Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

algemeen

Plukje

Berichtdoor Plukje » 25 Aug 2007, 17:31

Kulder schreef:ik dacht van niet

²

KoenP

Berichtdoor KoenP » 25 Aug 2007, 18:19

waarom zou da ni mogen? je mag elk vak kiezen uit de lijst van de ugent, mits toestemming.
je kan't dus maar vragen e..
Mensen zeggen dat ik niet tegen mijn verlies kan. Dat is niet zo, 'k heb er gewoon niet zoveel ervaring mee. - Theo Maassen

Gast

Berichtdoor Gast » 26 Aug 2007, 10:58

Ben je daarvan overtuigd Koen? elk vak van ugent ?

Aan wie moet dat dan gevraagd worden?

KoenP

Berichtdoor KoenP » 26 Aug 2007, 11:11

http://www.opleidingen.ugent.be/studieg ... /INDEX.HTM

-> Met goedkeuring van de faculteit: twee historische onderzoeksseminaries voor een totaal van 20 studiepunten, te kiezen uit onderstaande (één onderzoeksseminarie mag vervangen worden door keuzevakken voor 10 stp. uit de lijst vermeld sub3 of uit de opleidingsprogramma's van de UGent)

dus dat zou geen probleem mogen zijn.. mss eens vragen aan studiebegeleiding of zo? of anders aan Prof. Vermeir. Hij heeft bij mijn weten het laatste woord in zo'n zaken binnen de opleiding geschiedenis..
Mensen zeggen dat ik niet tegen mijn verlies kan. Dat is niet zo, 'k heb er gewoon niet zoveel ervaring mee. - Theo Maassen

Lina

Berichtdoor Lina » 26 Aug 2007, 11:13

Misschien kun je idde best eens een mail sturen naar bijvoorbeeld Myriam Pelgrims, en als zij het niet weet kun je Vermeir contacteren. Als je hem nodig hebt, moet je er wel rekening mee houden dat hij maar tot 7 september voorzitter van de examencommissie is. Na 7 september wordt hij opgevolgd door prof. Vanderputten.
Qui serait assez insensé pour mourir sans avoir fait le tour de sa prison!

KoenP

Berichtdoor KoenP » 26 Aug 2007, 11:16

hmm, dan kan ik eigenlijk al wat vakken kiezen van de opleiding bedrijfskunde die ik na volgend jaar zou willen doen.. handig 8) (nu ja, voor ik zo iets zou doen, zou'k toch eens zeker gaan vragen of dat wel mag)

Bregt
Prosenior

Berichtdoor Bregt » 26 Aug 2007, 16:34

Lindsey schreef:Misschien kun je idde best eens een mail sturen naar bijvoorbeeld Myriam Pelgrims, en als zij het niet weet kun je Vermeir contacteren. Als je hem nodig hebt, moet je er wel rekening mee houden dat hij maar tot 7 september voorzitter van de examencommissie is. Na 7 september wordt hij opgevolgd door prof. Vanderputten.

Vermeir is geen voorzitter, maar secretaris van de examencommissie. Gewoon even kort opmerken :wink: Voor de rest klopt het helemaal dat hij de man is om te contacteren voor dergelijke zaken, aangezien hij, zeker wanneer het over geschiedenisstudenten gaat, het laatste woord heeft voor toelatingen en dergelijke.

Gerd

Berichtdoor Gerd » 29 Aug 2007, 17:58

Aggregaatsvakken mogen NIET als keuzevak genomen worden (zegt Myriam Pelgrims, die geïnformeerd heeft bij Vermeir).
Ik heb nu gevraagd of we niet uit de keuzevakkenlijst van tweede bach mogen kiezen. Daar staan er nog heel veel interessante op.

Dragases

Berichtdoor Dragases » 29 Aug 2007, 17:59

Gerd schreef:Ik heb nu gevraagd of we niet uit de keuzevakkenlijst van tweede bach mogen kiezen. Daar staan er nog heel veel interessante op.

Is perfect mogelijk.
"L'homme d'entendement n'a rien perdu, s'il a soi-même"
{Michel de Montaigne}

Kulder

Berichtdoor Kulder » 29 Aug 2007, 19:09

zijn er echte aanraders tussen ohvv 'moeilijkheidsgraad' :wink:
maw, war je nie voor kan buizen.

Dragases

Berichtdoor Dragases » 29 Aug 2007, 19:19

Kulder schreef:zijn er echte aanraders tussen ohvv 'moeilijkheidsgraad' :wink:

Als je zoiets wil, zoek je best een vak Culturele Antropologie bij Rik Pinxten. Die kerel is principieel tegen 't examensysteem en hij buist quasi nooit. :)

Destijds zat Auditorium E stampvol voor zijn examen en hij zat gewoon vooraan een boek te lezen, terwijl er niemand was om toezicht te houden...
"L'homme d'entendement n'a rien perdu, s'il a soi-même"
{Michel de Montaigne}

Hamirubi

Berichtdoor Hamirubi » 29 Aug 2007, 20:02

Prof. dr. Heirbaut en zijn vak Algemene Rechtsgeschiedenis (of hoe heet het ook alweer?), maar die ken je wel. En WSA, al moet je hiervoor wel een pak blokken.
HAmMiE

[image]http://www.lastsig.com/user/Hamirubi/2.png[/image]

Lina

Berichtdoor Lina » 29 Aug 2007, 20:25

Amerikaanse geschiedenis schijnt ook heel simpel te zijn.

Afrikaanse geschiedenis is een vrij grote taak, maar het mondeling examen is een makkie ("Wat is uw visie op Afrika?") :D
Qui serait assez insensé pour mourir sans avoir fait le tour de sa prison!

Kulder

Berichtdoor Kulder » 29 Aug 2007, 20:27

Hamirubi schreef:

Prof. dr. Heirbaut en zijn vak Algemene Rechtsgeschiedenis (of hoe heet het ook alweer?), maar die ken je wel. En WSA, al moet je hiervoor wel een pak blokken.

kan niet, heb al volledig zijn vak afgelgd in de rechten : privaatrechsgeschiedenis (incl/ romeins recht, zakenrecht en verbint.recht) en een vrijstelling geven ze daar niet voor zeker...

@ Drag: is dat vak op zich beetje interessant

Hamirubi

Berichtdoor Hamirubi » 29 Aug 2007, 21:00

Kulder schreef:
Hamirubi schreef:

kan niet, heb al volledig zijn vak afgelgd in de rechten : privaatrechsgeschiedenis (incl/ romeins recht, zakenrecht en verbint.recht) en een vrijstelling geven ze daar niet voor zeker...

@ Drag: is dat vak op zich beetje interessant

Als je het ego van prof. dr. Pinxten erbij neemt, dan is het vak vrij interessant. Je gaat naar de lessen voor de verhalen. De leerstof is het blokken van de examenvragen (20 minuutjes de dag voor het examen).
HAmMiE

[image]http://www.lastsig.com/user/Hamirubi/2.png[/image]

Terug naar “Master”