Spijtig dat die cliché's er nog steeds zijn want ik weet nu dat dat totáál onterecht is.
Over de UA kan ik niks zeggen, Bart, ik zit op de VUB. Aan de UA moet je Duits, dat trouwens gegeven wordt door mijn schoonoom, volgen in de richting Geschiedenis weetjewel

brrrrrr.
De VUB vergeleken met de UGent dan:
(let wel: dan heb ik het ENKEL over de faculteit Letteren & Wijsbegeerte want met de rest heb ik zo geen uitstaans)
VUB: studentvriendelijk, kleine groepjes (wij zijn nu met +/- 20), persoonlijk contact met proffen, proffen waarvoor je iets betekent, faire examens, kwaliteitslessen,..
UGent: ál het tegenovergestelde, op het laatste na misschien.
Het is NIET "gemakkelijker" aan de VUB en mensen die dat denken, denken bullshit maar ik geef toe dat ik betere punten haal aan de VUB en dat dat te maken heeft met het feit dat ik daar als student wél echt geteld wordt. Ik voel mij daar gewoon veel beter en ik denk dat dat ook een invloed heeft op mijn resultaten...
De leerstof haalt absoluut hetzelfde niveau al zijn we, mede door de beslissende rol die professoren als Lis & Soly binnen onze richting hebben, vooral nogal toegespitst op het sociaal-economische aspect van de geschiedenis. Alhoewel...
De examenvragen vind ik bij ons wel anders... Niet moeilijker, niet makkelijker, anders... Ik heb ook veel meer mondelinge examens dan schriftelijke wat mij eigenlijk heel goed uitkomt.
Ik vind ook dat onze werkcolleges veel meer diepgang hebben dan historische praktijk in Gent maar bon, dat is misschien wel logisch als je ziet dat we soms met groepjes van vijf man werken en les hebben.