Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Politieke & Institutionele KO: Algemeen

Juhrer
Prosenior

Politieke & Institutionele KO: Algemeen

Berichtdoor Juhrer » 10 Jul 2007, 13:58

Inhoud schreef:Partim Griekenland
> De Constitutie van de Atheners ( Athenaioon Politeia ) van Aristoteles als bron voor de Geschiedenis van de Atheense instellingen en het Atheense staatsrecht
Partim Rome
> De Romeinse Republiek: oligarchie of democratie? We zullen deze kwestie onderzoeken d.m.v. de bestudering van bronteksten als Polybius’ beroemde analyse van Rome’s constitutie, het Commentariolum Petitionis van Q. Cicero en andere documenten, en natuurlijk het werk van moderne geleerden.

Vragen, aankondigingen, opmerkingen & tips over het onderzoeksseminarie "Politieke en Institutionele geschiedenis van de Klassieke Oudheid". Hou het topic spamvrij.

Gast

Re: Politieke & Institutionele KO: Algemeen

Berichtdoor Gast » 27 Sep 2007, 13:13

Hallo,

Kan er mij iemand zeggen waar ik de exacte lesdata voor dit vak kan vinden? Prof. Devreker zei dat ik deze online kon vinden, helaas heb ik ze niet echt gevonden. Zodoende dus ook eerste les gemist... (Blijkbaar was het de donderdagmorgen om 9u :shock: )

Is er iets belangrijks gezegd of verteld geweest vanmorgen?

Terug naar “Onderzoeksseminaries”