Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Praktische thesisvragen

Plukje

Re: Praktische thesisvragen

Berichtdoor Plukje » 26 Jul 2008, 21:54

Mja, dat zal ik achter de hand houden voor de januari-versie.

Gerd

Berichtdoor Gerd » 27 Jul 2008, 09:28

Plukje schreef:
Goofy schreef:
Plukje schreef:trouwens, dankwoord? Wie bedank je dan wel? Moét dat trouwens? Ik weet zo direct niemand. :(

goh, ik heb daar promotor, ouders, mensen die verbeterd hebben en heb er ook Astrid van Nieuwste opgezet :mrgreen:, vrienden

Gaat dat niet wat raar overkomen als we allemaal J.W. moeten vermelden? ;)

Mijn ouders hebben mij nu niet bepaald zot gesteund ofzo, een promotor is in de praktijk onbestaande geweest, de Citroen kan ik er ook moeilijk bijzetten, en vrienden, nu ja...

En enkel het forum bedanken is ook een beetje bladverspilling hé. :mrgreen:

Bedenk wel dat je ouders waarschijnlijk je volledige opleiding bekostigd hebben... het gaat dus niet alleen om morele steun maar ook vooral financiële steun.
Of betaal je alles zelf?

En ook al ben je niet veel naar je promotor geweest, normaalgezien als je wilde kon je er wel naartoe gaan toch? Gewoon het feit dat hij officieel 'klaarstond' zou al een dankwoordje waard moeten zijn. Ook al was het in praktijk misschien een minder goeie promotor, zoiets verwachten ze, als je dat niet doet denk ik dat je promotor alvast wat negatief bevooroordeeld aan de verbetering van je werk zal beginnen.

Daarnaast bedank ik ook gewoon m'n vriendin en vrienden voor de morele bijstand, de mensen die m'n teksten hebben nagelezen, en in het algemeen ook andere vrienden, familie en kennissen omdat ze mij voorzagen van ontspanningsmomenten tussen het werken door :) soort beveiliging voor als ik iemand vergeten ben.

Plukje

Berichtdoor Plukje » 27 Jul 2008, 10:00

Gerd schreef:Bedenk wel dat je ouders waarschijnlijk je volledige opleiding bekostigd hebben... het gaat dus niet alleen om morele steun maar ook vooral financiële steun.
Of betaal je alles zelf?

En ook al ben je niet veel naar je promotor geweest, normaalgezien als je wilde kon je er wel naartoe gaan toch? Gewoon het feit dat hij officieel 'klaarstond' zou al een dankwoordje waard moeten zijn. Ook al was het in praktijk misschien een minder goeie promotor, zoiets verwachten ze, als je dat niet doet denk ik dat je promotor alvast wat negatief bevooroordeeld aan de verbetering van je werk zal beginnen.

Daarnaast bedank ik ook gewoon m'n vriendin en vrienden voor de morele bijstand, de mensen die m'n teksten hebben nagelezen, en in het algemeen ook andere vrienden, familie en kennissen omdat ze mij voorzagen van ontspanningsmomenten tussen het werken door :) soort beveiliging voor als ik iemand vergeten ben.

Ouders zijn eigenlijk verplicht om je opleiding te betalen zolang je geen bruikbaar diploma hebt.

En wat promotor betreft, da's natuurlijk een lastige kwestie. Tot 1 januari was Parmentier nog promotor, hij heeft me ook mijn onderwerp bezorgd. Vanaf 1 januari was dat iemand anders, die eigenlijk zeer weinig over mijn onderwerp afwist, en bijgevolg niet echt een grote hulp was. Ik heb één keer 10min. met de man over mijn thesis gebabbeld, en dan ging het eigenlijk alleen over enkele stijl- en spelfouten in mijn 12p. inleiding. Tja, wie vermeld je dan en wie niet? Ik vrees dat ze dan beide wel licht gepiqueerd zouden kunnen zijn.

Humus

Berichtdoor Humus » 27 Jul 2008, 11:05

Domme vraag misschien maar hoe krijg je in godsnaam je bijlagen, die in excel staan, bij je thesis bij. Ik kan er wel een pdf van maken maar dan staan ze nog altijd niet bij mijn tekst of hebben ze nog altijd geen paginanummer. :?

Plukje

Berichtdoor Plukje » 27 Jul 2008, 11:13

Humus schreef:Domme vraag misschien maar hoe krijg je in godsnaam je bijlagen, die in excel staan, bij je thesis bij. Ik kan er wel een pdf van maken maar dan staan ze nog altijd niet bij mijn tekst of hebben ze nog altijd geen paginanummer. :?

Je copy-paste gewoon je gegevens van je excel-file in je word-document. Enfin, hangt misschien van de grote van je gegevenstabel af, maar hier lukt dat perfect. Je moet er wel rekening mee houden dat bij het afprinten die rasterlijntjes verdwijnen, dus als je die er wel bijwilt, moet je dat regelen in je excel-file, werkbalk. Meer uitleg nodig? PM maar ;)

Gerd

Berichtdoor Gerd » 27 Jul 2008, 11:38

Plukje schreef:Ouders zijn eigenlijk verplicht om je opleiding te betalen zolang je geen bruikbaar diploma hebt.

En wat promotor betreft, da's natuurlijk een lastige kwestie. Tot 1 januari was Parmentier nog promotor, hij heeft me ook mijn onderwerp bezorgd. Vanaf 1 januari was dat iemand anders, die eigenlijk zeer weinig over mijn onderwerp afwist, en bijgevolg niet echt een grote hulp was. Ik heb één keer 10min. met de man over mijn thesis gebabbeld, en dan ging het eigenlijk alleen over enkele stijl- en spelfouten in mijn 12p. inleiding. Tja, wie vermeld je dan en wie niet? Ik vrees dat ze dan beide wel licht gepiqueerd zouden kunnen zijn.

Niet omdat je ouders 'verplicht' zijn dat je ze daarvoor niet eens kan bedanken, zij werken ook voor dat geld hé.
Trouwens, je ouders zijn niet verplicht om je boeken, kopies, kot, vervoer, eten, enz... te betalen. of betalen je ouders echt alleen dat inschrijvingsgeld?

En als Parmentier je in het begin - al was het maar een beetje - heeft geholpen zou ik die er bijzetten, alsook je nieuwe promotor, want die mens kan er niet aan doen dat hij niet veel over je onderwerp weet, maar normaal als je hem zou opzoeken zou hij je toch helpen in de mate van het mogelijke toch?

Je gaat er ook niet aan doodgaan van enkele mensen in je dankwoord te vermelden hé, mocht ik je vader zijn en je zou mij niet in je dankwoord zetten zou ik je toch een behoorlijke ondankbare trut vinden :p (gelukkig ben ik je vader niet en vind ik je wel tof ;))

Plukje

Berichtdoor Plukje » 27 Jul 2008, 11:46

Je ouders zijn verplicht om je te onderhouden voor de duur van je studies hoor. 't Is dat ik meer steun heb gehad aan de kat van de buren dan aan mijn vader, en dan vind ik het wat hypocriet om mijn vader te danken en die kat niet, weetwel.

En een promotor danken die je slechts één keer gezien hebt en je eigenlijk niet kon verderhelpen, komt dat ook niet erg slijmerig over?

Soit, als het dan echt moet gooi ik er wel Jacques en Dragases in. En misschien nog een vriendje of 2. :)

edit: misschien eens een nonsens-topic starten? "Wie komt in jouw dankwoord?"

Tibo

Berichtdoor Tibo » 27 Jul 2008, 11:49

De moderator van het forum, waar ge kon ontspannen en waar ge al die inspiratie hebt opgedaan tijdens het schrijven van uw thesis?
Dancet schreef:Voor een echte forumganger blijf je God. :nod:

Cause maybe, you're gonna be the one that saves me...
Jessica Alba = godin

Plukje

Berichtdoor Plukje » 27 Jul 2008, 11:53

Tibo schreef:De moderator van het forum, waar ge kon ontspannen en waar ge al die inspiratie hebt opgedaan tijdens het schrijven van uw thesis?

Dat was m'n eerste gedacht hoor duifje, maar zoals ik reeds zei:

Plukje schreef:
En enkel het forum bedanken is ook een beetje bladverspilling hé. :mrgreen:

Gerd

Berichtdoor Gerd » 27 Jul 2008, 12:42

Plukje schreef:Je ouders zijn verplicht om je te onderhouden voor de duur van je studies hoor. 't Is dat ik meer steun heb gehad aan de kat van de buren dan aan mijn vader, en dan vind ik het wat hypocriet om mijn vader te danken en die kat niet, weetwel.

En een promotor danken die je slechts één keer gezien hebt en je eigenlijk niet kon verderhelpen, komt dat ook niet erg slijmerig over?

Soit, als het dan echt moet gooi ik er wel Jacques en Dragases in. En misschien nog een vriendje of 2. :)

ok, maar 'onderhouden' betekent niet: op kot laten gaan, geld geven voor kopies (als je de werken direct kan raadplegen), zoiets kunnen ouders ook weigeren of toch weigeren te financieren. Hoe dan ook, tis cru om zeggen maar zelfs al heb je er niet veel steun aan gehad, ouders en promotoren zijn snel beledigd denk ik.
Ik denk dat die vrienden er minder wakker van gaan liggen, als ik jou was zou ik er dan gewoon helemaal geen dankwoord bijvoegen, dat lijkt me nog het veiligste van al... je kan de begunstigden dan eens een pint trakteren in de plaats.

Chareth Cutestory

Berichtdoor Chareth Cutestory » 27 Jul 2008, 18:02

Een vriendin van me heeft met krék dezelfde redenering als Plukje - "Jamaar, ik heb niets gehad aan mijn promotor." - die mens ook weggelaten uit haar dankwoord. Hij heeft ervoor gezorgd dat ze er amper door was.

Bedank gewoon iedereen waarvan je denkt dat die bedankt wil worden.

Plukje

Berichtdoor Plukje » 27 Jul 2008, 18:08

Chareth Cutestory schreef:Een vriendin van me heeft met krék dezelfde redenering als Plukje - "Jamaar, ik heb niets gehad aan mijn promotor." - die mens ook weggelaten uit haar dankwoord. Hij heeft ervoor gezorgd dat ze er amper door was.

Bedank gewoon iedereen waarvan je denkt dat die bedankt wil worden.

Als je dan toch een dankwoord schrijft, zou ik er wel mijn promotor in vermelden. Maar het ging me om de noodzaak ervan: als complete hypcrisie vermeden kan worden, waarom ook niet? Beetje gek om enkel een dankwoord voor 2 spellingcorrectoren te schrijven hé. Die betaal ik wel een pint.

dr. Frank-n-Further

Berichtdoor dr. Frank-n-Further » 27 Jul 2008, 18:46

Plukje schreef:Je ouders zijn verplicht om je te onderhouden voor de duur van je studies hoor. 't Is dat ik meer steun heb gehad aan de kat van de buren dan aan mijn vader, en dan vind ik het wat hypocriet om mijn vader te danken en die kat niet, weetwel.

vriendin van mij had ook een promotor die niet echt wou helpen, zelf geen mail deftig beantwoorde, en ze vertikte het dan ook om die kerel te vermelden in haar dankwoord.
die kerel natuurlijk zwaar gepikeerd daarover. weg-onderscheiding-gepikeerd.
kan nooit kwaad; ook al vind je het een beetje hypocriet...
I'm a relatively respectable citizen -- a multiple felon, perhaps, but certainly not dangerous.

R. Duke

Plukje

Berichtdoor Plukje » 27 Jul 2008, 18:53

Mja, in mijn geval heeft de promotor me wel correct behandeld, alleen zat hij door z'n aanstelling in het midden van het jaar plots opgescheept met de geërfde thesisstudenten van zijn voorganger. En had die mens nauwelijks een benul waar het over ging.

dr. Frank-n-Further

Berichtdoor dr. Frank-n-Further » 27 Jul 2008, 19:02

wel zoiets van "ondanks de situatieblabla, ben ik de uiteindelijke kerel promotor toch dankbaar dat ik mijn thesis kon afwerken blabla..."?
I'm a relatively respectable citizen -- a multiple felon, perhaps, but certainly not dangerous.

R. Duke

Terug naar “Masterproef”