Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Behoud en beheer van kunstvoorwerpen

Lina

Behoud en beheer van kunstvoorwerpen

Berichtdoor Lina » 18 Sep 2007, 17:52

Dit vak wordt gedoceerd door M. Martens en wil een omkadering vormen van de eigen vakdiscipline in een breder maatschappelijk en cultureel perspectief, met de mogelijkheid tot het leggen van eigen klemtonen. Dit vak probeert de wetenschappelijke en methodologische aspecten eigen aan de vakdiscipline uit te bouwen en een inzicht te creëren in de stand van zaken van een specifiek vakgebied.

Nuttige link: ECTS - fiche op http://www.opleidingen.ugent.be/studieg ... /INDEX.HTM
Qui serait assez insensé pour mourir sans avoir fait le tour de sa prison!

Gast88

Re: Behoud en beheer van kunstvoorwerpen

Berichtdoor Gast88 » 13 Feb 2008, 16:56

Hoi!

Ik kan wegens overlapping behoud en beheer niet volgen... Iemand die mij kan helpen aan nota's van vorig jaar, een stucu, of nota's van dit jaar ofzo? Ik heb al bij de KHK en op minerva geprobeerd maar iedereen negeert mij :( !
Oja en wat is er deze eerste les vertelt eigelijk?

Groetjes

gast2

Berichtdoor gast2 » 13 Feb 2008, 17:27

het was vandaag nog geen les wegens ziekte van de prof
ook ik heb een overlapping bij dit vak en zou het eveneens op prijs stellen mocht er een stucu ter beschikking zijn

gast88

Berichtdoor gast88 » 13 Feb 2008, 17:41

Hoi,

Ik ben al blij dat ik niet de enige ben :-)! We zullen wel een oplossing vinden zeker

Hm hoe komt het dat ik dat niet weet van die ziekte... de cursus is toch nog niet aangemaakt op minerva of is er iets mis bij mijn minerva?

Thx

gast 2

Berichtdoor gast 2 » 15 Feb 2008, 15:14

inderdaad nog niets te vinden op minerva
er hing een briefje op het auditorium met de melding dat hij ziek is, vandaar...

Gast88

Berichtdoor Gast88 » 22 Feb 2008, 11:37

Hoi,

Kan er iemand mij vertellen wat er de eerste les zoal is gezegd geweest? En of er een cursusje is ofzo

Thx

gast 2

Berichtdoor gast 2 » 22 Feb 2008, 17:03

Hij heeft een inleidende les gegeven over wat nu juist het restaureren en het beroep van restaurateur inhoudt.
Dat deed hij a.d.h.v. slides die hij op minerva ging zetten (dus tegen volgende week zullen die er hopelijk opstaan).
Verder is er geen cursus (net zoals die er ook niet was bij 'Geschiedenis van de beeldende kunst in de Nederlanden I' van Martens voor mocht je dat gevolgd hebben) maar zijn slides zijn wel goed alleen moet je zelf nog heel wat noteren.
Ik heb op het forum van de KHK iets gelezen dat je met de uitleg op de slides genoeg hebt, maar als je echt niet naar de les gaat zal je toch niet altijd begrijpen over wat het gaat.
Er zijn ook twee excursies verbonden aan dit vak en je kan daarbij zelf een keuze maken uit een lijst (bv. een plaats waar men tappijten restaurateert) die hij ook nog op minerva gaat zetten. Deze om de theorie eens in de praktijk te zien. Van één van de twee moeten we een verslagje van een tweetal pagina's schrijven.
Hij gaat ook nog verplichte literatuur op minerva zetten die te kennen is. O.a. van Brandi, een Italiaan die de grondslag legde voor het Europees denken over restauratie (het is een vertaling in het Frans).

gast 2

Berichtdoor gast 2 » 28 Feb 2008, 10:31

gast 88,
mocht je het nog niet weten,
de te kiezen excursies hangen omhoog op de benedenverdieping aan de ad valvas (blzn waar je je naam moet op invullen) tijdens de pauze heeft iedereen die er was zich al ingeschreven en daardoor hing er na de les maar 1 excursie meer omhoog.
Hij heeft op minerva gesproken van 4 excursies en toch hingen er maar 3 omhoog, geen idee waarom, maar ik zou eens gaan kijken naar de ad valvas als ik van jou was.

Gast88

Berichtdoor Gast88 » 28 Feb 2008, 16:31

Merci,

Ik ga da zeker doen! Ik had het gelezen op minerva dus ik was het al van plan, maar ik had ni gedacht dat hij ze allemaal ineens zou ophangen maja!

Groetjes

gast 2

Berichtdoor gast 2 » 30 Mei 2008, 09:05

Heeft er iemand enig idee op hoeveel van de punten dat verslag van de excursie staat?

Gast

Berichtdoor Gast » 03 Jun 2008, 14:14

gast 2 schreef:Heeft er iemand enig idee op hoeveel van de punten dat verslag van de excursie staat?

Nee, geen flauw idee. Ik denk alleszins op niet veel.

Terug naar “Minor Kunstwetenschappen”