Oosterse talen & culturen of Archeologie. De opleiding geschiedenis is houdt zich bezig met de periode van de Klassieke Grieken tot nu (een keuzevak hier en daar niet meegerekend). Al heb je met een opleiding Geschiedenis en een minor in van de twee eerder genoemde opleidingen ook wel een mooie troef achter de hand natuurlijk.

Persoonlijk ben ik echt blij dat ik deze richting gekozen heb. In het begin was het misschien niet helemaal wat ik ervan verwacht had, maar na drie jaar doe ik het nog steeds heel graag.
Laatst gewijzigd door A Robotic Being op 04 Nov 2008, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
A number of governors who've sat in office in Austin went on to become president Bush. Including George W. Bush and George Bush.

Gerd

Berichtdoor Gerd » 04 Nov 2008, 21:05

even reageren op bovenstaande: als je echt enkel geïnteresseerd bent in Egyptische toestanden geef ik hen gelijk, maar als je meer algemeen geïnteresseerd bent in geschiedenis, laat je dan niet louter leiden door je momentele specifieke voorkeuren. Toen ik begon dacht ik ook meer in oudere tijden (Egypte, Oudheid, Middeleeuwen) te zijn geïnteresseerd, maar pas in de opleiding is die voorkeur veranderd en ben ik nu meer into nieuwste tijden...

Denk vooral na wat je er daarna mee wil doen: hou er rekening mee dat unief redelijk veel theoretische vakken ook bevat, vakken die niet altijd even interessant zijn. ken jezelf dus, je studiemotivatie, doorzettingsvermogen, motivering...
anderzijds is geschiedenis zeker niet de moeilijkste richting (zeker niet), maar je moet wel gemotiveerd zijn natuurlijk.

Mijn tip: ga eens een les meevolgen dit jaar, gewoon tussen de massa gaan zitten, dat geeft je al een beter beeld van het lesgebeuren, meer dan dat iemand je erover kan vertellen. Laat je natuurlijk ook niet volledig leiden door één les die je zag en die toevallig net héél saai was, of ontzettend interessant.

veys

Berichtdoor veys » 04 Nov 2008, 22:24

ja neen. ik snap de verwarring wel. hoe moet ik het verwoorden. Egypte was mijn vlammetje dat de boel heeft doen exploderen(interesse in algemene geschiedenis)
en ook het "waarom is dit zo?" je moet altijd terug grijpen naar geschiedenis en dat spreekt me aan

veys

Berichtdoor veys » 04 Nov 2008, 22:27

Gerd schreef:even reageren op bovenstaande: als je echt enkel geïnteresseerd bent in Egyptische toestanden geef ik hen gelijk, maar als je meer algemeen geïnteresseerd bent in geschiedenis, laat je dan niet louter leiden door je momentele specifieke voorkeuren. Toen ik begon dacht ik ook meer in oudere tijden (Egypte, Oudheid, Middeleeuwen) te zijn geïnteresseerd, maar pas in de opleiding is die voorkeur veranderd en ben ik nu meer into nieuwste tijden...

Denk vooral na wat je er daarna mee wil doen: hou er rekening mee dat unief redelijk veel theoretische vakken ook bevat, vakken die niet altijd even interessant zijn. ken jezelf dus, je studiemotivatie, doorzettingsvermogen, motivering...
anderzijds is geschiedenis zeker niet de moeilijkste richting (zeker niet), maar je moet wel gemotiveerd zijn natuurlijk.

Mijn tip: ga eens een les meevolgen dit jaar, gewoon tussen de massa gaan zitten, dat geeft je al een beter beeld van het lesgebeuren, meer dan dat iemand je erover kan vertellen. Laat je natuurlijk ook niet volledig leiden door één les die je zag en die toevallig net héél saai was, of ontzettend interessant.

1.) sry voor de dubbele post ( op sommige fora vinden ze dit niet zo prettig ^^)

2.)ik heb woensdag laatstleden met een vriend naar Geschiedenis van de rechten geweest ( dat gedoceerd werd door rik opsomer )
ik vond dit wel interessant ( ik zat meer op te letten dan sommige studenten die het wél moeten kennen en ik niet )

3.)wat ik nu heb is dat ik in het middelbaar met mijn figuurlijke vingers in de neus erdoor loop en ik ben bang dat ik het niet gewoon zal zijn.
langs de andere kant ben ik wel heel gemotiveerd omdat het écht een droom is

4.) bedankt voor de spoedige reacties :mofrikaan:

Gerd

Berichtdoor Gerd » 05 Nov 2008, 09:00

als je rechtsgeschiedenis al interessant vindt zullen de vakken bij ons je ook wel aanstaan :p
Tkomt er gewoon op neer dat om te slagen zonder al te veel herexamens dat je genoeg tijd in je vakken moet steken. Niet op een manier zoals in de zware wetenschapsrichtingen: die hebben veel les (ook practica) en dan nog eens veel werk thuis. In onze richting komt het er op aan dat je zelf zo verstandig moet zijn de nodige tijd te besteden, en er is niemand die jou zal dwingen enige lessen te volgen of iets te doen voor je cursussen. je moet het allemaal volledig zelf plannen en inschatten. Er is zeker nog voldoende tijd voor ontspanning en studentenleven, maar als het er op aankomt moet je wel 1) het karakter hebben om je aan je werk te zetten en niet alles uit te stellen tot december, en 2) je motivatie is hier een belangrijke ondersteuning bij denk ik.
Veel succes!

A Robotic Being

Berichtdoor A Robotic Being » 05 Nov 2008, 09:02

familie van Tanguy Veys trouwens?
A number of governors who've sat in office in Austin went on to become president Bush. Including George W. Bush and George Bush.

veys

Berichtdoor veys » 05 Nov 2008, 10:53

Jasper schreef:familie van Tanguy Veys trouwens?

neen ! god nee!
met alle respect, maar ik heb het NIET voor extreem-rechtse politici

Gringo

Berichtdoor Gringo » 05 Nov 2008, 18:35

Zucht, ik mis de tijd van vóór Tanguy Veys. :( Een eeuwige smet op onze achternaam dat is het!

Terug naar “Studiekeuze: Laatste jaar secundair?”