Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Wie is de beste docent?

Lina

Berichtdoor Lina » 02 Apr 2006, 15:28

en daar ben ik nu eens volledig mee akkoord!! Vermeir is ne coolen mens die echt zijn best doet om zijn lessen aangenaam en duidelijk te maken (en ja daar komen al eens wat voorbeelden bij kijken) en dat dat kan ik, samen met zijn fantastische cursus, heeeeel goed appreciëren van hem...

btw for the record: ik vind Boone nog steeds de beste prof die ik al gehad heb (ondanks mijn beperkte ervaring als 1ste bach...). Die zijn cynische opmerking waren gewoonweg zalig...
Qui serait assez insensé pour mourir sans avoir fait le tour de sa prison!

Gast

Berichtdoor Gast » 02 Apr 2006, 17:34

Enelya schreef:en daar ben ik nu eens volledig mee akkoord!! Vermeir is ne coolen mens die echt zijn best doet om zijn lessen aangenaam en duidelijk te maken (en ja daar komen al eens wat voorbeelden bij kijken) en dat dat kan ik, samen met zijn fantastische cursus, heeeeel goed appreciëren van hem...

Probeer eens iets te gaan vragen in zijn bureau op 't zesde en kom hier dan nog eens terug....

Vladimir
Locatie: "Ruddervoorde, un des plus jolis villages des environs de Bruges" Ideologie: grote pita

Berichtdoor Vladimir » 02 Apr 2006, 17:48

Anonymous schreef:
Enelya schreef:en daar ben ik nu eens volledig mee akkoord!! Vermeir is ne coolen mens die echt zijn best doet om zijn lessen aangenaam en duidelijk te maken (en ja daar komen al eens wat voorbeelden bij kijken) en dat dat kan ik, samen met zijn fantastische cursus, heeeeel goed appreciëren van hem...

Probeer eens iets te gaan vragen in zijn bureau op 't zesde en kom hier dan nog eens terug....

Het gaat hier dan ook over de "beste docent". Niet over de vriendelijkste examencommissievoorzitter, ofwatdanook.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 Apr 2006, 18:02

Vladimir schreef:
Anonymous schreef:

Het gaat hier dan ook over de "beste docent". Niet over de vriendelijkste examencommissievoorzitter, ofwatdanook.

ook al stuurt je promotor je naar Vermeir om 't een & 't ander te vragen, dan nog ga je er buiten zonder je neus. en dat heeft niks maar dan ook niks met examencommissies of wat dan ook. Ik repliceerde gewoon op het "ne coolen mens" ...

Praetorian

Berichtdoor Praetorian » 02 Apr 2006, 18:12

Gast heeft 100% gelijk, klootzak van een mens. Pas maar op als het blijkt dat hij fout zit, dan is het best zielig.
Afbeelding
When commodities no longer fire the spirit and self-absorption seems circular, then we'll turn to Utopia

Kulder

Berichtdoor Kulder » 02 Apr 2006, 18:27

Praetorian schreef:Gast heeft 100% gelijk, klootzak van een mens. Pas maar op als het blijkt dat hij fout zit, dan is het best zielig.

Praetorian schreef:1. J. Art. Zijn cursussen zijn gewoon het interessants en is de slimste kerel van geheel het gebouw.
2. T. Lambrecht: zeer vriendelijke jongen
3. J. Dumolyn: je mag hem geen centimeter geven of het gaat over marxisme. Geen idee hoe ze er zijn toegekomen om de Russische Revolutie te vergelijken met een Ieperse opstand, maar soit.

en ik moet je ook nog eens gelijk geven. Na dit jaar 100% akkoord:
Jan Art is prachtig, zalig, super, the best!

Mijn nieuwe nummer 1 :P
Laatst gewijzigd door Kulder op 03 Apr 2006, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Vladimir
Locatie: "Ruddervoorde, un des plus jolis villages des environs de Bruges" Ideologie: grote pita

Berichtdoor Vladimir » 03 Apr 2006, 10:16

Keldur II schreef:Jan Art is prachtig, zalig, super, the best!

Mijn nieuwe nummer 1 :P

Logisch.

Vooruit dan maar.

Dragases

Berichtdoor Dragases » 05 Apr 2006, 15:31

Weinig mensen die er hier wellicht al les van gehad hebben, maar iemand die ik de laatste tijd enorm apprecieer is Danny Praet.

Zijn cursussen zijn verdomd lijvig (275 blz voor een vak van 3 ects!), maar wel heel boeiend en goed uitgewerkt. Echt 't het soort waarvan je voelt dat je er daadwerkelijk iets nieuws over bijleert. In zijn lessen slaagt hij er dan weer haarfijn in complexe materie op een duidelijke manier uitgelegd te krijgen.

Zo zouden er wel meer mogen zijn.

Edit: Wat mij opvalt is dat de beste docenten, qua lesgeven én cursussen, die ik tot nu toe gehad heb van eerste opleiding allemaal filologen zijn (Detrez, Vermeir, Praet, ... ).
"L'homme d'entendement n'a rien perdu, s'il a soi-même"
{Michel de Montaigne}

Boorman

Berichtdoor Boorman » 07 Apr 2006, 02:52

Dragases schreef:Edit: Wat mij opvalt is dat de beste docenten, qua lesgeven én cursussen, die ik tot nu toe gehad heb van eerste opleiding allemaal filologen zijn (Detrez, Vermeir, Praet, ... ).

Het lijkt idd wel een constante. Detrez staat voor mij op één. Everybody loves Raymond!
Praet heeft enkel de vervelende gewoonte om geen horloge te dragen en steevast te lang les te geven, meegesleept als hij is door zijn onderwerp. Uit zijn cursussen ben ik ook heel wat nieuws te weten gekomen. Geschiedenis van het christendom bijvoorbeeld bestrijkt dan ook thema's die gaan van indirecte bewijzen voor het bestaan van Jezus tot lesbische seks in de Oudheid :).

Al mijn beste docenten ben ik tegengekomen in mijn keuzevakken. Coolsaet ook, alweer een filoloog (germanist) van opleiding.
Computer says noooo...

Gast

Berichtdoor Gast » 07 Apr 2006, 19:30

Het probleem met Vermeir is toch wel dat zijn cursussen in de licenties nog steeds dezelfde diepgang hebben als die in 1e kan. En jawel, in eerste kan was dat allemaal goed en wel: alles vanuit de evidente zaken uitgelegd. Maar nu. Hij weet niets nieuws meer te vertellen en weet bovendien dat niets over veel te veel saaie uren uit te spinnen. Zijn lessen in "instellingen nieuwe tijden" vind ik gewoon een belediging voor mijn/ons intellect.

Beste docent: vroeger Vandenbroeke. Héérlijk.

Nu: Tgoh. Boone misschien. Als je de moeite doet om écht aandachtig te luisteren (hetgeen niet altijd makkelijk is), dan zit er meer dan genoeg interessants in.

D'Haese

Berichtdoor D'Haese » 25 Jun 2006, 00:08

E. Thoen vind ik toch nog steeds de "beste" docent, ik vond hem aangenaam tijdens zijn lessen, was er ook altijd aanwezig
zalig hoe droge opmerkingen hij maakte :)
Rock n Roll never dies !

Pleimion

Berichtdoor Pleimion » 25 Jun 2006, 00:21

D'Haese schreef:E. Thoen vind ik toch nog steeds de "beste" docent, ik vond hem aangenaam tijdens zijn lessen, was er ook altijd aanwezig

Wacht tot je d'r mondeling examen van hebt, ineens een heel stuk minder zalig. Vooral in combinatie met Marc Boone, kunnen ze fijn "good cop, bad cop" spelen.

-Hannes-

Berichtdoor -Hannes- » 25 Jun 2006, 12:09

Pleimion schreef:
D'Haese schreef:E. Thoen vind ik toch nog steeds de "beste" docent, ik vond hem aangenaam tijdens zijn lessen, was er ook altijd aanwezig

Wacht tot je d'r mondeling examen van hebt, ineens een heel stuk minder zalig. Vooral in combinatie met Marc Boone, kunnen ze fijn "good cop, bad cop" spelen.

nee Thoen heb ik ook wel gehad,
Maar van Boone gn slecht woord, ik ken niemand met duidelijke cursussen als hem en met fairedere mondelinge examens als hem.

Dus mijn antwoord is MB
I've seen the nations rise and fall
I've heard their stories, heard them all
but love's the only engine of survival

Dragases

Berichtdoor Dragases » 26 Jun 2006, 11:53

Hannes Itterbeek schreef: ik ken niemand met duidelijke cursussen als hem

Goh,

Er zijn er wel een paar die me anders te binnen schieten.

Edit: Was er voor Historische Kritiek of Oef. Middeleeuwen II dan zoiets als een cursus? :)[/img]
"L'homme d'entendement n'a rien perdu, s'il a soi-même"
{Michel de Montaigne}

Vladimir

Berichtdoor Vladimir » 26 Jun 2006, 16:24

Na dit tweede semester moet ik toch ook prof. dr. Francis Maes nomineren. Bedankt voor de 18 studiepunten!

Terug naar “Opleiding & Universiteit”