Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

algemeen

stef

Berichtdoor stef » 06 Sep 2007, 11:10

hoi,
ik heb mail gezonden naar miriam pelgrims om te vragen of we keuzevakken/1 seminarie mogen vervangen door vakken van buiten faculteit (interessant om minor af te werken), die verwees me door naar vermeir. Zijn antw: net als vorig jaar worden wss enkel de vakken goedgekeurd die te maken hebben met je thesis: 'omdat het nog altijd een opleiding geschiedenis is en niet de opleiding van je minor'.

Ralph

Berichtdoor Ralph » 06 Sep 2007, 12:57

stef schreef:hoi,
ik heb mail gezonden naar miriam pelgrims om te vragen of we keuzevakken/1 seminarie mogen vervangen door vakken van buiten faculteit (interessant om minor af te werken), die verwees me door naar vermeir. Zijn antw: net als vorig jaar worden wss enkel de vakken goedgekeurd die te maken hebben met je thesis: 'omdat het nog altijd een opleiding geschiedenis is en niet de opleiding van je minor'.

Het belang van die minor wordt echt gemini en maximaliseerd zoals het hen uitkomt

rascals
Zoon: Moeder, oe schriev je tetten?
Ma :E mo joengn, wuk u parlee; Wovoarn e je gie da nodig?
Zoon: Voar in mien upstel van 't schole, ‘k wiln schrievn: Voader e nen nieuwn trekteur gekocht en tetten nog niemand gezien

Chareth Cutestory

Berichtdoor Chareth Cutestory » 06 Sep 2007, 14:33

Ach kom, dan lieg je toch gewoon?

KoenP

Berichtdoor KoenP » 06 Sep 2007, 15:11

Bertolt B. schreef:Ach kom, dan lieg je toch gewoon?

je kan alles wel op een of andere manier invullen in je thesis...

en gaan ze echt van iedereen stuk voor stuk kijken of een keuzevak al dan niet bij je thesis past?

ik wil iets kiezen uit de bedrijfskunde opleiding.. laat 'mn thesis nu eens net economisch getint zijn 8)
Mensen zeggen dat ik niet tegen mijn verlies kan. Dat is niet zo, 'k heb er gewoon niet zoveel ervaring mee. - Theo Maassen

Plukje

Berichtdoor Plukje » 06 Sep 2007, 18:04

Heb gehoord dat de keuzevakken door de promotoren moeten worden goedgekeurd. Pas recent beslist.

Kulder

Berichtdoor Kulder » 06 Sep 2007, 18:20

ideaal. De zege hebben we al.

KoenP

Berichtdoor KoenP » 06 Sep 2007, 19:01

Plukje schreef:Heb gehoord dat de keuzevakken door de promotoren moeten worden goedgekeurd. Pas recent beslist.

dat zal wel geen probleem vormen
Mensen zeggen dat ik niet tegen mijn verlies kan. Dat is niet zo, 'k heb er gewoon niet zoveel ervaring mee. - Theo Maassen

Kulder

Berichtdoor Kulder » 06 Sep 2007, 19:05

mmmmm, hoe moet ik culturele antropolgie in een rechtsgeschiedenisachtige thesis krijgen. :roll:

Bregt
Prosenior

Berichtdoor Bregt » 06 Sep 2007, 19:14

Koen schreef:
Plukje schreef:Heb gehoord dat de keuzevakken door de promotoren moeten worden goedgekeurd. Pas recent beslist.

Dan denk ik dat het om keuzevakken gaat die NIET op de lijst staan die aangeboden wordt. Het lijkt me niet logisch dat je ook binnen die lijst met historisch getinte keuzevakken een verantwoording zou moeten gaan afleggen. Niet voor iedereen staat in die lijst een gepast keuzevak om toe te passen op zijn of haar Masterproef. Daarenboven kun je toch ook een historisch keuzevak kiezen, louter op basis van interesse. Voor keuzevakken die niet in de lijst staan zal uiteraard wel toestemming nodig zijn van de secretaris van de examencommissie in samenspraak met de promotor. Enfin, dat is toch wat ik vermoed... Wanneer ik niet meer volledig opgeslorpt wordt door het fabrieksleven en terug in Gent ben, pluis ik het wel eens uit.

@ Kulder: bedoel je Culturele Antropologie van Pinxten of Demunter(een vak dat veel eerste jaars aan de Ugent krijgen, ondermeer in de Afrikanistiek, Pedagogie en Criminologie) of heb je het op Historische Antropologie van Deploige dat in de lijst met keuzevakken staat...

KoenP

Berichtdoor KoenP » 06 Sep 2007, 19:47

hier stond niks verkeerd
Laatst gewijzigd door KoenP op 06 Sep 2007, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Bart

Berichtdoor Bart » 06 Sep 2007, 19:53

Met goedkeuring van de faculteit: twee historische onderzoeksseminaries voor een totaal van 20 studiepunten, te kiezen uit onderstaande (één onderzoeksseminarie mag vervangen worden door keuzevakken voor 10 stp. uit de lijst vermeld sub3 of uit de opleidingsprogramma's van de UGent):
The Boss: They call him "the Fairy"...
Slevin: Why do they call him "the Fairy"?
The Boss: Because he's a fairy.
Slevin: What, he's got wings... he flies around sprinkling magic dust on people?
The Boss: [angry] He's a homosexual!

Humuss

Berichtdoor Humuss » 06 Sep 2007, 20:32

Koen schreef:(waarom staat er dan eigenlijk 'te keuze uit lijst van onderstaande vakken of een ander vak van de ugent'.. er zou beter staan: ander vak, mits toestemming blabla')

Omdat het de Blandijn is en ze de daadwerkelijke beslissingen over die onderzoeksseminaries en keuzevakken pas nu gemaakt hebben.

Ares

Berichtdoor Ares » 06 Sep 2007, 23:14

Bregt schreef:
Koen schreef:

Dan denk ik dat het om keuzevakken gaat die NIET op de lijst staan die aangeboden wordt. Het lijkt me niet logisch dat je ook binnen die lijst met historisch getinte keuzevakken een verantwoording zou moeten gaan afleggen. Niet voor iedereen staat in die lijst een gepast keuzevak om toe te passen op zijn of haar Masterproef. Daarenboven kun je toch ook een historisch keuzevak kiezen, louter op basis van interesse. Voor keuzevakken die niet in de lijst staan zal uiteraard wel toestemming nodig zijn van de secretaris van de examencommissie in samenspraak met de promotor. Enfin, dat is toch wat ik vermoed... Wanneer ik niet meer volledig opgeslorpt wordt door het fabrieksleven en terug in Gent ben, pluis ik het wel eens uit.

@ Kulder: bedoel je Culturele Antropologie van Pinxten of Demunter(een vak dat veel eerste jaars aan de Ugent krijgen, ondermeer in de Afrikanistiek, Pedagogie en Criminologie) of heb je het op Historische Antropologie van Deploige dat in de lijst met keuzevakken staat...

Het is wel zo dat mensen die pakweg iets doen met financiële geschiedenis in de nieuwe tijd, een vak financiële geschiedenis (of zoiets) moeten volgen als hun promotor dat vraagt. Lijkt me ook logisch.

Kulder

Berichtdoor Kulder » 07 Sep 2007, 13:38

@ Bregt: ik bedoelde het vak van Pinxten, culturele antropologie.

Bregt
Prosenior

Berichtdoor Bregt » 08 Sep 2007, 11:23

Bart schreef:Met goedkeuring van de faculteit: twee historische onderzoeksseminaries voor een totaal van 20 studiepunten, te kiezen uit onderstaande (één onderzoeksseminarie mag vervangen worden door keuzevakken voor 10 stp. uit de lijst vermeld sub3 of uit de opleidingsprogramma's van de UGent):

Dat is een standaardformule. Dat stond in de studiegids ook boven kwanitatieve en kwalitatieve methodologie in Bachelor 3 of boven de minor in Bachelor 2. Ik kan me niet inbeelden dat er ooit mensen van de faculteit zich over al die keuzes van studenten gebogen hebben. Zolang je iets koos uit het aangeboden pakket, was er toch geen enkel probleem. Je moest toch ook niet naar Vermeir gaan als je een minor koos uit de lijst met aangeboden Minores. Ik denk dat ze die lijst vakken juist geven om het makkelijker te maken. Je hebt dan een lijst historische keuzevakken, waar de opleiding het er over eens is dat ze een meerwaarde bieden in je curriculum. Uiteraard kies je best voor iets dat aansluit bij je Masterproef, maar of je echt een keiharde verantwoording zal moeten geven bij je promotor, dat betwijfel ik. Als je uiteraard iets wil kiezen wat niet in de lijst staat, dan zal je die toestemming waarschijnlijk wel nodig hebben. Soit, dat is wat ik vermoed.

Terug naar “Master”