Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Oude cursus - relevant?

CursusBE

Oude cursus - relevant?

Berichtdoor CursusBE » 21 Aug 2010, 02:48

Ik begin volgend jaar te studeren, en heb een oude cursus, van 2008-2009, ter beschikking van het vak Geschiedenis van België. Heeft het nut om deze al te leren, of veranderen de cursussen zo drastisch?

JordyS

Re: Oude cursus - relevant?

Berichtdoor JordyS » 21 Aug 2010, 03:01

CursusBE schreef:Ik begin volgend jaar te studeren, en heb een oude cursus, van 2008-2009, ter beschikking van het vak Geschiedenis van België. Heeft het nut om deze al te leren, of veranderen de cursussen zo drastisch?

Het heeft zeker geen nut om deze al te blokken aangezien deze in het 2de semester wordt gedoceerd! Lezen kan nooit kwaad, maar relevant is deze zeker aangezien de cursus van België nauwelijks veranderd!
:idea:

Beest

Berichtdoor Beest » 21 Aug 2010, 08:03

Je kan altijd een mailtje naar Professor De Wever sturen om te vragen of je deze cursus kan gebruiken tijdens het jaar als je liever geen nieuwe koopt. Hier vind je zijn e-mailadres.
So tell me why we're talking when we dance so good

CursusBE

Berichtdoor CursusBE » 23 Aug 2010, 17:11

Nogmaals ik,

Ik ben dus namelijk begonnen met de cursus, maar ligt het aan mij of staan er manifest fouten in :?: Zoals bv. er staat de Lodewijk XVI in 1794 geëxecuteerd werd, terwijl dit 21 januari 1793 was, en dergelijke. Zijn mijn bronnen (en het zijn er veel) allen verkeerd of is deze fout bewust/onbewust in de cursus gestoken :?:

De Jan

Berichtdoor De Jan » 23 Aug 2010, 17:32

Dat is natuurlijk het nadeel van een oudere cursus te hebben. In volgende versies worden een aantal van die fouten er al uitgehaald. Ik weet nu niet of dat zo is voor de datum van executie van Lodewijk XVI, maar alleszins toch enkele taalfouten.

En ik denk ook niet dat die er opzettelijk ingestoken worden om toch maar dat halve puntje te kunnen aftrekken op het examen hoor ;-)
Ik meende zelfs dat bij deze cursus enkel de belangrijke data eh... belangrijk waren. (Bvb Belgische Revolutie, feitelijke erkenning, wanneer welk stemrecht is ingevoerd, ... )
Je moet zeker niet de precieze dag kennen. Prof De Wever heeft trouwens al toegegeven dat hijzelf ook niet zo sterk is met data ;-)
Laten we lekker link gaan doen!

WenWen

Berichtdoor WenWen » 23 Aug 2010, 18:16

Beste cursusBE,

Maak je vooral nog zorgen over dit vak, of over alle andere vakken! Je hebt meer dan genoeg tijd in het jaar om dit te leren, en student zijn is een pak meer dan enkel maar cursussen vanbuiten blokken ;)
Geniet nu nog maar vooral van je vakantie, en begin op 27 september helemaal uitgerust aan een supercool jaar ;)
Afbeelding

Beest

Berichtdoor Beest » 23 Aug 2010, 18:59

Ik denk dat Wendy bedoelt "maak je nog GEEN zorgen" ;)
So tell me why we're talking when we dance so good

Botervlieg

Putzger Historischer Weltatlas: nog bruikbaar?

Berichtdoor Botervlieg » 21 Sep 2011, 13:09

Ik heb in de boekhandel de Slegte nog een aantal exemplaren van deze atlas zien staan. Is deze atlas nog bruikbaar of koop ik beter een ander (duurder) exemplaar?

Hartelijk bedankt.

Dancet
Pro-Web

Berichtdoor Dancet » 21 Sep 2011, 18:30

Die atlas is meer dan voldoende voor je opleiding.
If we amplify everything, we hear nothing.
- John Stewart

Terug naar “Eerste Bachelor”