Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Sociologie

Ramses

Sociologie

Berichtdoor Ramses » 26 Sep 2010, 10:27

Dit vak heeft als doelstelling met de sociologische benaderingswijze inzicht in de maatschappij en haar werking te verkrijgen. De studenten krijgen een omschrijving van de sociologie als wetenschappelijke discipline en een vergelijking met de
andere humane wetenschappen. Hierbij komt ook het maatschappelijk kader waarbinnen de sociologie is ontstaan en zich verder heeft ontwikkeld kijken. Tenslotte is er ook een toelichting van het verband tussen klassieke sociologische theorieën en moderne empirische sociologiebeoefening. Het examen bestaat uit meerkeuzevragen, waarbij gepeild wordt naar inzicht in de ontwikkeling van de sociologie en de werking van maatschappelijke organisatie.

Nuttige links:

- ECTS-fiche
- Topic van vorig jaar.

A Robotic Being

Re: Sociologie

Berichtdoor A Robotic Being » 02 Okt 2010, 16:14

Volgens mij hebben jullie het verkeerde vak voor. Het vak uit de minor is hetzelfde als bij de kunstwetenschappen en geografie gedoceerd wordt door dr. Wendy Christaens. Studiefiche op http://studiegids.ugent.be/2010/NL/stud ... 002216.pdf
ik bekijk dit morgen
alvast bedankt
A number of governors who've sat in office in Austin went on to become president Bush. Including George W. Bush and George Bush.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 Feb 2011, 18:29

Aangezien ik een vak heb die hiermee tesamenvalt...Zijn alle lessen broodnodig bij te wonen, of lukt dit om af en toe 'es te komen en de ppt's en het boek te leren?

eL Wimmo
Pro-Web

Berichtdoor eL Wimmo » 13 Feb 2011, 18:56

Ik dacht gehoord te hebben dat de lessen onnodig zijn. Ik ga eens zien na de eerste les, maar waarschijnlijk ga ik nooit meer gaan en gewoon het boek en de powerpoints leren.

Of enkel de powerpoints.
NO HERO JUST PEDRO

Ruben

Berichtdoor Ruben » 13 Feb 2011, 20:50

De lessen zijn niet per se nodig, maar oninteressant zou ik ze niet noemen. Zeker de lessen die Prof. Bracke komt geven over sociale stratificatie vond ik zeer boeiend. De ppts alleen zou ik niet leren, het boek moet je wel degelijk leren.
Ruben says: uhu
mja
soit, bijna alle coureurs die ik nu heb kunnen potten breken
Johannes says: zie maar dat ze geen poten breken
HAHAHAHAHAHA

Gast

Berichtdoor Gast » 21 Mei 2011, 17:45

Het boek effectief écht goed leren, of de powerpoints blokken en het boek goed lezen?(zoals wat 'bij-info'?)

Gast

Berichtdoor Gast » 18 Jun 2011, 17:49

Iemand enig idee of een samenvatting van het boek+de ppt's leren goed genoeg is? Zit nogal met tijdsnood, heb er immers maar 1 dag voor...

Michiel_D

Berichtdoor Michiel_D » 18 Jun 2011, 19:07

Gast schreef:Iemand enig idee of een samenvatting van het boek+de ppt's leren goed genoeg is? Zit nogal met tijdsnood, heb er immers maar 1 dag voor...

De slides zijn vrij goed vind ik. Leg ze eventueel naast je boek, en blok de slides. 1 dag is niet veel, maar het is wel mogelijk. Ik denk dat je dan een goeie 250 slides moet doen, waarvan 1/3 prentjes die voorbeelden zijn.

Terug naar “Minor Politieke & Sociale Wetenschappen”