Gast schreef:Sander B schreef:Effe een vraagje, is een wereldbeschouwing hetzelfde als een ideologie?
Ik denk het wel
Ik zou zeggen, nee...
Je wereldbeschouwing kan pluralistisch zijn, zonder dat dat een ideologie is... denk ik.
Gast schreef:Sander B schreef:Effe een vraagje, is een wereldbeschouwing hetzelfde als een ideologie?
Ik denk het wel
Gast schreef:wat is het nu abstractieprocede => plato of aristoteles want in de stucu staan hier nogal wat contradicties rond!
De Jan schreef:Gast schreef:wat is het nu abstractieprocede => plato of aristoteles want in de stucu staan hier nogal wat contradicties rond!
abstractieprocede is van Aristoteles
= tegengestelde constructieprocede (Plato); vormen bestaan alleen in de dingen zelf (en dus niet in een vormenwereld zoals Plato stelt)
Gast schreef:De Jan schreef:Gast schreef:wat is het nu abstractieprocede => plato of aristoteles want in de stucu staan hier nogal wat contradicties rond!
abstractieprocede is van Aristoteles
= tegengestelde constructieprocede (Plato); vormen bestaan alleen in de dingen zelf (en dus niet in een vormenwereld zoals Plato stelt)
maar in de stucu staat
aristoteles: loochent het afzonderlijk bestaan van vormen. <Dit heet het constructieprocede
en bij abstractieprocede staat ook aristoteles
Examen Wijsbegeerte (Prof. Braeckman) – za. 11/09/04 (2de zit)
versie A
(I) Verklaar of situeer de volgende begrippen / namen.
1. ethica
2. politiek
3. constructie-procédé (Aristoteles)
4. res extensa (Descartes)
5. ontologie
6. Thales van Milete
7. universaliteitsaanspraak
8. zielsverhuizing
9. stoïcisme
10. monaden
Gast schreef:Zie dan hem ik het juist en verbeter het allemaal in jullie stucu met een rode balpen want als je dat verkeerd hebt slaagt braeckman je dood denk ik :p
De Jan schreef:Ik vond dit voorbeeldexamen op de website van Politeia
http://fkserv.ugent.be/~politeia/forum/ ... owtopic=81Examen Wijsbegeerte (Prof. Braeckman) – za. 11/09/04 (2de zit)
versie A
1. ethica
2. politiek
Gast schreef:De Jan schreef:Ik vond dit voorbeeldexamen op de website van Politeia
http://fkserv.ugent.be/~politeia/forum/ ... owtopic=81Examen Wijsbegeerte (Prof. Braeckman) – za. 11/09/04 (2de zit)
versie A
1. ethica
2. politiek
en hoe verklaard ge dit dan???!!!
kennistheorie van Aristoteles schreef:De kennis van vormen gebeurt dus niet door een constructieprocédé dat zondermeer van de menselijke geest uitgaat, maar door een abstractieprocédé. Dit houdt in dat, nadat we talloze, concrete, onvolmaakte benaderingen van cirkels hebben gezien, zich in onze geest het begrip 'volmaakte cirkel' vormt.
Gast schreef:De Jan schreef:Ik vond dit voorbeeldexamen op de website van Politeia
versie A
1. ethica
2. politiek
en hoe verklaard ge dit dan???!!!
De Jan schreef:Wat Fredo en Ronny zeggen klopt idd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast