Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

ALGEMEEN - FRUSTRATIES EN GEJUICH

Dancet
Pro-Web

ALGEMEEN - FRUSTRATIES EN GEJUICH

Berichtdoor Dancet » 14 Sep 2009, 23:54

Dit is binnen de studiefora DE ENIGE PLAATS waar gespamd kan worden. Plaats hier je frustraties en vreugdekreten over de lessen en examens, en vragen die niet direct thuishoren bij een van de studietopics. Dit deel van het forum is ook onderhevig aan het forumreglement. Daarnaast is er ook een streng beleid voor de studietopics, om het proper en overzichtelijk te houden. Vragen of opmerkingen? Pb of admin@vgkgent.be

Heb je een vraag? Post gerust. Maar neem anders ook een kijkje in het archief van de voorbije academiejaren!
If we amplify everything, we hear nothing.
- John Stewart

Sander

Re: ALGEMEEN - FRUSTRATIES EN GEJUICH

Berichtdoor Sander » 17 Sep 2009, 02:23

Da's toch wel schitterend dat ik vanaf dit jaar hier geen énkele keer moet zijn om voor mezelf iets te checken, maar enkel maar kan/moet posten om jullie te helpen. I like it :rasta:
Bezoek eens mijn blog hier, of volg me op Twitter hier.

Dancet
Pro-Web

Berichtdoor Dancet » 17 Sep 2009, 10:26

't Begon wel eens tijd te worden, zeker? ;-)
- John Stewart

TheNudeMonkey

Berichtdoor TheNudeMonkey » 24 Sep 2009, 22:24

Vraagje. De optionele boeken op de boekenlijst. Zijn die allemaal aan te raden? Of steken er enkele uit op het gebied van bruikbaarheid. Kwestie van niet nodeloos met geld te smijten. Vooral de prijs van History of art deed mijn wenkbrauwen namelijk in een bedenkelijke frons verzinken.
Vermoedelijk is deze vraag al 35.000 keer gesteld maar bij deze,… 35.001

Eline.

Berichtdoor Eline. » 24 Sep 2009, 22:27

TheNudeMonkey schreef:Vraagje. De optionele boeken op de boekenlijst. Zijn die allemaal aan te raden? Of steken er enkele uit op het gebied van bruikbaarheid. Kwestie van niet nodeloos met geld te smijten. Vooral de prijs van History of art deed mijn wenkbrauwen namelijk in een bedenkelijke frons verzinken.

Het boek voor kunst is zeker niet nodig! Ik ben er ook door geraakt zonder het te gebruiken, voor het vak volstaan (weliswaar goeie) nota's!
De andere optionele boeken ken ik nu niet uit het hoofd maar ze zijn alleszinds zeker niet noodzakelijk, tenzij de prof het anders zegt..
Alles van waarde is weerloos.

Ronny
Prosenior

Berichtdoor Ronny » 24 Sep 2009, 22:29

TheNudeMonkey schreef:Vraagje. De optionele boeken op de boekenlijst. Zijn die allemaal aan te raden? Of steken er enkele uit op het gebied van bruikbaarheid. Kwestie van niet nodeloos met geld te smijten. Vooral de prijs van History of art deed mijn wenkbrauwen namelijk in een bedenkelijke frons verzinken.

Personal opinion:

Kunst: enkel als je een kunstfan bent. Het is een prachtig boek, maar erg prijzig. Eerder iets om te kopen als je in je vrije uurtjes ook in kunst geïnteresseerd bent, dan is het een mooi overzichtswerk, maar absoluut onnodig voor het vak.
De bovenste twee: atlassen. De onderste (Pulitzger ofzo) is in het Duits, met meer tekst en kleinere kaartjes. Voor zij die geen deftige atlas thuis liggen hebben, kan dit een nuttige aankoop zijn.
Christian: verdiepend boek, voor zij die interesse hebben in Wereldgeschiedenis, maar enorm optioneel.
Lexicon: een "woordenlijst" met nuttige termen. Kan nuttig zijn voor mensen die graag wat overzichtswerkjes bij de hand hebben, maar het lukt ook zonder.
Wisdom comes to us when it can no longer do any good.

WouterP 4 Franciscus II

Eline.

Berichtdoor Eline. » 24 Sep 2009, 22:31

Ronny schreef:

Personal opinion:

Kunst: enkel als je een kunstfan bent. Het is een prachtig boek, maar erg prijzig. Eerder iets om te kopen als je in je vrije uurtjes ook in kunst geïnteresseerd bent, dan is het een mooi overzichtswerk, maar absoluut onnodig voor het vak.
De bovenste twee: atlassen. De onderste (Pulitzger ofzo) is in het Duits, met meer tekst en kleinere kaartjes. Voor zij die geen deftige atlas thuis liggen hebben, kan dit een nuttige aankoop zijn.
Christian: verdiepend boek, voor zij die interesse hebben in Wereldgeschiedenis, maar enorm optioneel.
Lexicon: een "woordenlijst" met nuttige termen. Kan nuttig zijn voor mensen die graag wat overzichtswerkjes bij de hand hebben, maar het lukt ook zonder.

Het Lexicon vond ik wel heel goed voor Moderne&Hedendaagse! :)

Juhrer
Prosenior

Berichtdoor Juhrer » 24 Sep 2009, 23:20

Ik vond het zelfs essentieel.
ΗΤΟΙ ΜΕΝ ΠΡΩΤΙΣΤΑ ΧΑΟΣ ΓΕΝΕΤΟ

A Robotic Being

Berichtdoor A Robotic Being » 24 Sep 2009, 23:28

Hoe ga je het referentiekader maken zonder je lexicon? Of is dat afgeschaft? In den tijd moesten wij dat lexicon zelf nog kennen ook.
A number of governors who've sat in office in Austin went on to become president Bush. Including George W. Bush and George Bush.

Eline.

Berichtdoor Eline. » 24 Sep 2009, 23:33

Jasper schreef:Hoe ga je het referentiekader maken zonder je lexicon? Of is dat afgeschaft? In den tijd moesten wij dat lexicon zelf nog kennen ook.

Via de Palmer kan je er ook heel wat bij schrijven, aangevuld dan met het Lexicon. Zo deed ik het.

Dancet
Pro-Web

Berichtdoor Dancet » 24 Sep 2009, 23:58

Jasper schreef:Hoe ga je het referentiekader maken zonder je lexicon? Of is dat afgeschaft? In den tijd moesten wij dat lexicon zelf nog kennen ook.

Referentiekader maken? Ik heb mij daar niet eens mee beziggehouden...
- John Stewart

Eline.

Berichtdoor Eline. » 25 Sep 2009, 00:02

Jeroen schreef:

Referentiekader maken? Ik heb mij daar niet eens mee beziggehouden...

Je moet het goede voorbeeld geven hé Jeroen :jacques:

Dancet
Pro-Web

Berichtdoor Dancet » 25 Sep 2009, 00:03

Zoals prof De Wever al zei: het is allemaal basiskennis, 90% van die lijst zou je zo moeten kennen.
- John Stewart

Eline.

Berichtdoor Eline. » 25 Sep 2009, 00:07

Jeroen schreef:Zoals prof De Wever al zei: het is allemaal basiskennis, 90% van die lijst zou je zo moeten kennen.

Maar hij vraagt wel zelden de 'gemakkelijkste'...

Dancet
Pro-Web

Berichtdoor Dancet » 25 Sep 2009, 00:10

Ik vond het wel zeer goed meevallen. Ach ja, dat lexicon kan wel handig zijn voor als je al die termen niet meer zo goed kent.
- John Stewart

Terug naar “Eerste Bachelor”