Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Receptiegeschiedenis: de klassieke traditie [F. Decreus]

Sarah

Berichtdoor Sarah » 24 Jun 2007, 14:17

Anonymous schreef:
Examenvragen

Receptiegeschiedenis:

1. Wat is het ‘klassieke’? Geef de moeilijkheden aan om het klassieke te definiëren.
→ mooi gestructureerd, uitgewerkt antwoord
(eerste 80 pg.)

2. De ‘Black Athena’ discussie: “Wat is het?” en “Wat is het belang hiervan voor het publiek van vandaag?”.
(eerste 80 pg.)

3. De stijlen vanaf de Renaissance (Renaissance, Barok, Maniërisme, Classicisme, Romantiek, Neo-classicisme, Symbolisme): ‘Wat zijn in elk van die periodes de kenmerken van ‘het klassieke’?’ → kenmerken van 1 stijlrichting ofwel een vergelijking tussen twee of meer stijlrichtingen

Het examen zal bestaan uit twee vragen hieruit en bedraagt 3 uur.

Zo staat het op het KK-forum

Waarbij de correctie moet gemaakt worden dat we niet symbolisme maar modernisme moeten bespreken.
Asteras eisathreis, Astèr emos, eithe genoimèn ouranos, hoos pollois ommasin eis se blepo

Plato

Muurhoofd

Berichtdoor Muurhoofd » 24 Jun 2007, 15:23

Mijn eerste hoofdstuk loopt maar tot pagina 25. Wat komt daar nog nog na? Beetje dom, ja.
Purrr.

Gast

Berichtdoor Gast » 24 Jun 2007, 15:48

Muurhoofd schreef:Mijn eerste hoofdstuk loopt maar tot pagina 25. Wat komt daar nog nog na? Beetje dom, ja.

Bij mij eindigt dat hoofdstuk ook midden in een zin.

Japanner

Berichtdoor Japanner » 24 Jun 2007, 21:26

Dit examen is toch morgen hé?

In aud C, om 9u? Of zijn mijn gegevens vervallen?

Als ik mij niet vergis gaat mijn HFST 1 door tot pagina 27.
(Dat is sub-chapter 1.11. Het klassieke leeft in de 'gap')

Tot welk hoofdstuk moeten we het kennen eigenlijk, want ik heb er 8, niet 7, en er zouden geruchten zijn over een negende.

:idea:

(Ik ging net beginnen studeren eigenlijk. Tot nu toe vind ik het zeer verwarrend. Wat is nu eigenlijk de bedoeling morgen? Gewoon een beetje je eigen mening spuien? Of eerder een samenvatting geven van hetgeen hij in zijn cursus zegt?)

Kan iemand een voorbeeld geven van "hoe" hij zo'n vraag zou oplossen?
Ze lijken mij veel te breed en algemeen voor een examen.

Sarah

Berichtdoor Sarah » 25 Jun 2007, 00:37

Dit examen gaat inderdaad door op maandag 25 juni, maar wel in auditorium A, 9u.

Er zijn 8 hoofdstukken. Je hebt de examenvragen hierboven staan. De werkwijze lijkt me dan ook simpel: je leest de cursus en de nota's en je probeert daarna een zo volledig mogelijk antwoord te geven op circa 1,5 blz. Hij verwacht een deftige aaneenhangende tekst met de grote lijnen en hier en daar een naam of detail.

Als je er nu pas aan begint dan wens ik je veel geluk.
Asteras eisathreis, Astèr emos, eithe genoimèn ouranos, hoos pollois ommasin eis se blepo

Plato

Terug naar “Keuzevakken”