Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

30/04 Mini-rugbytoernooi

Loonin
Prosenior

Re: 30/04 Mini-rugbytoernooi

Berichtdoor Loonin » 29 Apr 2012, 13:05

Ik had het over gezeik rond het beleid door ex-praesidiumleden. Traditioneel hoort dat thuis in die topics.

En die quote is volledig uit de context gerukt!

;)
Tokyo Police Club schreef:Our robot masters will know how to clean this mess up, and build a better world for man and machine alike.

Afbeelding

Jéllé

Berichtdoor Jéllé » 29 Apr 2012, 14:05

Loonin schreef:Ik had het over gezeik rond het beleid door ex-praesidiumleden. Traditioneel hoort dat thuis in die topics.

;)

Wij, het praesidium, gebruiken de term "gezeik" zeker niet, want we begrijpen natuurlijk dat jullie ook maar proberen leuke ideetjes te delen. De vgk is er voor en door zijn leden, en het is dan ook maar logisch dat onze praesidiumleden gehoor geven aan hun voorstellen, waarbij de rugbyploeg een mooi voorbeeld is. De discussie welke activiteit nu een "echte" of "valse" sportactiviteit is, is dezelfde discussie van de "echte" of "valse" cultuuractiviteiten van enkele jaren geleden. Maw een discussie die gaat over een soort persoonlijk buikgevoel. Het blijft onze doelstelling om voor elk wat wils aan te bieden en daarom proberen we op jaarbasis een gevarieerd aanbod te bieden aan onze leden.
Afbeelding

Dancet
Pro-Web

Berichtdoor Dancet » 29 Apr 2012, 14:27

Loonin schreef:Ik had het over gezeik rond het beleid door ex-praesidiumleden. Traditioneel hoort dat thuis in die topics.

;)

Uw moeder is uit de context gerukt!
If we amplify everything, we hear nothing.
- John Stewart

Eldar

Berichtdoor Eldar » 29 Apr 2012, 14:33

Jéllé schreef:

;)

Wij, het praesidium, gebruiken de term "gezeik" zeker niet, want we begrijpen natuurlijk dat jullie ook maar proberen leuke ideetjes te delen. De vgk is er voor en door zijn leden, en het is dan ook maar logisch dat onze praesidiumleden gehoor geven aan hun voorstellen, waarbij de rugbyploeg een mooi voorbeeld is. De discussie welke activiteit nu een "echte" of "valse" sportactiviteit is, is dezelfde discussie van de "echte" of "valse" cultuuractiviteiten van enkele jaren geleden. Maw een discussie die gaat over een soort persoonlijk buikgevoel. Het blijft onze doelstelling om voor elk wat wils aan te bieden en daarom proberen we op jaarbasis een gevarieerd aanbod te bieden aan onze leden.

Daarbij wil ik ook nog aangeven dat we jullie ideeën wel degelijk incorporeren in ons beleid. Zo hebben we niet alleen een brainstormvergadering met onze leden ingelegd op het begin van het jaar en zijn er specifieke topics op het forum waar de leden hun grieven kunnen delen. De commissie die zich dit jaar moet buigen over het hervormen van het kiesreglement bestaat uit verschillende leden en wordt zélfs voorgezeten door een lid. Zo trachten we de aantal democratische principes waar we allemaal voor staan, onmiddelijk te bewerkstelligen in de VGK. Het fundament van de VGK is en blijft haar leden.
Ronny zegt: (22:56:57)
no bicky veggie, no party!

Praetorian schreef:In this fraternity, you gotta make the money first. Then when you get the money, you get the power. Then when you get the power, then you get the woman. Then you equal Nathan.

Loonin
Prosenior

Berichtdoor Loonin » 29 Apr 2012, 16:01

:phalanx:
Tokyo Police Club schreef:Our robot masters will know how to clean this mess up, and build a better world for man and machine alike.

Afbeelding

Jochen E

Berichtdoor Jochen E » 29 Apr 2012, 17:11

Nu weet ik waarom ik dit forum weer ben beginnen lezen. De VGK die zichzelf graag een beetje te serieus neemt en sommigen die vooral doen alsof ze ideetjes appreciëren, het blijft toch een kermis. Het wordt duidelijk hoog tijd dat er een kiescantus komt gvd!
:phalanx:
Den Hugo schreef:Beste Jochen,

Het forum is dood, lang leve het forum.

Lentemeisje

Berichtdoor Lentemeisje » 29 Apr 2012, 17:30

en natuurlijk die eeuwige mensen die zichzelf duidelijk te serieus nemen.
Afbeelding
No charm equal to tenderness of heart. Jane Austen

Marieke M
Pro-Web

Berichtdoor Marieke M » 01 Mei 2012, 12:12

Gefeliciteerd met de overwinning!
“Let them see that their words can cut you, and you’ll never be free of the mockery. If they want to give you a name, take it, make it your own. Then they can’t hurt you with it anymore.”

-Tyrion Lannister

Jens.
Prosenior

Berichtdoor Jens. » 01 Mei 2012, 14:24

Yay! Good job VGK!
“We cannot escape the fact that we are heirs and prisoners of the past we are endeavouring to excavate, or avoid the long shadows it casts.” Walsham

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 01 Mei 2012, 20:41

Jan v schreef:
Stijn\Sylvie schreef:We hebben die semester al rugby gespeeld en er staat nog een badmintonactiviteit op het menu :).
Maar het is inderdaad waar dat we dit semester minder 'echte' sportactiviteiten gedaan hebben.

De reden waarom we gekozen hebben voor meer studentikoze activiteiten is de opkomst in het eerste semester.
Deze was vaak vrij pover (bv. 4 man bij pingpong). Dit is een fenomeen dat niet alleen bij de VGK opduikt: ook de sportpraesides van de andere blandijnkringen klagen over lage opkomst.

Als we dan merken dat er meer leden afkomen op activiteiten als paintball en poker, hebben we die keuze gemaakt.
Waarmee ik niet wil zeggen dat de kritiek ongegrond is. Als ikzelf het tweede semester evalueer kom ik ook tot dezelfde conclusie. En we zullen dat meegeven aan het team dat onze rol volgend jaar gaat overnemen :).
Ik wou gewoon even onze keuze motiveren.

On topic: Go go Rugbyteam!

Naar mijn mening hebben jullie weinig moeite gedaan om elke week een mooie activiteit te organiseren
Wat is de moeite van een gusb zaal af te huren en te gaan hockey'en, handballen, korfballen...
Er zou daar telkens zonder enige problemen minstens 10 man gestaan hebben om een gezellig een matchke te spelen
Er is dit semester nog geen deftige echte sport activiteit georganiseerd, op die rugby na dan.
Paintball en poker kan wel eens leuk zijn, maar dat is bij mijn weten nog steeds geen echte sport

Nah. Ik ben vorig semester naar elke sportactiviteit geweest behalve pingpong. De enige keer dat we met 10 (ik denk zelfs met 12 toen!) waren was voetbal. Rest van de activiteiten was 6 man maximum.

Conclusie: Sportminnend Gent moet meer geprikkeld worden! Aholahow!

Lentemeisje

Berichtdoor Lentemeisje » 01 Mei 2012, 22:42

Proficiat! :phalanx:
Afbeelding
No charm equal to tenderness of heart. Jane Austen

Terug naar “2011-2012”