Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Inleiding tot de Wereldgeschiedenis

A Robotic Being

Re: Inleiding tot de Wereldgeschiedenis

Berichtdoor A Robotic Being » 30 Apr 2008, 20:53

Vergeet vooral de prentjes niet. Dat zijn echt de puntenpakkers op dat examen.
A number of governors who've sat in office in Austin went on to become president Bush. Including George W. Bush and George Bush.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 Mei 2008, 20:29

Waar staan er dan ergens prentjes ?

Gast

Berichtdoor Gast » 12 Mei 2008, 20:38

hm.. maar da moet wel lukken as ge de context er rond in zijn boekske leest ?

Gast

Berichtdoor Gast » 12 Mei 2008, 20:46

als ik zo de prentjes bekijk, toch niet zoooo evident allemaal ma bon

luk

Berichtdoor luk » 20 Mei 2008, 13:34

Is het voldoende om enkel het boekske te leren + de foto's ? Of zijn de slides (+ eventuele notities) ook zeer belangrijk ?

Rob

Berichtdoor Rob » 20 Mei 2008, 14:05

apache schreef:Is het voldoende om enkel het boekske te leren + de foto's ? Of zijn de slides (+ eventuele notities) ook zeer belangrijk ?

Vorige jaren waren 2 van de 4 vragen een vraag over een prent, dus waarom zou je de slides dan weglaten?!?

luk

Berichtdoor luk » 20 Mei 2008, 15:22

Rob schreef:
apache schreef:Is het voldoende om enkel het boekske te leren + de foto's ? Of zijn de slides (+ eventuele notities) ook zeer belangrijk ?

Vorige jaren waren 2 van de 4 vragen een vraag over een prent, dus waarom zou je de slides dan weglaten?!?

Mss was mijn bericht wat verwarrend, maar met "de foto's" bedoelde ik dus wel degelijk de foto's op de slides . Mijn vraag was gewoon of het overige wat op de slides staat (+ notities van de les) ook belangrijk is ( omdat niet alles wat hij gezegd heeft in de les in zijn boekske staat).

Rob

Berichtdoor Rob » 21 Mei 2008, 13:57

apache schreef:
Rob schreef:

Mss was mijn bericht wat verwarrend, maar met "de foto's" bedoelde ik dus wel degelijk de foto's op de slides . Mijn vraag was gewoon of het overige wat op de slides staat (+ notities van de les) ook belangrijk is ( omdat niet alles wat hij gezegd heeft in de les in zijn boekske staat).

Ook belangrijk ja. Je kunt veel oplossen met slides, foto's, notities en dan komt er nog een pure theorievraag uit de cursus.
Het zijn trouwens meestal ook 'open' vragen waar je dus veel kan bij betrekken, dus notities enz zijn zeker nuttig.

ikketje

Berichtdoor ikketje » 22 Mei 2008, 09:33

Hoi iedereen!!!
Bij les 6, slides 43-47 (prentjes) heb ik geen uitleg bij geschreven. Zou iemand mij kunnen helpen?

Bedankt!!!

Melissa

Forrest Flump

Berichtdoor Forrest Flump » 24 Mei 2008, 10:04

Ik bis dit vak en heb dus nog de cursus van verleden jaar (afgedrukt vh internet). Volgens mij lijkt alles hetzelfde als verleden jaar, mits enkele kleine aanpassingen. 'k vond het dus niet nodig van het nieuwe handboek te kopen. Kan iemand mij dit bevestigen?
The world forgetting, by the world forgot.

Sander

Berichtdoor Sander » 24 Mei 2008, 10:15

Forrest Flump schreef:Ik bis dit vak en heb dus nog de cursus van verleden jaar (afgedrukt vh internet). Volgens mij lijkt alles hetzelfde als verleden jaar, mits enkele kleine aanpassingen. 'k vond het dus niet nodig van het nieuwe handboek te kopen. Kan iemand mij dit bevestigen?

You'll be fine :)
Bezoek eens mijn blog hier, of volg me op Twitter hier.

vincent

Berichtdoor vincent » 05 Jun 2008, 16:58

p.55 in het handboek staat er dat de hedendaagse migratie eerder divergerend dan convergerend werkt. Zou iemand kunnen uitleggen waarom dit juist is, want ik kijk er blijkbaar over.

rage against the machine

Berichtdoor rage against the machine » 05 Jun 2008, 20:40

is er niemand die hier een antwoord op heeft?
ik heb nl. dezelfde vraag :?

Thersites

Berichtdoor Thersites » 05 Jun 2008, 20:45

Misschien omdat er vroeger bij migraties meer sprake was van integratie (bv. vele zuid-nederlandse handelaars en protestanten naar het noorden ten tijde van de 80-jarige oorlog), daar waar er bij migraties op heden (bv. mensen uit ontwikkelingslanden) in mindere mate integratie plaatsvindt.
All your life... You were only waiting for this moment to arise

technoville

Berichtdoor technoville » 05 Jun 2008, 21:52

ik had ook enkele vragen bij wat dia's ivm met mobiliteit en migratie, meerbepaald ppt 79 (die plaatsnamen die erop vermeld staan, zijn dit vertrek- of aankomstplaatsen van de migraten? en wat is die totale migratie, vind ik nt echt duidelijk voorgesteld) en ppt 83 (wat bedoeld Vanhaute met die blauwe en rode pijlen?)
mercikes

Terug naar “Eerste Bachelor”