Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Welke samenvatting VMT studeren?

Charlemagne

Welke samenvatting VMT studeren?

Berichtdoor Charlemagne » 25 Jul 2011, 18:27

Ik begin volgend academiejaar met mijn bachelor geschiedenis, en daarom ben ik alle vakken al aan het studeren. Welke samenvatting (van de VGK site) zou ik studeren, de "VMT - Samenvatting boek (.zip)" of "VMT - Samenvatting (.doc)". Persoonlijk vind ik de laatste relatief onduidelijk (opeenhoping alinea's in stuk 5/6). En wat is het verschil tussen beide? Ik veronderstel leesboek - cursus?

Jens L

Re: Welke samenvatting VMT studeren?

Berichtdoor Jens L » 25 Jul 2011, 20:41

Ondanks mijn bewondering voor jouw enthousiasme, denk ik toch dat het niet veel zin heeft om echt al te beginnen studeren.
Als je dan toch al iets wilt doen om je wat voor te bereiden, lees dan misschien de samenvattingen of enkele historische werken (misschien de leerboeken, maar als je die nu al koopt, geniet je niet van een korting), maar studeren zal je nog genoeg mogen doen.
Over die samenvattingen van VMT: er is enkel een leerboek dus vermoed ik dat beide samenvattingen van het boek zijn (of misschien van lesnota's).
"Human life is but a series of footnotes to a vast obscure unfinished masterpiece"
— Vladimir Nabokov (Lolita)

Charlemagne

Berichtdoor Charlemagne » 25 Jul 2011, 21:15

Jens L schreef:Ondanks mijn bewondering voor jouw enthousiasme, denk ik toch dat het niet veel zin heeft om echt al te beginnen studeren.
Als je dan toch al iets wilt doen om je wat voor te bereiden, lees dan misschien de samenvattingen of enkele historische werken (misschien de leerboeken, maar als je die nu al koopt, geniet je niet van een korting), maar studeren zal je nog genoeg mogen doen.
Over die samenvattingen van VMT: er is enkel een leerboek dus vermoed ik dat beide samenvattingen van het boek zijn (of misschien van lesnota's).

Ok, bedankt. Beide samenvatting bevatten ruwweg dezelfde info, alleen overlappen de hoofdstukken niet. Vandaar dat ik vermoedde dat het verschillende boeken waren.

Beest

Berichtdoor Beest » 25 Jul 2011, 21:21

Professor Vermeir volgt de structuur van het boek niet volledig, dus de ene zal opgesteld zijn volgens de lessen en de andere volgens het boek!
So tell me why we're talking when we dance so good

JordyS

Berichtdoor JordyS » 28 Jul 2011, 14:31

Ik zou vooral vakantie nemen, in de langste vakantie sinds je achter de schoolbanken bent gekropen. Lezen kan uiteraard geen kwaad, maar studeren is redelijk nutteloos. Lees enkele historische werken, dat zal je veel beter helpen om achteraf het historische métier onder de knie te krijgen. Lees een boek van Umberto Eco ofzo veel nuttiger en interessanter dan je nu al te verdiepen in cursussen die je na de vakantie nog genoeg zal moeten vastnemen.

Kortom geniet van de vakantie. :D

Jasper

Berichtdoor Jasper » 30 Jul 2011, 13:44

Ik geef Jordy echt 3000% gelijk.

Charlemagne

Berichtdoor Charlemagne » 30 Jul 2011, 19:58

Ik zal dan voorlopig wat minder leren. Bedankt voor de info.

Ruben

Berichtdoor Ruben » 30 Jul 2011, 20:54

Charlemagne schreef:Ik zal dan voorlopig wat minder leren. Bedankt voor de info.

Lees zoveel je wil. Maar nu al leren heeft geen enkele zin.
Ruben says: uhu
mja
soit, bijna alle coureurs die ik nu heb kunnen potten breken
Johannes says: zie maar dat ze geen poten breken
HAHAHAHAHAHA

Terug naar “Eerste Bachelor”