Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Historische Praktijk I: Bronnencolleges

Re: Historische Praktijk I: Bronnencolleges

Berichtdoor LiKeS » 27 Apr 2008, 12:29

ok, bedankt. Klinkt allemaal nogal moeilijk aangezie ik amper 4 pagina's informatie heb gevonden maar kom.
IK heb ook iets gehoord van een mondelinge presentatie, kan dat?

Nogmaals bedankt

Drych

Berichtdoor Drych » 27 Apr 2008, 12:46

LiKeS schreef:ok, bedankt. Klinkt allemaal nogal moeilijk aangezie ik amper 4 pagina's informatie heb gevonden maar kom.
IK heb ook iets gehoord van een mondelinge presentatie, kan dat?

Nogmaals bedankt

de mondelinge presentatie is gewoon uitleggen wat ge concreet gaat doen (ongeveer uw inleiding, dus)

Gast

Berichtdoor Gast » 28 Apr 2008, 09:34

Voor wie HP middeleeuwen volgt:

Door omstandandigheden heb ik een hele tijd niet kunnen werken aan mijn individuele taak. Ik heb problemen om mijn sourcebook te vinden, en ik dacht dat de assistente zei dat voor bepaalde bronfragmenten het sourcebook moeilijk te vinden was, maar ik heb geen idee meer wat dat was. Kan iemand mij a.u.b. eens zeggen om welk sourcebook het ging?

Gast

Berichtdoor Gast » 28 Apr 2008, 09:39

Voor HP nieuwste: is het de bedoeling van rechtstreeks naar het lokaal te gaan of volgt er eerst nog uitleg in een auditorium?

Alvast bedankt

Maximus

Berichtdoor Maximus » 04 Mei 2008, 13:25

@ Oefening-Nieuwers: Giucciardini

Voor HP II Oefening Nieuwe ben ik op zoek naar informatie over de dagen en de maanden waarin men trouwde en de reden waarom men dan wel of dan niet wilde huwen.

Heeft Giucciardini daar iets over geschreven in de tekst waarop jullie werken?

Met vriendelijke groeten
Maximus

Gast

Berichtdoor Gast » 05 Mei 2008, 11:58

HP NIEUWSTE: wanneer begint de les vandaag?

luk

Berichtdoor luk » 06 Mei 2008, 16:07

haal-ex schreef:Voor de Historisch Praktische Middeleeuwers onder ons:

Moet er na de groepspresentatie nog een tweede (verbeterde) getypte versie ingeleverd worden?

ik denk van niet, want daar is naar mijn weten niks over gezegd geweest...

Alidonis

Berichtdoor Alidonis » 12 Mei 2008, 12:05

Eventjes enkele praktische vragen omtrent de lay-out van een paper:

Wat moet er allemaal opstaan van naam/datum/titel/vak/titularis ... en waar? Links rechts, op het einde of in het begin van de paper (of in header/footer). Let wel, het is maar een paper van 1000 woorden (3 pagina's ofzo), geen lijvig boekwerk.

Maakt interlinie/lettertype/lettergrootte uit?

Prentjes, ja/nee? (Let wel: slechts een paper van 1000 woorden)

Heel droge/wetenschappelijke schrijfstijl, of eerder los/sappig/stylish?

Zou ik er verklarende voetnoten inzetten ook, of die gewoon in mijn paper verwerken?

Open lijnen tussen alinea's, of eerder inspringen, of geen van beide? Tussentiteltjes in zo'n kort werkstuk?

Voila, als iemand met ervaring in dergelijke zaken me hierbij zou kunnen helpen betaal ik hem/haar met graagte een pint (of een cola als hij/zij straight edger is :mrgreen: )
In Brugge is het leven zuur
De mensen zijn arm en de drank zo duur
- Gorki

Sander

Berichtdoor Sander » 12 Mei 2008, 12:18

- Gewoon een voorblad met naam, stamnummer, vak, titel taak, prof, academiejaar (beetje in stijl van voorbladen in middelbaar, kan je dan mooi voor je taak steken in je mapje ). Als footer neem ik meestal naam - titel taak - pagina # van x gecentreerd in de footer.
- Lettertype: beste is Arial (aangenaamste om te lezen, ook onderbewust), 11, gewone interlinie (anders oogt het verdacht)
- Geen prentjes, enkel als het noodzakelijk is.
- Aangezien het maar 1000 woorden is, zou ik voor het droge gaan. 2 kwinkslagen en max. Maar dit is eerder iets persoonlijk, dat hangt af van hoe je gewoon bent te schrijven. (ik zou toch voor het eerste opteren)
- Verklarende voetnoten zou ik verwerken in je paper, temeer omdat het toch maar 1000 woorden is, veel verklaring zal je toch niet hebben?
- Je hebt alinea's, met een regel tussen (ik neem nooit inspringing want een lijn tussen is al voldoende), en paragrafen (binnen dezelfde alinea, zonder lijn tussen en ook zonder inspringing). Tussentiteltjes kan je doen, bvb. inleiding, probleemstelling en analyse, conclusie en bronnenoverzicht.
Bezoek eens mijn blog hier, of volg me op Twitter hier.

A Robotic Being

Berichtdoor A Robotic Being » 12 Mei 2008, 13:22

mofrikaantje schreef:- Lettertype: beste is Arial (aangenaamste om te lezen, ook onderbewust), 11, gewone interlinie (anders oogt het verdacht)

Ik heb me laten wijsmaken dat je voor papers altijd anderhalve dient te gebruiken. Bovendien oogt het mooier én kan de lezer opmerkingen bijschrijven tussen de lijnen bij het verbeteren.
A number of governors who've sat in office in Austin went on to become president Bush. Including George W. Bush and George Bush.

Tibo

Berichtdoor Tibo » 12 Mei 2008, 13:29

Ik gebruik ook altijd anderhalve; het ziet er gewoon stukken netter uit.
Dancet schreef:Voor een echte forumganger blijf je God. :nod:

Cause maybe, you're gonna be the one that saves me...
Jessica Alba = godin

Lina

Berichtdoor Lina » 14 Mei 2008, 14:11

Mijn inbox schreef:Paper HP 1 Oudheid ook op papier

Beste studenten,

Velen van jullie hebben je paper voor HP1 Oudheid al ingeleverd, waarvoor dank. Denk er echter aan dat het paper niet slechts via email, maar ook op papier ingeleverd moet worden bij beide docenten, dwz Arjan Zuiderhoek (andriesjohan.zuiderhoek@ugent.be) en Wim Broekaert (wim.broekaert@ugent.be). Je kunt onze postvakjes vinden op de derde verdieping van de Blandijn, lokaal 3.14 (= de bibliotheek Oudheid), meteen tegenover je als je binnenstapt. Bij deze ook het verzoek aan iedereen die wel al per email maar nog niet op papier heeft ingeleverd om dit alsnog te doen. De deadline is donderdag 15 mei, 17 uur. Alsvast bedankt.

Vriendelijke groet,

Arjan Zuiderhoek
Qui serait assez insensé pour mourir sans avoir fait le tour de sa prison!

Gast

Berichtdoor Gast » 28 Jul 2008, 15:03

Wanneer moeten we het herexamen van HP middeleeuwen afgeven?
18 augustus?

Gast

Berichtdoor Gast » 29 Jul 2008, 22:36

ja 18 augustus

Gast

Berichtdoor Gast » 30 Jul 2008, 10:02

hallo,
Ik heb hp middeleeuwen gedaan , heb mijn individuele paper niet in 1e zit ingediend, maar heb wel al punten gekregen voor mijn "groepsreferaat".
Doordat ik veel herexamens heb vrees ik dat het voor mij nu weer niet zal lukken om mijn paper helemaal af te werken.
Mijn vraag: moest ik mijn paper nu niet indienen moet ik dan sowieso volgend jaar helemaal opnieuw beginnen met hp II, of kan ik mijn werk dan gewoon nog afwerken.

Terug naar “Eerste Bachelor”