Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Thesis-vraag-vragen

Surena

Thesis-vraag-vragen

Berichtdoor Surena » 06 Mei 2008, 13:08

Goeiedag iedereen

-aantal paginas of woorden wordt van ons verwacht?

- Dat uitstel dat je kan vragen tot 2 juni, is dat toegankelijk voor iedereen en wanneer moet je dat aanvragen

Danku

Bart

Re: Thesis-vraag-vragen

Berichtdoor Bart » 06 Mei 2008, 13:40

Surena schreef:Goeiedag iedereen

- Dat uitstel dat je kan vragen tot 2 juni, is dat toegankelijk voor iedereen en wanneer moet je dat aanvragen

Danku

1) Denk niet dat hier een richtlijn voor bestaat, maar vraag eens aan je promotor
2) Dat uitstel, enkel voor masterscripties in de geschiedenis, dien je vóór 26 mei aan je promotor te vragen.
The Boss: They call him "the Fairy"...
Slevin: Why do they call him "the Fairy"?
The Boss: Because he's a fairy.
Slevin: What, he's got wings... he flies around sprinkling magic dust on people?
The Boss: [angry] He's a homosexual!

Kulder

Berichtdoor Kulder » 06 Mei 2008, 13:41

Surena schreef:Goeiedag iedereen

Danku

Er was niet echt een richtlijn dacht ik. Het blijft natuurlijk wel een masterproef, geen scriptie. Ik zit aan p. 178. Ik verwacht dat de meesten rond de 100 - 150 zullen zitten?

Ivm met dat uitstel, wij moeten het vragen aan de promotor die het dan doorgeeft aan de leescommissarissen. In ieder geval voor de 26e mei

Chareth Cutestory

Berichtdoor Chareth Cutestory » 06 Mei 2008, 15:59

Een algemene regel is er niet (bv. mijn promotor vindt een richtlijn nutteloos en geeft er dus ook geen), maar ik hoor van verschillende mensen dat 'een kleine honderd pagina's' zowat de verwachting is.

Ik zou me er alvast niet druk over maken.

Salmaneser

Berichtdoor Salmaneser » 07 Mei 2008, 17:30

Honderd pagina's met of zonder bibliografie, bijlagen, ...?
It's time to forget about the artificial frontiers that our intellect is inflicting on us. Dream on, until you reach the edge of infinty.

Chareth Cutestory

Berichtdoor Chareth Cutestory » 07 Mei 2008, 17:49

Geen idee.

Kulder

Berichtdoor Kulder » 08 Mei 2008, 09:44

Ik denk toch zonder e. Natuurlijk afhankelijk van hoe groot u bijlagen zijn. Is dat 10 blz., ok dan... Maar nogmaals, ik denk dat de omvang van de tekst zelf rond de 100 ligt.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 Mei 2008, 10:24

Kulder schreef:Ik denk toch zonder e. Natuurlijk afhankelijk van hoe groot u bijlagen zijn. Is dat 10 blz., ok dan... Maar nogmaals, ik denk dat de omvang van de tekst zelf rond de 100 ligt.

Aangezien het om een masterproef gaat en geen thesis, dus minder dan een jaar de tijd om aan te werken, verwacht mijn promotor rond de 60 à 80 blz. Dat is ten minste doenbaar om in 1ste zit af te geven. Dus volgens mij zal dat ook voor de meeste andere promotors de regel zijn, nu meer kan geen kwaad... Als je twijfelt vraagt aan je promotor.

Fréderic

Berichtdoor Fréderic » 16 Mei 2008, 23:09

Gast schreef:
Kulder schreef:Ik denk toch zonder e. Natuurlijk afhankelijk van hoe groot u bijlagen zijn. Is dat 10 blz., ok dan... Maar nogmaals, ik denk dat de omvang van de tekst zelf rond de 100 ligt.

Aangezien het om een masterproef gaat en geen thesis, dus minder dan een jaar de tijd om aan te werken, verwacht mijn promotor rond de 60 à 80 blz. Dat is ten minste doenbaar om in 1ste zit af te geven. Dus volgens mij zal dat ook voor de meeste andere promotors de regel zijn, nu meer kan geen kwaad... Als je twijfelt vraagt aan je promotor.

bij mij geen boven- of ondergrens, maar ik heb ook gehoord dat verschillende proffen met 70 content zijn
Amor, esperanza y revolución

Sarah

Berichtdoor Sarah » 18 Mei 2008, 17:31

Ik denk dat een 100 à 150 een mooie richtlijn is. Mijn promotor spreekt van een 100blz, maar dat zal net iets te weinig zijn denk ik.
Asteras eisathreis, Astèr emos, eithe genoimèn ouranos, hoos pollois ommasin eis se blepo

Plato

Thijs

Berichtdoor Thijs » 21 Mei 2008, 10:49

er staat geen limiet op. dat heeft mijn promoter gezegd

Aghast

Berichtdoor Aghast » 21 Mei 2008, 11:52

Het hangt af van promotor tot promotor en van onderwerp tot onderwerp. Mijn promotor, Dr. Dumolyn, heeft me verzekerd dat wat hem betreft 70 pag. voldoende zijn. Meer mag natuurlijk ook, maar 100 pag. is het absolute maximum wat hem betreft.

Als je meer dan 100 pag. hebt, zoveel te beter, maar je hoeft nu ook niet te panikeren als je er uiteindelijk "maar" 70 hebt. Het is immers geen volwaardige thesis, en over sommige onderwerpen valt nu eenmaal veel meer te vertellen dan over andere (zo heb ikzelf bv. bedroevend weinig secundaire literatuur die mijn onderwerp aanbelangt, eenvoudigweg omdat de studie ervan nog in zijn kinderschoenen staat. Mijn masterscriptie is dan ook vooral een methodologisch werk).

Kulder

Berichtdoor Kulder » 21 Mei 2008, 12:03

correctie: prof. dr. Dumolyn ?

Kunnen wij morgen al indienen of moet het maandag zijn?

Lina

Berichtdoor Lina » 21 Mei 2008, 12:07

Kulder schreef:correctie: prof. dr. Dumolyn ?

In oktober pas eh. Nu is het nog altijd dr.
Qui serait assez insensé pour mourir sans avoir fait le tour de sa prison!

Ewoud

Berichtdoor Ewoud » 21 Mei 2008, 17:44

Kulder schreef:correctie: prof. dr. Dumolyn ?

Kunnen wij morgen al indienen of moet het maandag zijn?

Het kan enkel op maandag.

Terug naar “Masterproef”