Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Welke vakken kiezen? ORDER - TEGENORDER - WANORDE!

Victorious B.I.G.

Welke vakken kiezen? ORDER - TEGENORDER - WANORDE!

Berichtdoor Victorious B.I.G. » 11 Sep 2007, 08:55

Een goedemorgen,
recent plaatste ik een bericht op dit forum (dat ik niet meer terugvind in de nieuwe format, het zal wel aan mij liggen) waarin ik schreef dat Vermeir mij had gezegd dat je in de Master om het even welk vak kan kiezen als keuzevak. Bovendien schreef ik dat je een onderzoeksseminarie kon laten vervangen door 2 keuzevakken naar vrije keuze, voor zover ze 10 ECTS waard zijn.

Toch lieten velen onder jullie andere geruchten horen. Vandaar mijn mail naar Vermeir (gisterenavond) met vraag tot bevestiging van zijn eerste antwoord.

Gisteren reageerde hij met volgende mail:
"Recent werd inderdaad een concrete invulling gegeven aan wat in de studiegids vermeld staat, nl. "met toestemming van de faculteit". Het is nodig dat elke masterstudent voor het keuzevak dat kan gevolgd worden, overlegt met de promotor van de scriptie. Die moet daar zijn/haar instemming aan verbinden. A fortiori geldt dat voor het eventuele vervangen van één ondezoeksseminarie door keuzevakken ten belope van 10 studiepunten: ook daar moet de promotor toestemming voor geven, en hij/zij zal dat enkel doen wanneer de vervanging gebeurt in functie van de scriptie. M.a.w. : de keuzes zijn mogelijk, men kan zelfs vakken kiezen buiten de eigen universiteit als dat nodig is, maar ze dienen om de scriptiewerkzaamheden te ondersteunen."

Dus mijn eerste bericht is FOUT.

Ik stel mij wel de vraag hoe ik dit als student had moeten vernemen? Zonder dit forum had ik mij onnodig ingeschreven voor 2 vakken. Onnodig gestudeerd, onnodig geld geïnvesteerd...
"The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter." Sir W. CHURCHILL

Gast

Re: Welke vakken kiezen? ORDER - TEGENORDER - WANORDE!

Berichtdoor Gast » 26 Sep 2007, 13:13

Mag je je keuzevakken dan gewoon invullen op dat formulier? Of dien je naast toestemming van je promotor ook toestemming te verkrijgen van een andere instantie (bv. de studentenadministratie)? Zo ja, welke instantie? Alvast bedankt.

Terug naar “Keuzevakken”