Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Historische praktijk 3: Onderzoekspaper

Den Hugo

Historische praktijk 3: Onderzoekspaper

Berichtdoor Den Hugo » 19 Sep 2012, 19:03

In dit gevorderd vak wordt de student als afronding van de bacheloropleiding geschiedenis gevraagd om zijn/haar beheersen van een aantal kerncompetenties van de opleiding (analyse van internationale literatuur, basiskennis van de theorievorming in geschiedenis en aanverwante sociale wetenschappen, toepassing van de basisprincipes van de historische kritiek, schriftelijke en mondelinge rapportage) te demonstreren door het schrijven en verdedigen van een reviewartikel (max. 10000 woorden) dit essentieel op basis van een literatuuronderzoek. Opgelet: Er gaan stemmen op voor een hervorming van het gehele concept van de bachelorpaper zodat het niet zozeer meer een reviewartikel is maar het meer aansluit bij de masterproef. Dit jaar ligt de keuze van de invulling nog bij de individuele begeleiders waardoor mogelijk licht wordt afgeweken van het concept dat tot vorig jaar gold.

ECTS
Topic van vorig jaar

Bezoekeling

Re: Historische praktijk 3: Onderzoekspaper

Berichtdoor Bezoekeling » 27 Sep 2012, 15:14

Fijne medestudenten,
Weet er iemand waar en wanneer er van HP3 een introductieles/uiteenzetting is?
Of is dit 'vak' nog dood?

Jens.
Prosenior

Berichtdoor Jens. » 28 Sep 2012, 12:13

Deploige zal via Minerva laten weten wanneer de introductieles valt.
“We cannot escape the fact that we are heirs and prisoners of the past we are endeavouring to excavate, or avoid the long shadows it casts.” Walsham

Martijn.

Berichtdoor Martijn. » 25 Feb 2013, 21:10

Iemand hier die het bibliografisch instrument Zotero gebruikt? En: mij bijgevolg kan helpen welke CSL/bibliografische stijl te kiezen?
(http://www.zotero.org/styles)
De standaardstijlen zijn niet hetgeen prof. Vermeir ons opgelegd heeft :hail:
Het zelf maken van één ligt jammer genoeg buiten bereik van mijn programmatische skills.

Marieke M
Pro-Web

Berichtdoor Marieke M » 27 Feb 2013, 20:21

Martijn. schreef:Iemand hier die het bibliografisch instrument Zotero gebruikt? En: mij bijgevolg kan helpen welke CSL/bibliografische stijl te kiezen?
(http://www.zotero.org/styles)
De standaardstijlen zijn niet hetgeen prof. Vermeir ons opgelegd heeft :hail:
Het zelf maken van één ligt jammer genoeg buiten bereik van mijn programmatische skills.

Na wat rondkijken denk ik dat die van Journal of Juristic Papyrology er nog het best op lijkt, maar het is niet helemaal hetzelfde. Het is toch naam in kleine kapitalen hé? Dat wordt blijkbaar weinig gebruikt.

edit: die van de universiteit Luik lijkt er nog beter op, maar die is in het Frans. Die kleine kapitalen worden blijkbaar vooral gebruikt aan Franstalige instellingen
“Let them see that their words can cut you, and you’ll never be free of the mockery. If they want to give you a name, take it, make it your own. Then they can’t hurt you with it anymore.”

-Tyrion Lannister

Martijn.

Berichtdoor Martijn. » 27 Feb 2013, 21:03

Chicago Manual Style is voorlopig nog het beste, denk ik.
In ieder geval bedankt.

Jens.
Prosenior

Berichtdoor Jens. » 18 Mar 2013, 10:49

Klein kapitaal wordt ook dikwijls gebruikt in Nederlandstalige werken. Het maakt allemaal niet zoveel uit, zolang je consequent blijft.
“We cannot escape the fact that we are heirs and prisoners of the past we are endeavouring to excavate, or avoid the long shadows it casts.” Walsham

Gast

Berichtdoor Gast » 21 Apr 2013, 13:47

iemand een idee hoe je naar een documentaire verwijst in een voetnoot / bibliografie?

ik heb eigenlijk gewoon hetzelfde toegepast als op literatuur en bij dit uitgekomen:
Knappenberger B. (Director) “We are legion: the story of the hacktivists”. Verenigde Staten, Luminant Media, 2012.

Maar is er iemand die hierover advies kan geven?

miss fraise

Berichtdoor miss fraise » 30 Apr 2013, 11:08

Wat is het tijdstip dat de paper maandag moet binnen zijn? 17h?

Gast

Berichtdoor Gast » 30 Apr 2013, 13:46

Weet er iemand op welke manier de fysieke versie van je paper moeten worden binnengebracht? Ingebonden? Losse papieren(ten slotte maar 10.000 woorden)?

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 30 Apr 2013, 14:09

miss fraise schreef:Wat is het tijdstip dat de paper maandag moet binnen zijn? 17h?

Aangezien je (neem ik aan) een papieren versie moet indienen en het secretariaat om 17h gesloten is denk ik van wel ja :)

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 30 Apr 2013, 14:10

Gast schreef:Weet er iemand op welke manier de fysieke versie van je paper moeten worden binnengebracht? Ingebonden? Losse papieren(ten slotte maar 10.000 woorden)?

Stuur best eens een mailtje naar je promotor. Ik denk dat iedere promotor zowat zijn eigen eisen heeft.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 Mei 2013, 22:47

Vermeld je in je bibliografie ook werken die niet in een voetnoot in je werk worden vermeld maar die je wel hebt gelezen?

Terug naar “Derde Bachelor”