Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Geschiedenis van de Middeleeuwen

JordyS

Re: Geschiedenis van de Middeleeuwen

Berichtdoor JordyS » 25 Jun 2012, 17:09

De eerste was een hele uitleg over Hendrik III en Leo IX. 'Bespreek de hervormingen die vanaf Leo IX op gang kwamen en de strijd die volgde tot de late 12e vroege 13e eeuw.
(kwam erop neer Gregoriaanse Hervorming en Investituurstrijd, was 5 punten)

De tweede vroeg om de landbouweconomie en landbouworganisatie te bespreken in de late Karolingische tijd TOT de late middeleeuwen. (7 punten)

Dan weer zes begrippen:
Seldjoeken
Jean Quidort
Stabilitas Loci
Hadith
Justinianus
-één ontglipt me :p-

En Gent als getuige was een foto van het Gravensteen en de mededeling dat als je het niet herkende, je min 5 kreeg

JordyS

Berichtdoor JordyS » 25 Jun 2012, 17:09

slotje.

Lowieke007

Berichtdoor Lowieke007 » 28 Aug 2012, 21:19

Ik ben naar de feedback geweest en wat ik daar zag was niet mooi wat betreft de vraag mbt. Gent. Het antwoord in de stucu is goed, wat betreft de foto zelf, maar je moet er echt een heleboel bijschrijven uit de cursus zelf. Op dit examen ging het dus over het Gravensteen en buiten de info die er op de slide stond, moest je ook de hele uitleg geven over versterkte burchten en over de macht van de graven, onder andere van de graaf van Vlaanderen. Misschien een idee om volgend jaar op te nemen in de stucu.

JordyS

Berichtdoor JordyS » 28 Aug 2012, 21:41

We zullen dit in acht nemen, bedankt voor de tip. ;)

Jens.
Prosenior

Berichtdoor Jens. » 28 Aug 2012, 23:12

Lowieke007 schreef:Ik ben naar de feedback geweest en wat ik daar zag was niet mooi wat betreft de vraag mbt. Gent. Het antwoord in de stucu is goed, wat betreft de foto zelf, maar je moet er echt een heleboel bijschrijven uit de cursus zelf. Op dit examen ging het dus over het Gravensteen en buiten de info die er op de slide stond, moest je ook de hele uitleg geven over versterkte burchten en over de macht van de graven, onder andere van de graaf van Vlaanderen. Misschien een idee om volgend jaar op te nemen in de stucu.

Bedankt voor de tip. Die uitweiding is echter wel impliciet aan de vraagstelling. De opdracht is niet enkel het plaatje beschrijven, maar ook het verband zien met de cursus.
“We cannot escape the fact that we are heirs and prisoners of the past we are endeavouring to excavate, or avoid the long shadows it casts.” Walsham

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 30 Aug 2012, 02:12

Lowieke007 schreef:Ik ben naar de feedback geweest en wat ik daar zag was niet mooi wat betreft de vraag mbt. Gent. Het antwoord in de stucu is goed, wat betreft de foto zelf, maar je moet er echt een heleboel bijschrijven uit de cursus zelf. Op dit examen ging het dus over het Gravensteen en buiten de info die er op de slide stond, moest je ook de hele uitleg geven over versterkte burchten en over de macht van de graven, onder andere van de graaf van Vlaanderen. Misschien een idee om volgend jaar op te nemen in de stucu.

We zullen dit volgend jaar proberen te verduidelijken, bedankt!

Terug naar “Eerste Bachelor”