Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Het christendom

Dragases

Re: Het christendom

Berichtdoor Dragases » 18 Jan 2008, 22:40

Mobututu schreef:
Waren die lezingen eigenlijk wat interessant? Tegen mij begon hij op het examen te vertellen dat de lezingen vorig jaar interessanter waren voor filosofie-studenten zoals ik - ze werden blijkbaar gegeven door mensen als Vermeersch, Braeckman, Mortier etcetera.

In het tweede semester starten de lezingen opnieuw, deze keer toegespitst op de Moderne Tijd. Mortier heb ik er al tussen gespot.
"L'homme d'entendement n'a rien perdu, s'il a soi-même"
{Michel de Montaigne}

Mobututu

Berichtdoor Mobututu » 19 Jan 2008, 14:14

Dragases schreef:
Mobututu schreef:
Waren die lezingen eigenlijk wat interessant? Tegen mij begon hij op het examen te vertellen dat de lezingen vorig jaar interessanter waren voor filosofie-studenten zoals ik - ze werden blijkbaar gegeven door mensen als Vermeersch, Braeckman, Mortier etcetera.

In het tweede semester starten de lezingen opnieuw, deze keer toegespitst op de Moderne Tijd. Mortier heb ik er al tussen gespot.

Waar staat dat ergens? De site van het CSCT lijkt alleen de lezingen van vorig jaar te vermelden - waar Mortier inderdaad tussen staat, en die inderdaad over de moderne tijd gaan.

Ade

Berichtdoor Ade » 28 Jan 2008, 08:47

Nog mensen die al examen gehad hebben en nog andere interessante vragen gekregen hebben ?

Succes nog allemaal !

.kobe

Berichtdoor .kobe » 28 Jan 2008, 15:07

De commentaar van de sofisten op religie (in het algemeen)
en de overgang van seksuele moraal tussen de antiek Griekse opvatting naar die van het vroege Christendom.

En vanaf dat je een bijvraag niet weet stopt hij verdorie en kan je de vraag niet verder afmaken, verschrikkelijk frustrerend.

Juhrer
Prosenior

Berichtdoor Juhrer » 07 Feb 2008, 15:54

En slotje.
ΗΤΟΙ ΜΕΝ ΠΡΩΤΙΣΤΑ ΧΑΟΣ ΓΕΝΕΤΟ

Terug naar “Keuzevakken”