Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

algemeen

V.A.

Re: algemeen

Berichtdoor V.A. » 25 Sep 2007, 16:50

Zouden 2 onderzoeksseminaries te combineren zijn? Ik ga al mijn vakken in 't eerste semester proberen te leggen, zodat ik daarna enkel nog aan mijn thesis moet werken. Een goed idee?

KoenP

Berichtdoor KoenP » 26 Sep 2007, 11:51

't hangt af van welke semenaries je kiest denk ik ook.
Wereldstudies vind ik zeer interessant en wil er gerust wat werk voor doen.
Gesch. van Afrika is echter wel 'n hoop meer werk, dus enkel doen als't je echt wel interesseert
Mensen zeggen dat ik niet tegen mijn verlies kan. Dat is niet zo, 'k heb er gewoon niet zoveel ervaring mee. - Theo Maassen

Macphisto

Berichtdoor Macphisto » 22 Aug 2008, 11:42

Heeft er iemand ervaring met het onderzoeksseminarie publieksgeschiedenis en dat van Sociale geschiedenis na 1750? Wat vonden jullie ervan? ik had ook wat meer uitleg willen hebben over Politieke en institutionele geschiedenis: moderne en hedendaagse tijd, Historische kritiek van woord en beeld in de massamedia en Godsdienstgeschiedenis: Klassieke Oudheid en Vroege Christendom. Iemand?
You had to win,couldn't just pass.The smartest ass at the top of the class.Your flying colours,your family tree and all your lessons in history...

A Robotic Being

Berichtdoor A Robotic Being » 22 Aug 2008, 12:05

Macphisto schreef:Politieke en institutionele geschiedenis: moderne en hedendaagse tijd

Nieuw vak vanaf volgend jaar. Met de rest kan ik niet helpen.
A number of governors who've sat in office in Austin went on to become president Bush. Including George W. Bush and George Bush.

Chareth Cutestory

Berichtdoor Chareth Cutestory » 02 Sep 2008, 18:41

Macphisto schreef:Sociale geschiedenis na 1750

Heel uiteenlopende onderzoekslijnen die aan bod komen en - daarbinnen - nog eens onderzoeksgebieden die ver uit elkaar liggen. De kans dat je over alles even enthousiast bent is aldus klein, maar niettemin moet je dit toch gevolgd hebben wanneer je iets in de nieuwste tijden doet. Je krijgt een overzicht waar iedereen zo'n beetje mee bezig is en wordt gevraagd om (door artikels te lezen) je zelf daar ook wat in te verdiepen. Niet iedereen kan er evenveel van gebruiken voor z'n thesis, maar verloren is het zeker niet.

Dragases

Berichtdoor Dragases » 02 Sep 2008, 21:45

Macphisto schreef: Godsdienstgeschiedenis: Klassieke Oudheid en Vroege Christendom.

In feite is dit het zelfde vak als dat uit de keuzelijst van 2e Bach, plus drie extra colleges over Griekse, Hellenistische en Romeinse religie (met evenveel artikels). Praet is een uitstekende docent die zijn stof bovendien heel helder kan brengen. Zijn cursus is gebaseerd op zijn boek en is daarmee een van de beste die je in de Blandijn kunt vinden. Mispak je wel niet aan de omvang (je kijkt gemakkelijk tegen een slordige 300 blz leerstof aan, máár lang niet is alles essentieel).

Iedereen die het fijne wil weten over de onstaansgeschiedenis van het Christendom vanuit wetenschappelijk perspectief zal hier een vette kluif aan hebben.
"L'homme d'entendement n'a rien perdu, s'il a soi-même"
{Michel de Montaigne}

Terug naar “Master”