Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Wie is de beste docent?

sheik hasman-el-asri

Berichtdoor sheik hasman-el-asri » 07 Sep 2005, 09:57

ik vond dat Dewever het dit jaar wel geprobeerd heeft maar bij de eerste bachelors kijkt iedereen de kat uit de boom natuurlijk en lukt dat niet zo goed. En francois ja die is soms wat vreemd. Hij stelde een vraag en was zeer blij met het verkeerde antwoord dat ik gaf :? ?
Asmageilismagal

dr. Frank-n-Further

Berichtdoor dr. Frank-n-Further » 07 Sep 2005, 10:51

deneckere heeft soms wat weg van een naief agregaat studentje die denkt dat zij interactie en interesse zal verkrijgen door de klas in teams te verdelen. maar das dan vooral in de liccen. ze rekent soms net iets te veel op deelname van ons luie studentjes aan een mogelijk debat in het leslokaal. op een strever of 2 na altijd een flop. nuja, dat ligt natuurlijk aan ons. deneckere is echt wel een van de betere proffen hier
I'm a relatively respectable citizen -- a multiple felon, perhaps, but certainly not dangerous.

R. Duke

Dragases

Berichtdoor Dragases » 07 Sep 2005, 12:04

dr. Frank-n-Further schreef: deneckere is echt wel een van de betere proffen hier

Heb enkel haar college's over België meegemaakt, maar dat waren wel ongeveer de interessantste lessen in het 2e sem van 2e Kan.

Gita mag er wel zijn. :)
"L'homme d'entendement n'a rien perdu, s'il a soi-même"
{Michel de Montaigne}

Chareth Cutestory

Berichtdoor Chareth Cutestory » 07 Sep 2005, 12:31

Hebben we François eigenlijk in tweede bachelor? Werkelijk spijt dat we die mens niet wat vaker hebben gehad dit jaar.

Dragases

Berichtdoor Dragases » 07 Sep 2005, 12:34

Bertolt B. schreef:Hebben we François eigenlijk in tweede bachelor? Werkelijk spijt dat we die mens niet wat vaker hebben gehad dit jaar.

Nah. Die is veel te druk bezig met zijn andere postjes.
{Michel de Montaigne}

Ik, Ralph Callebert

Berichtdoor Ik, Ralph Callebert » 07 Sep 2005, 13:04

Dragases schreef:Gita mag er wel zijn. :)
ons Gita, bedoel je.
You drive like you fuck!

(Walt in Mala Noche)

Outs

Berichtdoor Outs » 07 Sep 2005, 14:19

Ralph 'bubbles' Callebert schreef:
ons Gita, bedoel je.
beetje redelijkheid aub

Hamirubi

Berichtdoor Hamirubi » 08 Sep 2005, 00:48

Outs schreef:
ons Gita, bedoel je.
beetje redelijkheid aub

Laatste waarschuwing voor Outs.
HAmMiE

[image]http://www.lastsig.com/user/Hamirubi/2.png[/image]

bucky

Berichtdoor bucky » 08 Sep 2005, 18:13

ons Gita, bedoel je.

De enige zin waarin jij "ons" mag gebruiken is in "Ons vader die als 'n schildpad met zijn pootjes omhoog ligt.

Trouwens: een kasteelbiertje, twee minuutjes in de microgolf, en smullen maar.
Surprise me.

Den Ardennees

Berichtdoor Den Ardennees » 08 Sep 2005, 19:56

Dragases schreef:
dr. Frank-n-Further schreef: deneckere is echt wel een van de betere proffen hier

Heb enkel haar college's over België meegemaakt, maar dat waren wel ongeveer de interessantste lessen in het 2e sem van 2e Kan.

Gita mag er wel zijn. :)

:shock:

Menen jullie dat nou? Als er iets was waar mijn jaargenoten en ik consensus over hadden, was het wel dat Deneckere absoluut geen les kon geven, met het zinnetje "ge weet wel wat ik wil zeggen" als voortdurend terugkerend kenmerk.

Let wel: ik vind haar bijzonder intelligent, en als promotor was ze écht goed. Maar lesgeven, neen.
Kamagurka: als het Vlaams Belang aan de macht komt haal ik me een Uzi en handgranaten in huis

Bram V

Berichtdoor Bram V » 09 Sep 2005, 04:53

Dragases schreef:Is bij mijn weten ook de enige prof die zelfs interactie probeert op te bouwen in groepen die groter zijn dan 100 man.

vermeir deed ook zijn best al is bronnencollege niet het ideale vak daarvoor, en in vroegmoderne deed hij het iets minder
I've never heard of such a brutal and shocking injustice that I cared so little about.

Dragases

Berichtdoor Dragases » 09 Sep 2005, 09:58

Bram schreef:vermeir deed ook zijn best al is bronnencollege niet het ideale vak daarvoor, en in vroegmoderne deed hij het iets minder

Ik heb 't misschien wat verkeerd gesteld. :) Er zijn wel veel proffen die af en toe eens in de les een of een paar vragen stellen.

Maar Tanret (en François in onze tijd ook) is een van de weinigen die dat echt elke les constant doet. Wat niet zo vanzelfsprekend is voor grote groepen.
{Michel de Montaigne}

Bram V

Berichtdoor Bram V » 09 Sep 2005, 14:31

mjah dan blijf ik er nog bij dat vermeir ook zijn best doet
I've never heard of such a brutal and shocking injustice that I cared so little about.

Ik, Ralph Callebert

Berichtdoor Ik, Ralph Callebert » 09 Sep 2005, 15:34

Vermeir doet zijn best? Vermeir overdrijft, zal je bedoelen.
Mocht hij eens ophouden na elke zin een vraag te stellen, zou zijn les slechts 10% duren van wat het nu duurt. Dan zou ik misschien geweest zijn.

Echt, ik kan niet geloven dat er mensen zijn die zijn lessen interessant vinden. Of ja, misschien als je voor elke zin vijf minuten nodig hebt om ze te verwerken en je overal - maar dan ook echt overal - een voorbeeld bij nodig hebt.
You drive like you fuck!

(Walt in Mala Noche)

Den Ardennees

Berichtdoor Den Ardennees » 09 Sep 2005, 19:09

Ralph 'bubbles' Callebert schreef:Vermeir doet zijn best? Vermeir overdrijft, zal je bedoelen.
Mocht hij eens ophouden na elke zin een vraag te stellen, zou zijn les slechts 10% duren van wat het nu duurt. Dan zou ik misschien geweest zijn.

Echt, ik kan niet geloven dat er mensen zijn die zijn lessen interessant vinden. Of ja, misschien als je voor elke zin vijf minuten nodig hebt om ze te verwerken en je overal - maar dan ook echt overal - een voorbeeld bij nodig hebt.

uiteindelijk zou elke prof kunnen zeggen: "dat is de syllabus, indien er vragen zijn, stel ze maar". Sommigen doen dat ook effectief zo. Het is de grote verdienste van Vermeir dat hij alles nog es goed uitlegt en ook treffend illustreert. Ik blijf bij mijn mening dat hij één van de beste docenten is.
Kamagurka: als het Vlaams Belang aan de macht komt haal ik me een Uzi en handgranaten in huis

Terug naar “Opleiding & Universiteit”