Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

lessenrooster

plons

lessenrooster

Berichtdoor plons » 20 Okt 2009, 10:35

Beste,

Ik ben juist ingeschreven aan de universiteit gent.
Nergens vind ik een lessenrooster voor de eerste bachelor in de geschiedenis.
Kan iemand helpen?

Danke

Eldar

Re: lessenrooster

Berichtdoor Eldar » 20 Okt 2009, 10:38

Ronny zegt: (22:56:57)
no bicky veggie, no party!

Praetorian schreef:In this fraternity, you gotta make the money first. Then when you get the money, you get the power. Then when you get the power, then you get the woman. Then you equal Nathan.

anoniem

Berichtdoor anoniem » 26 Sep 2010, 16:03

na het bekijken van mijn lessenrooster voor komende week van ma 27/09 tot vrij 1/10 zou ik toch graag wat duidelijkheid:

het lessenrooster voor de keuzevakken is nog volledig leeg, toch staan de meeste keuzevakken aangeduid in het hoofdvakkenlessenrooster. alleen pre en protohistorie is afwezig alhoewel men op de introductiedag zei dat het zo goed als zeker was dat dit vak maandag om 8:30 zou vallen en men het rooster ging aanpassen.

ook merk ik ook dat we ook een vak genaamd kwantitatieve methodes krijgen. dit is echter het eerste wat ik hiervan hoor , dit werd nergens eerder vermeld.

en verder zie ik dat we voor historische praktijk nog een extra lesblok genaamd "inleiding" krijgen. is dit mss eenmalig of vrijblijvend want opnieuw is dit iets wat ik nog nergens eerder vermeld heb zien staan.

graag wat duidelijkheid en alvast bedankt

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 26 Sep 2010, 16:32

Kwantitatieve methodologie hebben ze vrijdag gezegd dat dit een foutje is. Mag je schrappen dus.

Voor de rest neem ik aan dat de lessenrooster is zoals hij is (met nog pre-en protohistorie bij natuurlijk).

Jéllé

Berichtdoor Jéllé » 26 Sep 2010, 18:46

Als je viadeze studiegids kijkt zie je welke vakken je in welk trimester zou moeten krijgen. Eerste semester is dus: Pre en proto, Ecologische, Vroeg moderne Tijd, Wijsbegeerte, Historische Kritiek, Literatuur. Al de rest wat op het lessenrooster staat of niet staat is fout.
Eerste semester heb je nog geen keuzevakken, dus geen probleem.

Als je nog vragen hebt, shout!
Afbeelding

De Jan

Berichtdoor De Jan » 26 Sep 2010, 18:51

Jéllé schreef:Eerste semester heb je nog geen keuzevakken, dus geen probleem.

Maar denk wel al na over welke periode je gaat kiezen voor Historische Praktijk in het tweede semester; je moet die keuze al in het begin van het jaar opgeven en ik dacht dat dit pas in het 2de semester moest gebeuren. (hoewel tijdsdruk helpt beslissen :P )
Laten we lekker link gaan doen!

Horus

Berichtdoor Horus » 26 Sep 2010, 22:37

Jéllé schreef:Als je viadeze studiegids kijkt zie je welke vakken je in welk trimester zou moeten krijgen. Eerste semester is dus: Pre en proto, Ecologische, Vroeg moderne Tijd, Wijsbegeerte, Historische Kritiek, Literatuur. Al de rest wat op het lessenrooster staat of niet staat is fout.

volgens de studiegids hoort 'Historische praktijk 1 - Algemene inleiding tot de geschiedbeoefening' ook bij het eerste semester, geloof ik.

Jéllé

Berichtdoor Jéllé » 26 Sep 2010, 22:41

Oli4 schreef:
Jéllé schreef:Als je viadeze studiegids kijkt zie je welke vakken je in welk trimester zou moeten krijgen. Eerste semester is dus: Pre en proto, Ecologische, Vroeg moderne Tijd, Wijsbegeerte, Historische Kritiek, Literatuur. Al de rest wat op het lessenrooster staat of niet staat is fout.

volgens de studiegids hoort 'Historische praktijk 1 - Algemene inleiding tot de geschiedbeoefening' ook bij het eerste semester, geloof ik.

Inderdaad, mijn fout. Dat hoort er ook bij.
Afbeelding

Gaetano

Berichtdoor Gaetano » 27 Sep 2010, 22:53

Dus Historische Praktijk 1 inleiding is correct, maar Historische Praktijk 1 die voor morgenochtend staat moet er niet op staan? :?: De verschillende lessen voor de oefeningen per periode staan er wel al op voor het tweede semester hebk gezien. :)

Dancet
Pro-Web

Berichtdoor Dancet » 27 Sep 2010, 23:10

Alle vorige jaren was er de dinsdag HP1, en niet de donderdag, dus ik zie niet in waarom ze dat zouden wijzigen.
If we amplify everything, we hear nothing.
- John Stewart

NielsN

Berichtdoor NielsN » 29 Sep 2010, 08:45

kijk hiervoor op de kalender. Er wordt dan wel degelijk wat les gegeven voor HP1 op de woensdag, maar dit gaat over redactionele oefeningen, uitleg ivm voetnoten, vooral handig voor de eerste bachers dacht ik...

Gast

Berichtdoor Gast » 29 Sep 2010, 09:54

Niels Nevejan schreef:kijk hiervoor op de kalender. Er wordt dan wel degelijk wat les gegeven voor HP1 op de woensdag, maar dit gaat over redactionele oefeningen, uitleg ivm voetnoten, vooral handig voor de eerste bachers dacht ik...

Als ik het goed begrijp wordt de dinsdag dan enkel les besteedt aan de Franse teksten en de woensdag aan het theoretische gedeelte en de redactionele oefeningen?

NielsN

Berichtdoor NielsN » 29 Sep 2010, 09:57

Gast schreef:
Niels Nevejan schreef:kijk hiervoor op de kalender. Er wordt dan wel degelijk wat les gegeven voor HP1 op de woensdag, maar dit gaat over redactionele oefeningen, uitleg ivm voetnoten, vooral handig voor de eerste bachers dacht ik...

Als ik het goed begrijp wordt de dinsdag dan enkel les besteedt aan de Franse teksten en de woensdag aan het theoretische gedeelte en de redactionele oefeningen?

Enkel de dinsdag het tweede deel wordt er gewerkt aan de Franse teksten. De woensdag is aanvulling op het eerste deel van de les HP1.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 Sep 2010, 10:41

Niels Nevejan schreef:
Gast schreef:

Enkel de dinsdag het tweede deel wordt er gewerkt aan de Franse teksten. De woensdag is aanvulling op het eerste deel van de les HP1.

ok bedankt! ;)

Terug naar “Eerste Bachelor”