Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

VELDRIJDEN

Kasseivreters, klimmers, tijdrijders en spurters verzamelen hier.

Moderators: Simon Legiest, Jonas4

Bart

VELDRIJDEN

Berichtdoor Bart » 28 Jan 2007, 15:00

Verdient wel een aparte topic niet?

Vooral met zo'n grappig WK.

Vladimir
Locatie: "Ruddervoorde, un des plus jolis villages des environs de Bruges" Ideologie: grote pita

Berichtdoor Vladimir » 28 Jan 2007, 15:46

Grappig. Maar bloed-, bloedstollend.

Humus

Berichtdoor Humus » 28 Jan 2007, 15:58

Slappe lach bij de salto van Vervecken!

D51

Berichtdoor D51 » 28 Jan 2007, 17:32

Het was -voorlopig althans- het meest prangende uur van 2007 voor mij. 1 ding heb ik toch maar weer onthouden: ik ben beschaamd een Vlaming te zijn.

Karloman

Berichtdoor Karloman » 28 Jan 2007, 18:31

Veldrijden is nu eenmaal marginale sport, jammer maar helaas. Wat niet wil zeggen dat ik niet genoten heb vanuit mijn zetel. Ik had de Amerikaan graag zien winnen hoewel ik het Vervecken ook wel gun.
"It is much more secure to be feared than to be loved."

-Niccolo Machiavelli

Den Ardennees

Berichtdoor Den Ardennees » 28 Jan 2007, 19:35

ik heb alleen de samenvatting gezien, maar ik vond alleszins de manier waarop Vervecken die Page voorbijreed op de helling, indrukwekkend.

Maar man, al die valpartijen.
Kamagurka: als het Vlaams Belang aan de macht komt haal ik me een Uzi en handgranaten in huis

Kulder

Berichtdoor Kulder » 28 Jan 2007, 19:46

grappig wk: de belgen hadden precies net iets te veel van de pot belge op. :wink: De ene zweet hem er kapot door, de andere rijdt me breuken iedereen pleuris. :D

soit, ik had graag die amerikaan zien winnen. Hij kon geen nederlands, en zelfs geen engels. :D

Hamirubi

Berichtdoor Hamirubi » 29 Jan 2007, 00:43

Met Jonathan Page en Erwin Vervecken in de top-3 is mijn pronostiek uitgekomen! Hip hoi.
En vanaf wanneer ik uit de Chiro ben, zal ik eindelijk kunnen genieten van mijn zondagse wielerwedstrijden (na jaren Sporza-volgen)!
HAmMiE

[image]http://www.lastsig.com/user/Hamirubi/2.png[/image]

Milan

Berichtdoor Milan » 29 Jan 2007, 12:52

Kulder schreef:soit, ik had graag die amerikaan zien winnen. Hij kon geen nederlands, en zelfs geen engels. :D

Dat interview was idd mega grappig, en men zei overgens constant dat hij een halve oost vlaming was misschien ergens een plaatselijk dialect het deed me wat denken aan het taaltje van Goethals (ma dan een combinatie van Engels en Nederlands)

D51 schreef:ik ben beschaamd een Vlaming te zijn.

Ach als men dezelfde race in Nederland dan roepen ze ook naar de Belgen/Vlamingen en mocht het een tweestrijd geworden zijn tussen Wellens en Nijs roept de ene 'supporters'clan naar Nijs en de andere naar Wellens. Trouwens toen Vervecken Nijs ten val bracht moest hij het naar het schijnt (volgens Vervecken) ook ontgelden voor de Nijs fans maar diezelfde Nijs fans brulden hem in de laatste ronden het meest naar voor.
Dat roepen naar elkaar c'est la vie...
sommige mensen moeten nu eenmaal ne keer stoom kunnen aflaten den ene shot zelf op nen bal den andere fietst zijn frustraties weg en nog andere roepen allerlei verwensingen of slaan iemand in elkaar onder het mom 'supporter' te zijn.

Wel frappant dat Nijs nu al jaren (behalve 2 jaar geleden) zijn 'slechtste' cross telkens tijdens dat WK door maakt. Pech misschien ook maar toch denk ik dat hij zo bezig is om in de perss die ene cross te minimaliseren dat hij telkens faalt onder de druk. Na één maand in het seizoen wisten we Nijs wint alles, enkel BK en WK zijn 'open' omdat alles kan in 1 cross en telkens daar 'faalt' hij.
Is dit een teken aan de wand dat iedereen elkaar met 'gelijke wapens' bekampt? (lees ofwel zitten ze allemaal aan hetzelfde spul of wel is de top 'clean'.) De supertalenten Boom en Albert doet me hetzelfde vermoeden of wel pakken die gasten ook en kunnen ze daarom de prof zo doen afzien ofwel rijden ze proper...

Jelle

Berichtdoor Jelle » 29 Jan 2007, 17:24

ik weet 1 ding: ongelooflijk spannend WK! Alleen spijtig van het podium, ik vind vooral Page toch wel misstaan op een podium van een wk, ma soit.
Wellens gaat met zijn gebroken pols nu zelfs een schadevergoeding van rond de 60000 euro eisen! Als da eventueel op de nek van die motorijder valt,... die zal er wel ni om kunnen lachen :P
Don't look back. FIGHT. Don't let anyone strike you down.

Hamirubi

Berichtdoor Hamirubi » 29 Jan 2007, 18:04

Hannibal schreef:ik weet 1 ding: ongelooflijk spannend WK! Alleen spijtig van het podium, ik vind vooral Page toch wel misstaan op een podium van een wk, ma soit.

Page rijdt tenminste zoals het een echte veldrijder betaamt: veel en met de volste inzet. Ik vind Franzoi veel verschrikkelijker op dat podium.
HAmMiE

Den Ardennees

Berichtdoor Den Ardennees » 29 Jan 2007, 19:38

en nu daagt Wellens de motard voor de rechter en eist 60 000 euro

ik vind dat niet de motard maar wel de parcoursverantwoordelijken de schuldigen zijn, als je es kijkt hoe gemakkelijk die bakken over en weer slingeren, kan je niet anders dan beslissen dat het levensgevaarlijk was om ze daar te plaatsen, en men had ze op minst met water kunnen vullen. :evil: :evil: :evil:
Kamagurka: als het Vlaams Belang aan de macht komt haal ik me een Uzi en handgranaten in huis

Vladimir
Locatie: "Ruddervoorde, un des plus jolis villages des environs de Bruges" Ideologie: grote pita

Berichtdoor Vladimir » 29 Jan 2007, 20:25

Normaliter gooit men daar toch 'n zandzak of twee in om die op hun plek te houden?

Ik hield mijn adem in toen ik ze daar allebei tegen 't asfalt zag gaan. Mo man toch.

Hamirubi

Berichtdoor Hamirubi » 29 Jan 2007, 21:46

Vladimir schreef:Normaliter gooit men daar toch 'n zandzak of twee in om die op hun plek te houden?

Ik hield mijn adem in toen ik ze daar allebei tegen 't asfalt zag gaan. Mo man toch.

Wellens maakte mijn rekening niet. Nys daarentegen. Man!
HAmMiE

Milan

Berichtdoor Milan » 30 Jan 2007, 14:10

Vladimir schreef:Normaliter gooit men daar toch 'n zandzak of twee in om die op hun plek te houden?

en toch gisteravond na wat zappen in de reclame van the naked gun hebk een stuk van de herhaling van man bijt hond meegepikt en daar liepen ze het parcour nog eens af en bracht men een een reconstructie met lokale fans en toen ze tegen een van die amsterdammers schopten bewoog dat stuk plastiek bijna niet...

ofwel zijn ze een vergeten te vullen ofwel heeft men ze achteraf gevuld ofwel heeft die motor die afrastering echt goed geraakt...

Tja ik ben geen fan van Wellens maar begrijp hem wel, tof dat hij toch nog door reed. De parcoursverantwoordelijken zijn niet aansprakelijk voor mogelijke ongevallen enz... via systeem paraplu kom je uiteindelijk bij de verzekering van de motard terecht?

Terug naar “Wielrennen”