Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Algemene inleiding tot de archeologie

Loonin
Prosenior

Algemene inleiding tot de archeologie

Berichtdoor Loonin » 08 Sep 2008, 20:35

Dit vak wordt gedoceerd door Ph. Crombé en J. Bourgeois en maakt deel uit van een pakket Methodologie 1. In dit geval helpt men de student inzicht verwerven in de algemene aspecten van de archeologie als wetenschap. Er wordt een globaal overzicht van diverse aspecten van de archeologie als wetenschap gegeven. Onder meer geschiedenis van de archeologie, theorieën van de archeologie, tafonomische processen, relatieve dateringen, ...

Nuttige links:
- ECTS-fiche
- Topic vorig jaar

Rob

Re: Algemene inleiding tot de archeologie

Berichtdoor Rob » 24 Sep 2008, 23:17

Is er iemand van gesch. die dit als minor heeft? En zou ik diens notities mogen lenen :oops: Ik heb immers altijd overlappende les...

Pb me en mijn dank (en eventuele drank) zal overvloedig zijn!

Sun-shine

Berichtdoor Sun-shine » 26 Sep 2008, 10:06

Rob schreef:Is er iemand van gesch. die dit als minor heeft? En zou ik diens notities mogen lenen :oops: Ik heb immers altijd overlappende les...

Ik heb juist het zelfde probleem en vroeg me af of het haalbaar is te slagen voor dit vak als je niet naar de les kan.

Rob

Berichtdoor Rob » 26 Sep 2008, 10:57

Sun-shine schreef:
Rob schreef:Is er iemand van gesch. die dit als minor heeft? En zou ik diens notities mogen lenen :oops: Ik heb immers altijd overlappende les...

Ik heb juist het zelfde probleem en vroeg me af of het haalbaar is te slagen voor dit vak als je niet naar de les kan.

ik heb net gezien dat de oefening dit jaar verslagen zijn over video's in de les, dusja... :?

Melissa

Berichtdoor Melissa » 26 Sep 2008, 11:38

hey,

wegens een overlappende les wordt het voor mij heel moeilijk om deze les mee te volgen. Is er in de eerste les iets belangrijks gezegd?

Bedankt!

Sun-shine

Berichtdoor Sun-shine » 26 Sep 2008, 12:07

Rob schreef:
Sun-shine schreef:

ik heb net gezien dat de oefening dit jaar verslagen zijn over video's in de les, dusja... :?

Blijkbaar zijn er enkele studenten die dit vak graag willen volgen, maar een overlapping hebben.
Kunnen we misschien naar de prof een mailtje sturen of hij een alternatief op die oefening voor ons wil zoeken?

Rob

Berichtdoor Rob » 26 Sep 2008, 18:29

Je kunt proberen, maar ik bis het vak dus ik denk niet dat hij daarvoor uitzonderingen zal maken.
Je kunt natuurlijk altijd proberen. Misschien maakt hij van de video-paper een museumpaper (zoals vorig jaar gemaakt moest worden).

A Robotic Being

Berichtdoor A Robotic Being » 26 Sep 2008, 18:36

Ik volg dit vak niet en weet dus enkel maar wat ik hier lees, maar kun je niet gewoon vragen om een kopie van die tapes te verkrijgen en die gewoon thuis te bekijken?
A number of governors who've sat in office in Austin went on to become president Bush. Including George W. Bush and George Bush.

Loonin
Prosenior

Berichtdoor Loonin » 26 Sep 2008, 20:45

Die overlappingen kies je zelf, dus normaal gezien zal er geen rekening mee gehouden worden. Maar probeer gerust, het doet geen pijn om te vragen.
Tokyo Police Club schreef:Our robot masters will know how to clean this mess up, and build a better world for man and machine alike.

Afbeelding

Gast

Berichtdoor Gast » 26 Sep 2008, 23:13

Welke vakken ik van mijn minor ook kies, ik heb altijd een overlapping dus écht gekozen, kan je dit ook niet noemen!
Ik vind het echt heel spijtig dat een student bij het samenstellen van zijn/haar curriculum zich moet bezig houden met het bekijken naar welke les hij/zij misschien toch nog kan gaan. Jammer dat het 'al dan niet naar de les kunnen gaan' eerst komt en dan de interesse van de student zelf!

stéphanie

Berichtdoor stéphanie » 29 Sep 2008, 11:48

2 jaar geleden moesten we ook e verslagje schrijven van de video's maar voor diegene die niet in de les aanwezig konden zijn lagen de video's beschikbaar op het secretariaat van archeo waar je ze kon gaan 'uitlenen'

Rob

Berichtdoor Rob » 29 Sep 2008, 14:20

blijkbaar worden de video's deze donderdag getoond...dus één les naar archeo gaan zal wel lukken voor de meesten denk ik?

Anders als iemand ze uitleent, meldt het hier even aub :)

duff

Berichtdoor duff » 15 Okt 2008, 15:37

ik heb dit vak vorig jaar gevolgd, maar ik weet nu niet of de notities nog hetzelfde zijn?
Anders wel een leuk vak hoor en redelijk simpel

Sander.

Berichtdoor Sander. » 15 Okt 2008, 21:43

ik volg dit vak en ik zit in de lessen, maar ik moet tot mijn spijt zeggen dat mijn notities een hoop chaos en onleesbaarheid zijn.
maar er zou een cursus op Minerva gezet worden.

en de video's, op de moment wordt er een oplossing gezocht om ze te kunnen herbekijken, tot nu toe met weinig succes
Want als de mens toch sterven moet, kan hij het best verdrinken. -Boudewijn De Groot-

Melissa

Berichtdoor Melissa » 22 Okt 2008, 22:26

Is er ondertussen al een deftige syllabus beschikbaar of moeten we het doen met de nota's? Groetjes

Terug naar “Minor Archeologie”