Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

De Wever wil hervormen naar Duits model

Onderwerpen m.b.t. politiek.
cf. Statuten; artikel 2.
cf. Forumreglement
Ruben

Re: De Wever wil hervormen naar Duits model

Berichtdoor Ruben » 03 Jul 2011, 20:35

A Robotic Being schreef:lap

²
Ruben says: uhu
mja
soit, bijna alle coureurs die ik nu heb kunnen potten breken
Johannes says: zie maar dat ze geen poten breken
HAHAHAHAHAHA

BIG BABY JESUS

Berichtdoor BIG BABY JESUS » 03 Jul 2011, 22:22

ik ga niet akkoord, want

amjdmg

Berichtdoor amjdmg » 30 Sep 2011, 10:53

Praetorian schreef:
amjdmg schreef:
Loonin schreef:Pompompom, nu nog eens beweren dat Bart Dewever geen neo-liberaal is maar wel een conservatief.

Wow, uw Marxistische bron heeft dat wel bewezen!

Hilarische thread trouwens. Malthus aanhalen om aan te tonen dat werkloosheid structureel is. In de volgende discussie over criminaliteit haal ik Franz Joseph Gall aan!

Malthus is bij mijn weten naast Ricardo en Smith de belangrijkste klassieke econoom. Maw, je vindt zowat elk handboek economie hilarisch. Malthus was ook tijdens de Cambridge discussies na WOII zeer relevant ivm structurele werkloosheid en onderconsumptie.

Malthus gaat net iets verder dan jouw common sense "Isdatnietdiene peet die iets schreef over bevolking?".

Ik betwist het historische belang van Malthus niet, maar beweren dat werkloosheid - overheidsingrijpen daar gelaten - grotendeels structureel is gaat voorbij aan 150 jaar economische wetenschap.
Als het fascisme in Europa ooit weer opduikt, zal het dat doen onder de naam antifascisme. - Jacques Presser

Praetorian

Berichtdoor Praetorian » 30 Sep 2011, 12:29

amjdmg schreef:Ik betwist het historische belang van Malthus niet, maar beweren dat werkloosheid - overheidsingrijpen daar gelaten - grotendeels structureel is gaat voorbij aan 150 jaar economische wetenschap.

Daarom dat ik de Cambridge School heb aangehaald met oa. Robinson & Sraffa ... Dat is naoorlogse economische wetenschap. Owja, Keynes gebruikte hem ook in het debat tegen Robbins. En Robbins heeft hem postuum gelijk gegeven.

Het grote probleem bij alle neoklassieken is ironisch genoeg de demografische mythe. Ze veronderstellen een homogene bevolking met een oneindige flexibiliteit in productietechnieken. Pijnlijk.
Afbeelding
When commodities no longer fire the spirit and self-absorption seems circular, then we'll turn to Utopia

Terug naar “Politiek”