Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Geschiedenis van Zuid- en Centraal-Azië [E. Moerloose]

Gerd

Geschiedenis van Zuid- en Centraal-Azië [E. Moerloose]

Berichtdoor Gerd » 30 Sep 2006, 18:19

Voor al uw vragen i.v.m. het vak Geschiedenis van Zuid- en Centraal-Azië.

- ECTS-fiche: http://www.opleidingen.ugent.be/studieg ... /INDEX.HTM

Fideel

Berichtdoor Fideel » 01 Okt 2006, 13:53

Voorbeeldvragen mondeling examen:

- Door het ontbreken van historische werken is de studie van de Indische geschiedenis zeer moeilijk en in sommige gevallen onmogelijk. Hoe kunnen we dan toch de geschiedenis van Indië in de oudheid reconstrueren.
- Geef de indeling Voor-Indie, Achter-Indië en Oost-Indië.
- Bespreek de nederzettingen van de Harappa-cultuur.
- Bespreek Asoka's edicten.
- Bespreek Harsa.
- Bespreek de oorlog tussen Harsa en de Chalukya's. En welke vijand hadden de Chalukya's nog in Zuid-Indië.

Staat allemaal letterlijk in de cursus. En hij vraagt alleen de grote kongingen (dus niet Kirttivarman I Pururanaprakrama). Een 15 halen is echt een makkie.

tomas

Berichtdoor tomas » 01 Okt 2006, 20:41

weet iemand wanneer dit vak wordt gegeven?

Fideel

Berichtdoor Fideel » 02 Okt 2006, 17:14

tomas schreef:weet iemand wanneer dit vak wordt gegeven?
eerste semester, dinsdag, 10.00-13.00, lokaal 4.09

hobbelpaard van Troje

Berichtdoor hobbelpaard van Troje » 05 Okt 2006, 17:35

Heeft de prof al iets gezegd over de taak en de syllabus (enzo ja wat?). Dacht normaal Amerikaanse te gaan volgen maar wegens de overvloed aan geïnteresseerden voor dat vak zal het dit gaan worden.

Dus heb ik iets belangrijks gemist?
Dank u wel
Tomacco!!!

Fideel

Berichtdoor Fideel » 05 Okt 2006, 18:39

hobbelpaard van Troje schreef:Heeft de prof al iets gezegd over de taak en de syllabus (enzo ja wat?). Dacht normaal Amerikaanse te gaan volgen maar wegens de overvloed aan geïnteresseerden voor dat vak zal het dit gaan worden.

Dus heb ik iets belangrijks gemist?
Dank u wel

als alles zoals vorig jaar verloopt:
de opdracht voor de taak krijg je pas in november
de syllabus kan je kopen op het secretariaat Indologie (in lokaal 1.46)
maar je vraagt het best nog eens aan iemand die het dit jaar volgt.

en de eerste lessen van vorig kennende: niks gemist. Hij zal in de eerste les wat gepalaverd hebben over atlassen en tientallen kaarten die het sociale netwerk weergeven van het boeredorp Piparsod. En de tweede les zal hij wat over van de inleiding gezegd hebben.
De lessen gaan erg traag vooruit. Na 5 lessen zal je nog altijd in 3000 voor christus zitten. Ik denk dat je dus echt niks gemist hebt. De lessen zijn uiterst brosbaar, maar je moet gewoon soms eens som je kop in de les binnensteken zodat hij geen wildvreemde voor hem zie zitten op het mondelinge examen.

btw: goeie keuze gemaakt met dat switchen! Maar Geschiedenis van China is nog ietsje interessanter (en vooral vollediger :o )
Laatst gewijzigd door Fideel op 19 Dec 2006, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Berichtdoor Gast » 18 Dec 2006, 14:32

Even een vraagje ivm het examens.
Op het examenrooster staat dat dit doorgaat op 31 januari na afspraak met K. De Dobbelaere.

Ik vind dus nergens contactinfo voor die persoon en kan dus geen afspraak maken. Heb hiervoor de contactpersoon voor het vak gemaild maar die lijkt zijn inbox niet te vinden.
Heeft er iemand enig idee hoe die man/vrouw met de voornaam heet, dan kan ik toch al es mailen.

Alleszins al bedankt en veel succes aan iedereen met de examens

Fideel

Berichtdoor Fideel » 19 Dec 2006, 16:52

Anonymous schreef:Even een vraagje ivm het examens.
Op het examenrooster staat dat dit doorgaat op 31 januari na afspraak met K. De Dobbelaere.

Ik vind dus nergens contactinfo voor die persoon en kan dus geen afspraak maken. Heb hiervoor de contactpersoon voor het vak gemaild maar die lijkt zijn inbox niet te vinden.
Heeft er iemand enig idee hoe die man/vrouw met de voornaam heet, dan kan ik toch al es mailen.

Alleszins al bedankt en veel succes aan iedereen met de examens

Dat is niet de contact persoon. Dat is een zekere student K. De Dobbelaere die zijn/haar eigen examen moet vastleggen op een datum die mogelijk anders is dan 31/01

dus je examen is gewoon op 31/01 om 9 uur. Als het gaat zoals vorig jaar, gaat Moerloose een lijst buiten leggen waar de studenten zelf de volgorde bepalen door hun naam op te schrijven. Normaal gezien is het alfabetisch, maar als je vroeg wilt gaan, kan je dat als de personen voor jou er geen spel over maken.

En ik wil je nog een tip geven voor het examen:
leer vooral de inleiding rats uit je hoofd. Bij iedereen heeft hij vorig jaar gevraagd: "Wat zijn de problemen met de Indische geschiedschrijving?", "Hoe kan je toch een geschiedenis schrijven?" (VEEL GEVRAAGD), "Bespreek de geografie van Indië" of "wat is het verschil tussen Voor-, Achter- en Oost-Indië en vanwaar komt de benaming Indië"

Terug naar “Keuzevakken”