Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Cultuurgeschiedenis

Lowieke007

Re: Cultuurgeschiedenis

Berichtdoor Lowieke007 » 18 Jun 2013, 12:07

AC Meloen schreef:Zou er mij iemand kunnen zeggen welke tekst we juist moeten kennen van David Freedberg? (Heb nog een reader van vorig jaar)
Zijn dit hoofdstukken uit zijn werk The Power of Images?

JA

Gast12

Berichtdoor Gast12 » 18 Jun 2013, 19:34

Gast schreef:Is de reader écht zo belangrijk? In de laatste les werd gezegd dat deze vooral diende als verduidelijking bij de lessen en dat enkel wat in de lessen aan bod kwam moet gekend zijn uit de reader.

Als er een essay-vraag is waar je je reader moet gebruiken die wssl op 40 procent van de punten staat, acht ik die wel belangrijk, ja.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 Jun 2013, 13:40

Even ter verduidelijking, mogen we voor de essayvraag enkel gebruik maken van de reader, of ook van ppt's, nota's, samenvattingen, etc?

Jasper

Berichtdoor Jasper » 19 Jun 2013, 13:50

Gast schreef:Even ter verduidelijking, mogen we voor de essayvraag enkel gebruik maken van de reader, of ook van ppt's, nota's, samenvattingen, etc?

Ik dacht wel dat alles mocht gebruikt worden ja

examen

Berichtdoor examen » 19 Jun 2013, 21:08

Gast12 schreef:
Gast schreef:Is de reader écht zo belangrijk? In de laatste les werd gezegd dat deze vooral diende als verduidelijking bij de lessen en dat enkel wat in de lessen aan bod kwam moet gekend zijn uit de reader.

Als er een essay-vraag is waar je je reader moet gebruiken die wssl op 40 procent van de punten staat, acht ik die wel belangrijk, ja.

Waar slaat dat op, je studeert een hele cursus voor slechts 6O % van de punten ik denk dat die essayvraag wel op wat minder punten staat zeker of niet?? weet iemand de puntenverdeling??

Gast

Berichtdoor Gast » 19 Jun 2013, 21:13

examen schreef:
Gast12 schreef:

Waar slaat dat op, je studeert een hele cursus voor slechts 6O % van de punten ik denk dat die essayvraag wel op wat minder punten staat zeker of niet?? weet iemand de puntenverdeling??

3 tijdsgebonden vragen, elk op 4 punten
1 essay vraag op 8 punten

(ja, je studeert heel de cursus voor slechts 60%, maar die cursus heb je ook nodig om de essayvragen op te lossen)

Gast

Berichtdoor Gast » 19 Jun 2013, 21:16

hey,

zou iemand het zien zitten om wat voorbeelden te geven bij Durkheim.
sacrale tijd
sacrale ruimte
en sacrale figuren
en dat doorheen de 4 tijdsperioden.

Ik kan namelijk niet veel bedenken.
behalve katholieken vs protestanten ( priesters vs priesterschap van iedereen, kerk en ommegangen vs beperkte 'kerk'gebouw, tijd geen idee)

JDB

Berichtdoor JDB » 19 Jun 2013, 22:47

Heb je de tekst van Durkheim gelezen in de reader?

Over tijd;
Protestanten houden zich niet aan de Katholieke kalender met zijn feestdagen/heiligendagen/vastendagen en hebben daardoor meer tijd om te werken. Ze hebben wel nog altijd strikte zondagsrust. Doordat ze niet leven van feestdag naar feestdag hebben ze ook geen cyclisch tijdsbesef en is hun historisch tijdsbesef groter.

examen

Berichtdoor examen » 20 Jun 2013, 10:15

Waar slaat dat op, je studeert een hele cursus voor slechts 6O % van de punten ik denk dat die essayvraag wel op wat minder punten staat zeker of niet?? weet iemand de puntenverdeling??[/quote]

3 tijdsgebonden vragen, elk op 4 punten
1 essay vraag op 8 punten

(ja, je studeert heel de cursus voor slechts 60%, maar die cursus heb je ook nodig om de essayvragen op te lossen)[/quote]

Dat geeft de burger moed!!! Bedankt

pinje

Berichtdoor pinje » 21 Jun 2013, 03:16

In welk aud en om hoelaat exact is het examen morgen??? Vind mijn examenregeling niet meer terug, echter al vervangen door de herexamenregeling...

Gast

Berichtdoor Gast » 11 Aug 2013, 14:33

kan iemand de vragen posten aub ?

Sander

Berichtdoor Sander » 14 Aug 2013, 13:45

Hey iedereen, ik moet volgende week examen maken voor cultuurgeschiedenis en aangezien ik voltijds werk, kon ik de lessen niet bijwonen dit jaar. Is er een barmhartige ziel die me aan studiemateriaal wil helpen? Reader, notities,.. alles wat kan dienen? Ik kan het komen ophalen (bij voorkeur regio Gent) en digitaal is uiteraard ook een optie... Thanks :mofrikaan:
Bezoek eens mijn blog hier, of volg me op Twitter hier.

Gast

Berichtdoor Gast » 17 Aug 2013, 17:49

Kan er iemand mij vertellen wat men bedoelt met wisselgodsdiensten en deelalternatieven? (google levert mij niets bruikbaars op)

miss fraise

Berichtdoor miss fraise » 17 Aug 2013, 20:08

Ik mis ook nog notities van het deel van middeleeuwen. Ik kan wisselen tegen notities van alle andere lessen en samenvattingen van de reader. Mijn mailadres is tinekebeyen@gmail.com

miss fraise

Berichtdoor miss fraise » 17 Aug 2013, 20:27

Kan iemand régime d'historicité van Hartog eens verduidelijken aub?

Terug naar “Derde Bachelor”