Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

EK Voetbal 2012

Voetbalfanaten en hooligans ter lande, verenigt u.

Moderators: Simon Legiest, Jonas4

Wat lijkt je het leukste pronoconcept?

Peiling eindigde op 27 Mei 2012, 10:44

Per team
4
40%
Per speler
3
30%
Iets wicked die beide combineert
2
20%
/care over het concept
1
10%
/care over die prono
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 10

Ronny
Prosenior

EK Voetbal 2012

Berichtdoor Ronny » 18 Mei 2012, 18:45

Het EK voetbal komt er met rasse schreden aan. Hoera ende hoezee. Los van het feit dat dat kan leiden tot veel discussie (waarvoor dit topic), de volgende vraag: wie zou er zin hebben in een prono? Al was het maar om andere zelfuitgeroepen kenners te overtroeven en een match als Polen-Tsjechië wat spannender te maken.
Afhankelijk van het aantal mensen/tijd/zin zou er een leuk conceptje uitgewerkt kunnen worden. Als we met wat volk zijn mss een herneming van "Bobo's Grote WK 2010 Toto" overwegen.
Laatst gewijzigd door Ronny op 20 Mei 2012, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Wisdom comes to us when it can no longer do any good.

WouterP 4 Franciscus II

Skyver

Re: EK Voetbal 2012

Berichtdoor Skyver » 18 Mei 2012, 18:58

Prono lijkt mij leuk. :)

Kroatië - Duitsland wordt de finale die beslecht wordt met penalties.

Gigi

Berichtdoor Gigi » 18 Mei 2012, 19:24

Ay!

JordyS

Berichtdoor JordyS » 18 Mei 2012, 19:51

²

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 19 Mei 2012, 01:29

Aight

Wouter P

Berichtdoor Wouter P » 19 Mei 2012, 15:22

Check!
Prof. Em. Dr. David Burr schreef:I offer this CV because students from other schools use my home page in writing papers, and a good number of them write me to ask whether I'm a respectable historian. It's a reasonable question.

Jan v

Berichtdoor Jan v » 19 Mei 2012, 18:52

yu

Ronny
Prosenior

Berichtdoor Ronny » 20 Mei 2012, 10:43

Probleempje ontdekt, namelijk dat Megascore (waarop Bobo's Toto gebaseerd was) niet meer werkt met budgetten. Dju. Want ik vond dat wel hip. Ben een paar nieuwe concepten aan het uitdenken, vandaar de vraag: liever op basis van teams of op basis van spelers?

(zie bovenstaande poll!)
Wisdom comes to us when it can no longer do any good.

WouterP 4 Franciscus II

Tiemen

Berichtdoor Tiemen » 21 Mei 2012, 20:27

https://squadmanager.eu/labels/usginnotiv/nl/team

Misschien bied deze site enig soelaas? Budget van 35 miljoen. 1 speler per ploeg. Verschillende opstellingen mogelijk. Je kan de regels zelf een beetje aanpassen uiteraard.

Spelregels

Welkom bij USG Innotiv De Selectie. Een spel waar jij manager bent van je eigen elftal. Jij koopt en verkoopt zelf de spelers van je eigen team. De spelers spelen allemaal in de Europees kampioenschap voetbal 2012 en na elke speelronde kan jij punten halen en zo de top bereiken.

Hoe te beginnen

Registreer en maak een team aan en bedenk zelf een naam. Je start met een budget van 35 miljoen euro, met dit geld kan je spelers kopen van deelnemende landen aan het EK. Om het moeilijk te maken mag je maar 1 speler van elk land selecteren. Selecteer verstandig want spelers hebben een verschillende waarde. Zo is een speler die veel doelpunten maakt van hogere waarde dan een speler die alleen maar op de bank zit.

Team

Je team bestaat uit 11 veldspelers en 4 reserves. Je heb een reserve- keeper, verdediger, middenvelder en aanvaller.

Spelers ruilen en wisselen

Na elke speelronde mag je 1 speler wisselen, dit wil zeggen dat je een speler in je selectie mag verkopen en een nieuwe speler mag kopen. Dit kan je bijvoorbeeld doen nadat een spelers geblesseerd is geraakt en een tijdje niet meer speelt. Het is wel toegestaan om oneindig te wisselen met je reservespelers. Let hierbij wel op dat je dit op tijd doet, tijdens de wedstrijden is dit niet meer mogelijk.

Subleague

Het is mogelijk om een subleague aan te maken in USG Innotiv De Selectie. Dit is een interne competitie in de totale competie. Leuk voor vriendengroepen, voetbalverenigingen of familie.

Duur van het spel

Het Europees Kampioenschap telt 6 speelrondes (3 groepsrondes en 3 eindrondes).

Punten

Zie hieronder het overzicht hoe jij punten kan halen

Actie / Linie Keeper Verdediger Middenvelder Aanvaller
Doelpunt 12 10 8 6
Penalty 4 4 4 4
Winst 3 3 3 3
Gelijkspel 1 1 1 1
Verlies 0 0 0 0
De 0 houden 5 3 0 0
Eigen doelpunt 0 - 3 - 3 - 3
Gele kaart - 3 - 3 - 3 - 3
2 x geel - 7 - 7 - 7 - 7
Rode kaart - 8 - 8 - 8 - 8
Throughout history my misanthropy always has been grander then thine.

Ruben

Berichtdoor Ruben » 21 Mei 2012, 22:36

Persoonlijk ben ik voorstander van een prono per speler, eerder dan per team. Ik vind het leuk om zo'n ploeg samen te stellen en die spelers dan te volgen, eerder dan voor matchen de scores te raden, want daar zit veel minder strategie achter. Dat van Tiemen ziet er op zich wel tof uit, maar het systeem van '1 speler per ploeg' vind ik bv. al wat jammer.

Wat we ook kunnen doen is zoals bij cliobike en gewoon zonder score elk een selectie laten maken. Het risico daar is wel dat de teams heel hard op elkaar gaan lijken. Dus mss toch nog even zoeken naar een gelijkaardige puntentoekenning?
Ruben says: uhu
mja
soit, bijna alle coureurs die ik nu heb kunnen potten breken
Johannes says: zie maar dat ze geen poten breken
HAHAHAHAHAHA

Gigi

Berichtdoor Gigi » 22 Mei 2012, 09:10

Ruben schreef:Persoonlijk ben ik voorstander van een prono per speler, eerder dan per team. Ik vind het leuk om zo'n ploeg samen te stellen en die spelers dan te volgen, eerder dan voor matchen de scores te raden, want daar zit veel minder strategie achter. Dat van Tiemen ziet er op zich wel tof uit, maar het systeem van '1 speler per ploeg' vind ik bv. al wat jammer.

Wat we ook kunnen doen is zoals bij cliobike en gewoon zonder score elk een selectie laten maken. Het risico daar is wel dat de teams heel hard op elkaar gaan lijken. Dus mss toch nog even zoeken naar een gelijkaardige puntentoekenning?
Een oplossing hiervoor, als je gebruik van budget wilt vermijden, is het systeem van Megabike dit seizoen. Wij zouden dan onbeperkt spelers kunnen kiezen en voor elke speeldag er 5/6 aanduiden die dan punten kunnen verzamelen. Zo krijg je ook de distinctie tussen deelnemers die in de voorronde willen scoren, als deelnemers die spelers uit de grote ploegen kiezen om dan later in het toernooi hun punten te pakken.

Tiemen

Berichtdoor Tiemen » 22 Mei 2012, 09:53

Gigi schreef:
Ruben schreef:Persoonlijk ben ik voorstander van een prono per speler, eerder dan per team. Ik vind het leuk om zo'n ploeg samen te stellen en die spelers dan te volgen, eerder dan voor matchen de scores te raden, want daar zit veel minder strategie achter. Dat van Tiemen ziet er op zich wel tof uit, maar het systeem van '1 speler per ploeg' vind ik bv. al wat jammer.

Een oplossing hiervoor, als je gebruik van budget wilt vermijden, is het systeem van Megabike dit seizoen. Wij zouden dan onbeperkt spelers kunnen kiezen en voor elke speeldag er 5/6 aanduiden die dan punten kunnen verzamelen. Zo krijg je ook de distinctie tussen deelnemers die in de voorronde willen scoren, als deelnemers die spelers uit de grote ploegen kiezen om dan later in het toernooi hun punten te pakken.

Ikzelf ben eigenlijk, net als Ronny, een voorstander van een budget. Net omdat je dan creatiever moet zijn. Wat is het nut als bijna iedereen hetzelfde elftal heeft?

Mijn voorstel is: We nemen de regels en puntentelling over van Bobo (want die is veel beter) (http://fkserv.ugent.be/vgkflwi/vgkforum/viewtopic.php?f=127&t=7422, al dan niet met de coëfficiënten) en gebruiken voor budget en waarden van de spelers hetgene van de site. (de waarden van de spelers op de site moeten nog aangepast worden wanneer alle ploegen hun selectie hebben bekend gemaakt.Misschien dat ook het budget nog veranderd. Het staat ons natuurlijk niet in de weg om het budget te verhogen)
Throughout history my misanthropy always has been grander then thine.

Ruben

Berichtdoor Ruben » 22 Mei 2012, 13:02

Ik vind Tiemen zijn voorstel een goed plan! En budget net dat tikkeltje hoger dan op die website is ook altijd leuk. Dat was vorige keer ook zo.
mja
HAHAHAHAHAHA

Beeijzaaijl

Berichtdoor Beeijzaaijl » 22 Mei 2012, 14:13

+1 voor Tiemen z'n voorstel.

Ruben

Berichtdoor Ruben » 22 Mei 2012, 16:16

Zijn er dan kandidaten om de boel in elkaar te steken? Ik vermoed dat Bobo het niet meer zal doen. Swjonny?
mja
HAHAHAHAHAHA

Terug naar “Voetbal”