Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Help eens een computerleek!

Alles i.v.m. computers, informatica en technologie in het algemeen.
.kobe

Re: Help eens een computerleek!

Berichtdoor .kobe » 31 Mei 2012, 16:30

Jens. schreef:Hoe accuraat is die site? Ik ken er zelf ook niet zo denderend veel van, maar volgens de site heb ik 2.7 gig dedicated videogeheugen, terwijl ik er vrij zeker van ben dat dat maar 1 gig is.

Uw vraag is makkelijker, dus die eerst:
ge hebt fysiek 1 Gb v-ram, maar door dual-pipelines (die data van uw processor naar uw GPU brengen) en een deel virtueel V-ram (deel van de lege ruimte op uw harde schijf wordt automatisch omgezet naar beschikbare "swap" ruimte, die door uw OS, I'm guessing windows here toegewezen wordt aan RAM en video-RAM als intensieve programmas daar om calls naar plaatsen).
Vreemd dat de site daar het woord "dedicated" bij plaats, want dat is niet helemaal hetzelfde.

.kobe

Berichtdoor .kobe » 31 Mei 2012, 16:48

Sander B schreef:CPU
Minimum: 2.4 GHz Intel Pentium or greater or AMD Athlon equivalent CPU
You Have: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T6500 @ 2.10GHz
PASS

CPU Speed
Minimum: 2.4 GHz
You Have: 2.1 GHz Performance Rated at: 3.36 GHz
PASS

Wat betekent juist dat laatste? Dat hij prestaties levert van 3.36 GHz op gewoon pentium niveau of dat hij eigenlijk 3.36GHz op intel (dual :? ) core geeft. Ik ken er absoluut niets van, maar zou iemand mij hier eens het fijne van kunnen uitleggen? Wil dit zeggen dat ik spellekes kan spelen die meer GHz vragen dan 2.1 (dus tot 3.36 GHz) op datzelfde niveau?

Simpel antwoord: ja
complex antwoord: De T-reeks van Intel Core 2 Duo is ergens een tussenmodel tussen verschillende dual core-modellen. Contrary to popular believe is het geen Dual Core 2 -series, maar dual core 1. Basically stelt de minimum vereiste een single core van 2.4 GHz, prestaties van uw dual core zitten daar vrij ver boven OP VOORWAARDE (en dit is het tricky part) dat de software die ge draait effectief ook gebruik kan maken van multiple cores. Voor de meeste "moderne" games is dat het geval, met Minecraft als enige uitzondering die mij nu te binnen schiet.

Sander B schreef:Video Card
Minimum: Nvidia Geforce 8600GT or ATI Radeon 3650 or better
You Have: ATI Mobility Radeon HD 4500 Series

Features: Minimum attributes of your Video Card
Required You Have
Pixel Shader version 3.0 4.1
Vertex Shader version 3.0 4.1
Dedicated Video RAM 512 MB 512 MB

Ook dit begreep ik niet goed, volgens mij is alles hoger of evenwaardig en toch zegt het dat ik dat niet kan draaien. Ook hier geldt ik ben een absolute leek in zo een toestanden :D
Alvast bedankt

Dit is inderdaad een beetje verwarrend. Uw pixel shader is vrij straightforward een 4.1, dedicated-v-ram zit ook goed, wat ik wat vreemd vind is dat ik nergens echt info over die vertex shader kan vinden, maar ik ga ervan uit dat de site die correct geeft.

Stomme vraag mss, maar over welke game hebben we het, en wat waren de suggesties die can I run it? gaf?

Sander_

Berichtdoor Sander_ » 31 Mei 2012, 17:29

Dank u,

Dat van de processor was ETW (eens ter controle om te zien op welk niveau ik dat zou kunnen spelen)
Dat van grafische kaart was ironfront liberation 1944. Hier beweert hij dat zowel mijn grafische kaart als mijn processor te slecht zijn :( (zie hier de resultaten voor processor: CPU
Minimum: Dual-core Intel Core 2.4 GHz or AMD Athlon 2.4 GHz
You Have: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T6500 @ 2.10GHz

Bij de aanbevelingen stuurde hij mij bij processor door naar een site om nieuwe pc's te kopen en bij grafische kaart naar http://driveragent.com/affiliate/can_you_run_it.php :)

Jéllé

Berichtdoor Jéllé » 31 Mei 2012, 22:31

Elisa schreef:Achja, ik heb een mail gestuurd naar de helpdesk en nu heb ik mijn wachtwoord gereset. Ga het straks eens proberen testen!

Is je computer al opgestart?
Afbeelding

Jens.
Prosenior

Berichtdoor Jens. » 31 Mei 2012, 22:56

Did you try...
“We cannot escape the fact that we are heirs and prisoners of the past we are endeavouring to excavate, or avoid the long shadows it casts.” Walsham

Eldar

Berichtdoor Eldar » 31 Mei 2012, 23:07

Ronny zegt: (22:56:57)
no bicky veggie, no party!

Praetorian schreef:In this fraternity, you gotta make the money first. Then when you get the money, you get the power. Then when you get the power, then you get the woman. Then you equal Nathan.

Jéllé

Berichtdoor Jéllé » 31 Mei 2012, 23:17

Ik durf niet klikken, want ik ben bijna zeker dat het gaat gebeuren, hoewel eigenlijk uw pc daartegen beschermd zou moeten zijn hé..
Afbeelding

Marieke M
Pro-Web

Berichtdoor Marieke M » 03 Jun 2012, 18:27

Mijn computer valt uit/loopt vast en ik kan niet direct een oorzaak vinden. Soms gaat het een hele dag goed, soms loopt het vast direct na het opstarten, soms na een kwartier, soms na een uur,...
“Let them see that their words can cut you, and you’ll never be free of the mockery. If they want to give you a name, take it, make it your own. Then they can’t hurt you with it anymore.”

-Tyrion Lannister

Dancet
Pro-Web

Berichtdoor Dancet » 03 Jun 2012, 19:32

Probleem met de voeding?
If we amplify everything, we hear nothing.
- John Stewart

Marieke M
Pro-Web

Berichtdoor Marieke M » 03 Jun 2012, 20:19

Jeroen schreef:Probleem met de voeding?

Zou het dan niet compleet moeten uitvallen ipv vastlopen? Heel soms valt hij ook uit, maar meestal loopt het gewoon vast.
“Let them see that their words can cut you, and you’ll never be free of the mockery. If they want to give you a name, take it, make it your own. Then they can’t hurt you with it anymore.”

-Tyrion Lannister

Dancet
Pro-Web

Berichtdoor Dancet » 03 Jun 2012, 20:25

En op welke manier loopt hij dan vast? Wat ben je aan het doen? Heb je recentelijk iets aan hard-/software veranderd?
If we amplify everything, we hear nothing.
- John Stewart

Jens.
Prosenior

Berichtdoor Jens. » 03 Jun 2012, 20:53

Ik heb ook al gehoord dat dit aan je voeding kan liggen!
“We cannot escape the fact that we are heirs and prisoners of the past we are endeavouring to excavate, or avoid the long shadows it casts.” Walsham

Hamirubi

Berichtdoor Hamirubi » 03 Jun 2012, 21:13

Meer melk drinken!
HAmMiE

[image]http://www.lastsig.com/user/Hamirubi/2.png[/image]

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 26 Jun 2012, 22:17

Steam stinkt stierenkloten stotteraar.

Nee echt wtf is dit. Voor het eerst in een paar maanden heb ik nog eens zin op Total war Shogun 2 te spelen. Ik wil inloggen in steam zit die te zeveren dat ze al x-maanden terug een mail naar me hebben gestuurd en dat ik eerst op een link in die mail moet klikken. Probleem is echter dat ik ondertussen al een ander mail-adress heb en die andere verwijdert is en je dus nergens een ander e-mailadres in kan vullen.

Ander account invullen enige oplossing?

Den Hugo

Berichtdoor Den Hugo » 26 Jun 2012, 22:21

Laat maar al, steam support gevonden.

Terug naar “Technologie, Computer & Games”