Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

VELDRIJDEN

Kasseivreters, klimmers, tijdrijders en spurters verzamelen hier.

Moderators: Simon Legiest, Jonas4

Wouter P

Re: VELDRIJDEN

Berichtdoor Wouter P » 31 Jan 2012, 19:31

Eigenlijk is het ironisch dat dit WK misschien eerder de geschiedenis zal ingaan als het mogelijke laatste van Nys dan als de demonstratie van Albert.
Trouwens, wat een hoopje zelfmedelijden was me dat!
Prof. Em. Dr. David Burr schreef:I offer this CV because students from other schools use my home page in writing papers, and a good number of them write me to ask whether I'm a respectable historian. It's a reasonable question.

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 31 Jan 2012, 20:53

Iets zegt me al een tijdje dat je geen Nysfan bent :lol:

Wouter P

Berichtdoor Wouter P » 31 Jan 2012, 23:16

Vooral niet meer sinds de de laatste aflevering van de Flandriens van het veld gisteren waarin hij zijn 'gebrek' aan wereldtitels probeert te verdedigen door zijn carrière (1 titel) te vergelijken met die van Erwin Vervecken (3 titels). Hoe pretentieus was dat wel niet?
Spoiler:
Erwin Vervecken heeft trouwens nog les gehad van mijn vader.
Prof. Em. Dr. David Burr schreef:I offer this CV because students from other schools use my home page in writing papers, and a good number of them write me to ask whether I'm a respectable historian. It's a reasonable question.

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 31 Jan 2012, 23:25

Ach wat kan mij dat schelen. Ik ben fan van elke veldrijder die goed rijdt en geen grijze muis is. Zo jammer dat Boom niet meer meedoet dus :( Gelukkig gaat Sven nog een jaar of twee door en blijft Niels nog even in het veld want anders was er echt niets meer aan.

Gigi

Berichtdoor Gigi » 31 Jan 2012, 23:51

Old Hatfield schreef:Vooral niet meer sinds de de laatste aflevering van de Flandriens van het veld gisteren waarin hij zijn 'gebrek' aan wereldtitels probeert te verdedigen door zijn carrière (1 titel) te vergelijken met die van Erwin Vervecken (3 titels). Hoe pretentieus was dat wel niet?
Spoiler:
Erwin Vervecken heeft trouwens nog les gehad van mijn vader.
Ik zie hier een klassiek objectiviteitsprobleempje opduiken ;). Los van het 'belang' van een wereldtitel is het verschil wel schrijnend hoor, Wouter.

Erwin:

2x BK, 3x WK, 2x GVA

Sven:

8x BK, 1x WK, 8x GVA, 10x SP, 7x Wereldbeker

Als ik een random fan vraag als ze een naam moeten plakken op de "beste ooit" en de "beste ooit op kampioenschappen", wees maar zeker dat beide namen nooit in hetzelfde rijtje zullen staan. Het is dus een kwestie van hoe sterk je zo'n titel inschat. In absolute cijfers heeft Nys echter veruit de bovenhand. Helemaal terecht, in mijn (Nysfan-)ogen.

Wouter P

Berichtdoor Wouter P » 01 Feb 2012, 15:39

Ja tuurlijk. Ik wil de verwezenlijkingen van Nys niet minimaliseren, maar moet hij daarom zo denigrerend doen tegenover een collega die -laat ons eerlijk zijn- ook een degelijk palmares bijeen gefietst heeft? Ach ja, misschien klonk het alleen maar pretentieuzer dan het bedoeld was.

Gigi

Berichtdoor Gigi » 01 Feb 2012, 15:51

Old Hatfield schreef:Ach ja, misschien klonk het alleen maar pretentieuzer dan het bedoeld was.
Hoogstwaarschijnlijk ;).

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 02 Feb 2012, 15:07

Old Hatfield schreef:Ja tuurlijk. Ik wil de verwezenlijkingen van Nys niet minimaliseren, maar moet hij daarom zo denigrerend doen tegenover een collega die -laat ons eerlijk zijn- ook een degelijk palmares bijeen gefietst heeft? Ach ja, misschien klonk het alleen maar pretentieuzer dan het bedoeld was.

Dat is altijd zo. Ook met Albert en co. De enige die dat niet doet is Pauwels op de moment en die zal dat ook wel leren.

Crie Oswald

Berichtdoor Crie Oswald » 03 Feb 2012, 11:50

Mwah, Pauwels wordt toch al iets pretentieuzer hoor. Dat merk je al duidelijk.
En Sven Nys zijn carrière is uiteraard van veel betere kwaliteit dan die van Vervecken. Vervecken was enkel goed in kampioenschappen en dan nog, Sven Nys is overal zeer goed, behalve op het WK. En uiteindelijk heeft hij die ook al eens gewonnen hé, Vervecken heeft er ook 'maar' drie. Als Nys nog één van de volgende twee kan winnen, scheelt dat amper een WK'tje.

Woody Allen

Berichtdoor Woody Allen » 03 Feb 2012, 11:53

Tja, misschien vergeten we dat wel eens omdat het al bij al een weinig internationale sport is, maar het is wel de "internationale top" hé. Vergelijk dat eens met een Christiano Ronaldo, Fernando Alonso of Serena Williams hé.

Crie Oswald

Berichtdoor Crie Oswald » 03 Feb 2012, 11:58

Hoe bedoel je?

Woody Allen

Berichtdoor Woody Allen » 03 Feb 2012, 11:59

Dat er hier kritiek wordt gegeven op het feit dat ze allemaal nogal hautain en arrogant zijn, maar is dat met de internationale top uit andere sporten anders dan?

Crie Oswald

Berichtdoor Crie Oswald » 03 Feb 2012, 12:04

Ahja, zo. Maar ja, je hebt altijd wel wat arrogante mensen hé. Maar zo zou ik Nys toch niet omschrijven. Daarnaast is zoiets ook wel een beetje logisch als je zo vaak de beste bent.

Maar een Messi, Vettel en Clijsters zijn bijvoorbeeld niet zo.

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 03 Feb 2012, 14:06

Veldrijden is nog steeds een volkse sport he. Een circus als het ware. En door het karakter dat een groot deel van de Belgen (eigenlijk Vlamingen) hebben is een beetje hautain gedrag not done. Als een topper ook maar iets van arrogantie vertoond verliest hij meteen de sympathie van een groot deel van de Vlaamse fans, wat ook meteen zowat de enige fans van veldrijden zijn.

Crie Oswald

Berichtdoor Crie Oswald » 03 Feb 2012, 14:12

Dat is ook wel waar natuurlijk, ondanks de dt-fout.

Terug naar “Wielrennen”