Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Europese Politieke Integratie

DK

Re: Europese Politieke Integratie

Berichtdoor DK » 20 Jan 2011, 18:36

NEWSFLASH: Het is voor Geschiedenisstudenten wel degelijk vrijdag de 21ste. Ook al is dit niet aangekondigd, gemailed of duidelijk gemaakt tijdens de les.
Ik heb mij dus weken geleden verkeerdelijk (alfabetisch, zoals het document zegt) opgeschreven op de 26ste. Ik hoop dat ik het alsnog dan mag afleggen. Ik sta immers niet op de lijst van vrijdag dus mij toch nog gaan aanbieden dan lijkt mij zinloos (ik ben ook nog niet rond met mijn leerstof, wegens schema).

Gast

Berichtdoor Gast » 20 Jan 2011, 19:10

Morgen leggen alle letteren en wijsbegeerte studenten het examen epi af. Je zal naar Vos moeten mailen en het uit leggen vrees ik, want anders gaatie je morgen een nul moeten geven, want je staat op de flwi lijst maar je komt niet af. ;)

Jochen E

Berichtdoor Jochen E » 20 Jan 2011, 19:20

Ik doe het examen pas de 25ste omdat ik morgen een ander examen heb, maar het is idd best dat je Vos dat laat weten
Den Hugo schreef:Beste Jochen,

Het forum is dood, lang leve het forum.

Michiel_D

Berichtdoor Michiel_D » 20 Jan 2011, 20:41

Iemand die deze vragen weet:

1.wrm was de bolkestein richtlijn zo controversieel?
2.best practice
3.wat met de intergouvernementele besluitvormingmethode in de crisis vd jaren 70
4. leg kort uit medebeslissingsprocedure (enkel de basis)
5.New Neighbours Policy
6.Rules of origin. Leg uit waarom die handelsbelemmerend werken voor de ontwikkelingslanden

eL Wimmo
Pro-Web

Berichtdoor eL Wimmo » 20 Jan 2011, 21:07

1. Dat is oude actua. Een richtlijn uit 2006.
2. Oude actua?
3. Dat is - denk ik - tweeledig. Enerzijds heb je het Politiek Comité dat ontstond met het Davignon-rapport in 1974. Dat is een puur intergouvernementeel orgaan waarin de ministers van buitenlandse zaken informatie konden uitwisselen. Anderzijds heb je de informele oprichting van de Europese Raad, wederom een intergouvernementeel orgaan. Dat toont duidelijk aan dat een intergouvernementele aanpak wat naar voren werd geschoven in de EEG omwille van de crisis.
De rest lijkt me ook oude actua.
NO HERO JUST PEDRO

Ronny
Prosenior

Berichtdoor Ronny » 20 Jan 2011, 21:16

Michiel_D schreef:Iemand die deze vragen weet:

1.wrm was de bolkestein richtlijn zo controversieel?
2.best practice
3.wat met de intergouvernementele besluitvormingmethode in de crisis vd jaren 70
4. leg kort uit medebeslissingsprocedure (enkel de basis)
5.New Neighbours Policy
6.Rules of origin. Leg uit waarom die handelsbelemmerend werken voor de ontwikkelingslanden

2. Is het gebruik om de beste voorbeelden om te presenteren bij de evaluatie van een benchmark. Om zo de zwakkere broertjes te motiveren.
4. Denk ik dat parlement mee kan beslissen, dus amenderen en goedkeuren.
Rest is denk ik idd actua.
Wisdom comes to us when it can no longer do any good.

WouterP 4 Franciscus II

Gast

Berichtdoor Gast » 20 Jan 2011, 21:20

Bij documenten op minerva staat een map "actuastukjes", is dat ook gekend?

Kadoonk

Berichtdoor Kadoonk » 20 Jan 2011, 21:30

DK schreef:NEWSFLASH: Het is voor Geschiedenisstudenten wel degelijk vrijdag de 21ste. Ook al is dit niet aangekondigd, gemailed of duidelijk gemaakt tijdens de les.
Ik heb mij dus weken geleden verkeerdelijk (alfabetisch, zoals het document zegt) opgeschreven op de 26ste. Ik hoop dat ik het alsnog dan mag afleggen. Ik sta immers niet op de lijst van vrijdag dus mij toch nog gaan aanbieden dan lijkt mij zinloos (ik ben ook nog niet rond met mijn leerstof, wegens schema).

Mag dat zomaar zonder aankondiging dan? Ben ik mooi mee. Dat wil zeggen, als student van FLW, niet specifiek Geschiedenis.

Ramses

Berichtdoor Ramses » 20 Jan 2011, 21:40

Gast schreef:Bij documenten op minerva staat een map "actuastukjes", is dat ook gekend?

dat zou normaal gezien moeten overeen komen met je actua notities
dus ja :)

Ramses

Berichtdoor Ramses » 20 Jan 2011, 21:52

Voor New Neighbours Policy
check deze officiële link
http://ec.europa.eu/world/enp/policy_en.htm

wrm is Triptiek van Den Haag revolutionair?
lissabonproces? gewoon de opbouw naar het verdrag van Lissabon?

Gast

Berichtdoor Gast » 20 Jan 2011, 21:52

Kadoonk schreef:
DK schreef:NEWSFLASH: Het is voor Geschiedenisstudenten wel degelijk vrijdag de 21ste. Ook al is dit niet aangekondigd, gemailed of duidelijk gemaakt tijdens de les.

Mag dat zomaar zonder aankondiging dan? Ben ik mooi mee. Dat wil zeggen, als student van FLW, niet specifiek Geschiedenis.

Dat is nu toch niet zonder aankondiging als op je examenrooster de 21e als datum aangeduid wordt? Van de regeling van de politieke hoeven wij ons toch niets aan te trekken..

Bedankt voor de tip van de actuastukjes op minerva, nu pas gezien :mofrikaan:

Kadoonk

Berichtdoor Kadoonk » 20 Jan 2011, 22:13

Gast schreef:
Kadoonk schreef:

Dat is nu toch niet zonder aankondiging als op je examenrooster de 21e als datum aangeduid wordt? Van de regeling van de politieke hoeven wij ons toch niets aan te trekken..

Bedankt voor de tip van de actuastukjes op minerva, nu pas gezien :mofrikaan:

Tjah het ligt er maar net aan. Mijn examenrooster (net weer even gedownload) heeft nog altijd een blanco datum bij EPI. Dus ik zal wel zien. Beetje verwarrend nog.

Michiel_D

Berichtdoor Michiel_D » 20 Jan 2011, 23:12

Iemand weet waar het examens is? In het kantoor van professor Vos waarschijnlijk, maar waar is dat ongeveer?

Gast

Berichtdoor Gast » 20 Jan 2011, 23:31

naar het schijnt gwn de trap nemen naar het 1e verdiep en dat je er op uitkomt. maar tis maar van horen zeggen.

DK

Berichtdoor DK » 21 Jan 2011, 00:05

Het staat inderdaad op die online rooster, maar die heeft mij al voor 2 vakken incorrectie informatie gegeven, dus ik vertrouwde die niet.
Toen ik op minerva het document zeg met data en alfabetische groepen dacht ik dat ik mij daarbij moest aansluiten.
Er stond ook nergens expliciet iets over een aparte groep/datum voor L&W dusja. Ik vind het erg vervelend, en wou het echt wel leren (ben er ook grotendeels al door) maar heb mij miskeken qua datum. Normaal gezien mag ik het dan op de 26ste doen (ik had echt al vroeger een mail moeten sturen om dit te bevestigen)...
Ik heb een mailtje gestuurd vandaag en op minerva gepost (voor eventuele andere studenten dat het zeker morgen is).

Terug naar “Minor Politieke & Sociale Wetenschappen”