Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Lachen en gieren met LDD

Onderwerpen m.b.t. politiek.
cf. Statuten; artikel 2.
cf. Forumreglement
Praetorian

Re: Lachen en gieren met LDD

Berichtdoor Praetorian » 29 Mei 2009, 18:14

Weer heibel bij LDD Limburg

De Limburgse afdeling van Lijst Dedecker (LDD) wordt weer getroffen door controverse. Deze keer stapt Jean-Marie Jacobs (60) uit de partij. Volgens de oud-secretaris van de Genkse partijafdeling is er weinig ruimte voor kritiek binnen LDD Limburg. 'Ik werd gemeden omdat ik geen blad voor de mond nam. Bovendien worden mensen die er vanaf het begin bij waren opzijgeschoven door nieuwkomers', vertelt de gepensioneerde bediende, die na anderhalf jaar dienst geen plaats kreeg op de verkiezingslijst.

De ex-secretaris heeft het ook over wanpraktijken en corruptie. Iemand op de kieslijst zou zelfs zijn plaats gekocht hebben voor 50.000 euro.

'Onzin', reageert Jean-Marie Dedecker. Toch moet hij toegeven dat LDD Limburg met problemen kampt. 'We worden daar geïnfiltreerd door ex-Vlaams Belangers die de partij willen schaden.' (KSG)

Nieuwsblad
Afbeelding
When commodities no longer fire the spirit and self-absorption seems circular, then we'll turn to Utopia

Praetorian

Berichtdoor Praetorian » 29 Mei 2009, 18:32

'Sommige leden van LDD horen niet thuis in de politiek'

De rechtse oppositiepartijen lijken het volgende week minder goed te zullen doen dan verwacht. LDD kampt kinderziektes en de N-VA kan de populairteit van de voorzitter niet verzilveren. "Toch zou 8 % voor deze partijen een fantastische score moeten zijn", vindt politicoloog Carl Devos. Voor Vlaams Belang ziet hij het allemaal wat somberder in: "die partij zal nooit het onnatuurlijke resultaat van 2004 kunnen evenaren."

Het volledige interview:
http://www.nieuws.be/nieuws/Sommige_led ... dd707.aspx

OK, ze horen misschien niet in de politiek thuis, maar in de gevangenis is er ook geen plaats...
Afbeelding
When commodities no longer fire the spirit and self-absorption seems circular, then we'll turn to Utopia

amjdmg

Berichtdoor amjdmg » 29 Mei 2009, 19:03

Carl De Sos is natuurlijk weer een geweldig onbevooroordeelde bron.

Wat wel grappig is, is lijstduwer Isabelle De Clercq, die een onmiddellijke daling van de inkomstenbelasting belooft. Alleen jammer dat dat een federale bevoegdheid is.
Als het fascisme in Europa ooit weer opduikt, zal het dat doen onder de naam antifascisme. - Jacques Presser

Praetorian

Berichtdoor Praetorian » 29 Mei 2009, 19:27

amjdmg schreef:Carl De Sos is natuurlijk weer een geweldig onbevooroordeelde bron.

Wat wel grappig is, is lijstduwer Isabelle De Clercq, die een onmiddellijke daling van de inkomstenbelasting belooft. Alleen jammer dat dat een federale bevoegdheid is.

Verslaafd aan onbevooroordeeldheid? Ik wist niet dat je een boeddhistische kant had.
Afbeelding

amjdmg

Berichtdoor amjdmg » 29 Mei 2009, 19:37

Goh, eerder het niet bestaan van een voortdurende drang naar zelfbevestiging.

Wat me wel ergert, is dat Carl De Vos voortdurend wordt opgevoerd als onafhankelijk analyst. Quod non.
Als het fascisme in Europa ooit weer opduikt, zal het dat doen onder de naam antifascisme. - Jacques Presser

amjdmg

Berichtdoor amjdmg » 29 Mei 2009, 21:31

Bram schreef:Ik kan haast niet wachten tot Prae zondagavond de herbevestigde irrelevantie van de PVDA als een overwinning van het proletariaat zal verkopen.

Ik zou ook graag een topic "Lachen en gieren met PVDA+" openen, maar ik vrees dat er weinig materiaal te rapen valt. En 't is niet omdat ze niet grappig zijn.

Dancet
Pro-Web

Berichtdoor Dancet » 29 Mei 2009, 21:35

Ik hou je niet tegen, kwestie van een wafelijzerpolitiek te voeren hé. :jacques:
If we amplify everything, we hear nothing.
- John Stewart

Praetorian

Berichtdoor Praetorian » 29 Mei 2009, 21:47

Bram schreef:Ik kan haast niet wachten tot Prae zondagavond de herbevestigde irrelevantie van de PVDA als een overwinning van het proletariaat zal verkopen.

Bwa, België is dan ook nog de enige uitzondering, vroeg of laat lukt het toch. Ik heb het altijd gezegd, het wordt tijd dat hier het kapitalisme ten volle doordringt, zodat zonen van varkensboeren minder noten om hun zang hebben. Het is beter dat die middenlaag compleet wordt weggeveegd door het monopoliekapitalisme.
Afbeelding

amjdmg

Berichtdoor amjdmg » 29 Mei 2009, 21:54

Praetorian schreef:Ik heb het altijd gezegd, het wordt tijd dat hier het kapitalisme ten volle doordringt

Wel, ik denk dat we het eens zijn.

Praetorian

Berichtdoor Praetorian » 29 Mei 2009, 21:56

amjdmg schreef:
Praetorian schreef:Ik heb het altijd gezegd, het wordt tijd dat hier het kapitalisme ten volle doordringt

Wel, ik denk dat we het eens zijn.
Alleen zal het niet jouw geïdealiseerde vorm zijn. Kapitalisme kent de tendens om het entrepreneurschap compleet weg te vegen. Wat ook best logisch is, gezien de onderliggende logica van competitie. Dit weten houdt niet in dat je hierom marxist hoeft te zijn.

Dus ik zou het wijsje van "vrijwillig samenwerken" vlug opbergen, dat heeft geen bal te maken met kapitalisme. Dat vind je alleen bij mensen die gestrand zijn op een onbewoond eiland.
Laatst gewijzigd door Praetorian op 29 Mei 2009, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

amjdmg

Berichtdoor amjdmg » 29 Mei 2009, 21:59

Bram schreef:Als ik u goed begrijp, vecht ge tegen een kapitalisme dat hier ten lande eigenlijk niet bestaat?

Niet te vergeten tegen een deregulering die niet bestaat. Wetgevingsinflatie, een illusie. De opkomst van consumentenwetgeving, milieurecht en de explosieve groei van het economisch en financieel recht, sprookjes!

Praetorian

Berichtdoor Praetorian » 29 Mei 2009, 22:00

Bram schreef:Als ik u goed begrijp, vecht ge tegen een kapitalisme dat hier ten lande eigenlijk niet bestaat?

Is het enigszins zinvol om jou uit te leggen dat een kapitalistische productiewijze niet plotseling tevoorschijn komt?
Afbeelding

Praetorian

Berichtdoor Praetorian » 29 Mei 2009, 22:02

amjdmg schreef:

Niet te vergeten tegen een deregulering die niet bestaat. Wetgevingsinflatie, een illusie. De opkomst van consumentenwetgeving, milieurecht en de explosieve groei van het economisch en financieel recht, sprookjes!

Allez ja, ik denk dat je samen met 20 anderen op deze aardbol nog ontkent dat er geen dereguleringsgolf was sinds de jaren 70. Goed voor jou. Wat je wil betrachten te bewijzen dat consumentenbescherming mijn stelling zou ontkrachten, god weet wat die logica inhoudt.
Afbeelding

Praetorian

Berichtdoor Praetorian » 29 Mei 2009, 22:11

Bram schreef:
Praetorian schreef:

Is het enigszins zinvol om jou uit te leggen dat een kapitalistische productiewijze niet plotseling tevoorschijn komt?

Allez, kleef daar nu eens een termijn op. Voor wanneer is het monopoliekapitalisme?

Stel nog eens een vraag, maar nu eens een journalistieke variant.
Afbeelding

amjdmg

Berichtdoor amjdmg » 29 Mei 2009, 22:14

Praetorian schreef:
amjdmg schreef:

Allez ja, ik denk dat je samen met 20 anderen op deze aardbol nog ontkent dat er geen dereguleringsgolf was sinds de jaren 70. Goed voor jou. Wat je wil betrachten te bewijzen dat consumentenbescherming mijn stelling zou ontkrachten, god weet wat die logica inhoudt.

Ooit al een cursus economisch recht gelezen? Heirbaut ging denk ik ook een boekje uitbrengen over de geschiedenis van het economisch recht, maar het zal voor volgend jaar zijn.

Terug naar “Politiek”