Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

algemeen

Salmaneser

Berichtdoor Salmaneser » 13 Aug 2007, 14:03

En als je er voor een vak uit het 2de jaar niet doorbent, mag je dan overgaan naar de master? Tis wel een vak uit de minor.
It's time to forget about the artificial frontiers that our intellect is inflicting on us. Dream on, until you reach the edge of infinty.

Ralph

Berichtdoor Ralph » 13 Aug 2007, 16:46

Salmaneser schreef:En als je er voor een vak uit het 2de jaar niet doorbent, mag je dan overgaan naar de master? Tis wel een vak uit de minor.

Ach dan kunne ze wel lastig doen maar als je voor je bach.paper geslaagd bent moet je dat wel kunnen forceren.

Zonder bachpaper mag je een GIT doen met je masterjaar met een goed excuus, maar je doet er sowieso een jaar langer over want een thesis en een bachpaper in het zelfde jaar is uitgesloten :) logissssch
Zoon: Moeder, oe schriev je tetten?
Ma :E mo joengn, wuk u parlee; Wovoarn e je gie da nodig?
Zoon: Voar in mien upstel van 't schole, ‘k wiln schrievn: Voader e nen nieuwn trekteur gekocht en tetten nog niemand gezien

Kulder

Berichtdoor Kulder » 13 Aug 2007, 18:14

bwa, er zijn er die dit jaar hun bachpaper geschreven hebben in een goede week en een half. En... ze zijn erdoor :wink:

maar ik snap je punt.

Thijs

Berichtdoor Thijs » 15 Aug 2007, 14:00

ok,

hoeveel vakken hebben we in ons masterjaar?

Elfenmeisje

Berichtdoor Elfenmeisje » 15 Aug 2007, 14:31

http://www.opleidingen.ugent.be/studieg ... /INDEX.HTM

Hier vindt je alles.

En je zou er niet dood van gaan om af en toe zélf eens op Minerva of op de UGent site te gaan rondneuzen om de antwoorden op je vragen te vinden...
Elfenmeisje
BERSERKIR

"Melodieuze black metal, maar niet zoals je die verwacht. [...] Energiek doch melancholisch, melodieus en geestesziek." (zwaremetalen.com)

Thijs

Berichtdoor Thijs » 16 Aug 2007, 18:53

rustig rustig. vragen kan geen kwaad, je moet er niet op antwoorden e,
dat kies je zelf.

KoenP

Berichtdoor KoenP » 16 Aug 2007, 21:08

alles zou ik nu niet bepaald durven zeggen..

raar maar waar: ik moet boeken bestellen voor vakken die niet eens op die keuzevaklijst staan (maar wel specifiek voor ons zijn).
of ik moet over 'n keuzevak (niet onderzoekssemenarie) gekeken hebben dat gegeven wordt door Prof. Vanhaute (ivm wereldsysteemanalyse).
Mensen zeggen dat ik niet tegen mijn verlies kan. Dat is niet zo, 'k heb er gewoon niet zoveel ervaring mee. - Theo Maassen

Chareth Cutestory

Berichtdoor Chareth Cutestory » 16 Aug 2007, 22:44

Inleiding tot de WSA? Dat staat er inderdaad nog niet bij in de studiegids, maar officieel is dat allemaal al wel geregeld. Voor ons gaat het tijdens het eerste semester op donderdag van vier tot zeven door.

Ik ben alvast van plan het te gaan volgen. Een onderzoeksseminarie van 10stp is wat veel voor iets wat je niet in je masterproef kunt gebruiken en ik heb alleen nog maar positieve zaken over het vak gehoord.

Bart

Berichtdoor Bart » 16 Aug 2007, 23:11

Azo, interessant.
The Boss: They call him "the Fairy"...
Slevin: Why do they call him "the Fairy"?
The Boss: Because he's a fairy.
Slevin: What, he's got wings... he flies around sprinkling magic dust on people?
The Boss: [angry] He's a homosexual!

KoenP

Berichtdoor KoenP » 17 Aug 2007, 09:43

Bertolt B. schreef:Inleiding tot de WSA? Dat staat er inderdaad nog niet bij in de studiegids, maar officieel is dat allemaal al wel geregeld. Voor ons gaat het tijdens het eerste semester op donderdag van vier tot zeven door.

Ik ben alvast van plan het te gaan volgen. Een onderzoeksseminarie van 10stp is wat veel voor iets wat je niet in je masterproef kunt gebruiken en ik heb alleen nog maar positieve zaken over het vak gehoord.

hmm, zou dat nog te volgen zijn als je zijn onderzoekssemenarie ook volgt? volgende week eens vragen als ik langs ga.
Mensen zeggen dat ik niet tegen mijn verlies kan. Dat is niet zo, 'k heb er gewoon niet zoveel ervaring mee. - Theo Maassen

Timothy

Berichtdoor Timothy » 17 Aug 2007, 22:12

Jasper schreef:
Lindsey schreef:
Kulder schreef:vraagje:
Als je dit jaar nog met een buis/buizen zit na 2e zit, laten ze je dan overgaan met een cumul naar de master of gaat er daar een speciale regeling of iets dergelijks uitgewerkt worden?

Een GIT - regeling bachelor - master is mogelijk, maar de voorwaarde is dat je geslaagd bent voor je bachelorproef. Anders zit eigenlijk met een verloren jaar...

Mastervakken op creditcontract bijnemen dan? Of gaat dat niet?

Dat kan, maar de masteropleiding zit nog in haar kinderschoentjes. Indien je vakken van de master wilt volgen met creditcontract en dat masterjaar verandert van inhoud (concreet: je hebt een vak gevolgd van de master dat je niet meer kan gebruiken voor je masteropleiding omdat het jaar erna het geschrapt is) heb je wel moeite gedaan voor niets.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 Aug 2007, 11:15

Goede middag,

een vraag betreffende volgend jaar, het rondneuzen op internet deed me twijfelen...

Is het de bedoeling dat wij 2 keuzevakken (onderzoeksseminaries) kiezen? Of wordt dat bepaald door de keuze van je masterproef?

groetjes

KoenP

Berichtdoor KoenP » 25 Aug 2007, 11:39

minstens 1 keuzevak en 1 onderzoeksemenarie.
daarnaast heb je dan nog 10 studiepunten te kiezen: dus of nog een onderzoekssemenarie, of nog 2 keuzevakken

Nieuwsgierige ziel

Berichtdoor Nieuwsgierige ziel » 25 Aug 2007, 15:58

Weet iemand of je ook vakken van de AILO als keuzevak(ken) kan nemen? Het zou het volgende academiejaar toch al wat minder zwaar maken.

Kulder

Berichtdoor Kulder » 25 Aug 2007, 17:12

ik dacht van niet

Terug naar “Master”