Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Inleiding tot de voornaamste moderne literaturen

Lina

Inleiding tot de voornaamste moderne literaturen

Berichtdoor Lina » 12 Sep 2007, 13:02

Dit vak wordt gedoceerd door B. Keunen en geeft een overzicht van de literaire stromingen en hun context, ingedeeld in zes delen (Middeleeuwen, Renaissance, Barok/Classicisme, 18de eeuw, 19de eeuw en 20ste eeuw). Elke deel bevat een cultuurhistorische situering, een overzicht van literaire kenmerken en een bespreking van de voornaamste literaire exponenten van de stroming. Daarnaast wordt er een reeks van gecanoniseerde teksten besproken die representatief zijn voor de bestudeerde literaire stromingen.

Nuttige links:
- ECTS - fiche op http://www.opleidingen.ugent.be/studieg ... /INDEX.HTM
- Topic vorig jaar op viewtopic.php?f=115&t=2878
- Nuttige downloads voor dit vak zijn te vinden op http://vgkgent.be/eerstebachelor
Qui serait assez insensé pour mourir sans avoir fait le tour de sa prison!

Lina

Re: Inleiding tot de voornaamste moderne literaturen

Berichtdoor Lina » 29 Sep 2007, 15:16

Ad Valvas FLWI schreef:
VERKOOP SYLLABUS

Aan alle studenten uit het eerste jaar bachelor (behalve 1ste bachelor Archeologie)

VERKOOP SYLLABUS "INLEIDING TOT DE VOORNAAMSTE MODERNE LITERATUREN" (Prof. Dr. B. Keunen)

De syllabus wordt verkocht door Filologica op

donderdag 27 september en op
donderdag 4 oktober telkens

net voor de les, vanaf 12.45u en 15.45u

in de Blandijn, in de hal (aan de trappen), op de tweede verdieping (aan auditorium E).

Kostprijs: 7 euro. Graag met gepast geld betalen !

De "bissers" dienen zich geen nieuwe cursus aan te schaffen !
Qui serait assez insensé pour mourir sans avoir fait le tour de sa prison!

Pom Pom

Berichtdoor Pom Pom » 15 Nov 2007, 16:21

In de syllabus staat bij vele schrijvers een apart puntje "Biografische gegevens", maar daar staat dan niets bij. Wil dat zeggen dat je dat zelf moet opzoeken? Soms staat er op de slides iets van biografie, maar vaak ook niet.

Tjow

Thersites

Berichtdoor Thersites » 15 Nov 2007, 16:29

Pom Pom schreef:In de syllabus staat bij vele schrijvers een apart puntje "Biografische gegevens", maar daar staat dan niets bij. Wil dat zeggen dat je dat zelf moet opzoeken? Soms staat er op de slides iets van biografie, maar vaak ook niet.

Tjow

Als het niet in de syllabus staat, hoef je het niet te kennen. Als je de auteur gewoon in de tijd kan situeren en weet uit welk land hij kwam, volstaat dit meestal voor biografische gegevens op het examen.
All your life... You were only waiting for this moment to arise

Sander

Berichtdoor Sander » 15 Nov 2007, 20:03

Thersites schreef:
Pom Pom schreef:In de syllabus staat bij vele schrijvers een apart puntje "Biografische gegevens", maar daar staat dan niets bij. Wil dat zeggen dat je dat zelf moet opzoeken? Soms staat er op de slides iets van biografie, maar vaak ook niet.

Tjow

Als het niet in de syllabus staat, hoef je het niet te kennen. Als je de auteur gewoon in de tijd kan situeren en weet uit welk land hij kwam, volstaat dit meestal voor biografische gegevens op het examen.

Vaak vertelt prof. Keunen die biografische gegevens in de les en staan ze op de slides. Als je ze wilt weten, kan je dus daar terecht.
Bezoek eens mijn blog hier, of volg me op Twitter hier.

Muktar

Berichtdoor Muktar » 22 Nov 2007, 12:54

Thersites schreef:

Tjow

Ook best de belangrijkste werken kennen (meestal zo het magnum opus), dat durft wel eens veel voorkomen op de MP
"Moloon labe" - Leonidas I

Klorrnond

Berichtdoor Klorrnond » 23 Nov 2007, 23:09

heeft iemand dieje site waar dat ge dieje film kon bekijken (Faust)
want kvond die wel nog hip....

luk

Berichtdoor luk » 06 Dec 2007, 16:46

Enkele vraagjes. Zijn de slides belangrijk of baseert Keunen zich voor zijn examenvragen enkel op de syllabus ? Hecht hij veel belang aan het beeldmateriaal op de slides ? bestaat het examen enkel uit MC-vragen ? (dank bij voorbaat)

Vicky

Berichtdoor Vicky » 06 Dec 2007, 17:06

Het examen bestaat uit MC-vragen (zonder GIS-correctie) en een open vraag. De prenten op de slides zijn in die zin belangrijk dat ze puntenpakkers zijn op het examen, maar ik schat het niet onmogelijk om het te doen zonder.

janne

Berichtdoor janne » 06 Dec 2007, 17:34

Als ik het me goed herinner waren er slechts 2 prenten op het examen vorig jaar. Ze dus eens bekijken kan zeker geen kwaad, maar als je logisch nadenkt en de stof zelf kent, zijn ze zeker te doen.
Het leren van een namenlijst van auteurs met hun werken is ook aan te raden.

gast

Berichtdoor gast » 06 Dec 2007, 18:26

Vicky schreef:Het examen bestaat uit MC-vragen (zonder GIS-correctie) en een open vraag. De prenten op de slides zijn in die zin belangrijk dat ze puntenpakkers zijn op het examen, maar ik schat het niet onmogelijk om het te doen zonder.

In de eerste les zei hij dat de open vraag misschien vervangen zou worden door meerkeuze indien hij niet meer personeel kreeg om te verbeteren. Aangezien ik sindsdien niet meer naar de les geweest ben kan ik natuurlijk niet zeggen of hij dat sindsdien bevestigt of ontkent heeft.

Beest

Berichtdoor Beest » 06 Dec 2007, 19:15

gast schreef:
Vicky schreef:Het examen bestaat uit MC-vragen (zonder GIS-correctie) en een open vraag. De prenten op de slides zijn in die zin belangrijk dat ze puntenpakkers zijn op het examen, maar ik schat het niet onmogelijk om het te doen zonder.

In de eerste les zei hij dat de open vraag misschien vervangen zou worden door meerkeuze indien hij niet meer personeel kreeg om te verbeteren. Aangezien ik sindsdien niet meer naar de les geweest ben kan ik natuurlijk niet zeggen of hij dat sindsdien bevestigt of ontkent heeft.

Volgende donderdag wordt de stof afgewerkt en als er dan nog tijd over is, zal dan uitleg gegeven worden over het examen. Anders komt dat de donderdag in de inhaalweek aan bod..
So tell me why we're talking when we dance so good

Amélie

Berichtdoor Amélie » 06 Dec 2007, 21:35

janne schreef:Als ik het me goed herinner waren er slechts 2 prenten op het examen vorig jaar. Ze dus eens bekijken kan zeker geen kwaad, maar als je logisch nadenkt en de stof zelf kent, zijn ze zeker te doen.

Naar mijn weten was er bij ons vorig jaar geen vraag over prenten (in 1ste zit, maar volgens mij ook in 2de zit niet). Hij had ons gezegd dat het idd puntenpakkers zijn. Je kan ze vermelden om je open vraag mooi in te kaderen, maar het examen is perfect te doen zonder. Tenzij hij het dit jaar anders gezegd heeft, zou ik gokken dat dit nog steeds zo is.
Brus-sel | Hal-le | Vil-voor-de. Voila, 't is gesplitst.

Rob

Berichtdoor Rob » 06 Dec 2007, 21:49

Amélie schreef:
janne schreef:Als ik het me goed herinner waren er slechts 2 prenten op het examen vorig jaar. Ze dus eens bekijken kan zeker geen kwaad, maar als je logisch nadenkt en de stof zelf kent, zijn ze zeker te doen.

Naar mijn weten was er bij ons vorig jaar geen vraag over prenten (in 1ste zit, maar volgens mij ook in 2de zit niet). Hij had ons gezegd dat het idd puntenpakkers zijn. Je kan ze vermelden om je open vraag mooi in te kaderen, maar het examen is perfect te doen zonder. Tenzij hij het dit jaar anders gezegd heeft, zou ik gokken dat dit nog steeds zo is.

Prenten komen meestal terug in een mc-vraag ofzo. Zolang je maar niet vergeet literaire werken te vernoemen op je open vraag!

Thersites

Berichtdoor Thersites » 06 Dec 2007, 22:11

Rob schreef:
Amélie schreef:

Prenten komen meestal terug in een mc-vraag ofzo. Zolang je maar niet vergeet literaire werken te vernoemen op je open vraag!

In eerste zit toch een vraag met een prent hoor: zo die twee gebouwen, een 'neo-classic' en een 'ghotic' gebouw.
All your life... You were only waiting for this moment to arise

Terug naar “Eerste Bachelor”