Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Maffia XVII: de Play-Offs

Braakliggend terrein. Betreden op eigen risico.
Gigi

Re: Maffia XVII: de Play-Offs

Berichtdoor Gigi » 23 Jun 2011, 19:41

Diethard: I (Wendy)
Simon: I (Sören)

Deadline op vrijdag 19u. Meerderheid bij 4.

Simon D

Berichtdoor Simon D » 23 Jun 2011, 22:19

eerst en vooral: jij vuile judas Sören, ik zal je nog eens examenvragen geven :D .
Nu Wim, toevallig hoe je mijn stem op Michiel hebt weggelaten, ik heb op ieder maffialid meegestemd buiten op Sien omdat ze niet echt iets verdacht deed en omdat Diethard véél passiever was. Boehoe hoe verdacht van mij...

Fredo

Berichtdoor Fredo » 23 Jun 2011, 22:24

Wendy schreef:Niet moeilijk, aangezien jullie allemaal jullie kat sturen naar dit topic. Ik heb Sien helemaal niet verdedigt, ik heb gewoon gewezen op de reden waarom ze het tekstje analyseerde. Ik was ook van plan geweest om ophaar te stemmen, maar zoals ik had gepost wou ik ook nog graag Tim en Diethard horen, die ik hélémaal niet gehoord heb. Serieus, ik vind het echt stom dat gigi hier keiveel moeite steekt in dit spel, en dat jullie dan gewoon niet meespelen. En je wist dat je examens had voor je je inschreef, denkik toch. Dit is exact de reden waarom verschillende maffa's kapotgaan, en het is jammer voor diegenen die wél meespelen.

Dit is werkelijk onnozel. Dat je me er kan van beschuldigen dat ik niet veel post in dit topic, ca va. Maar zeg niet dat ik dit spel niet volg, want dat is gewoon niet waar. Het is de eerste keer dat ik dit spel speel, en ik weet gewoon niet goed op welke zaken ik allemaal kan letten om te weten wie een wolf is. Ik lees dan ook theorieën in plaats van er te verzinnen en probeer daar mijn eigen inbreng in aan te brengen. Ik heb bijvoorbeeld net zelf geprobeerd een theorie op te stellen, maar die is door iets waar ik eerst niet op gelet had volledig incorrect gebleken. Ik heb dus net 30 minuten studietijd die ik broodnodig heb verspild aan een theorie die niet klopte. Verre van de eerste keer ook, maar de volgende keer post ik ze toch. Dan ben ik wel een actieve speler.

Bon, mijn nieuwe poging dan om toch een theorie te ondersteunen: Uit de theorieën van Jelle en Wim blijkt dat Simon een verdachte is. Het feit dat Simon nog nooit op een wolf heeft gestemd (tenzij 1x, toen het pleit al beslecht was) spreekt sterk in zijn nadeel.

Bon, het enige wat ik nog frappant vond was dit:
Sientje schreef:Willem, de ziener, ging vannacht nochtans op bezoek bij Wendy - ik denk dat dit wel volstaat om aan te tonen dat zij onschuldig is. Ik ben dan ook meer en meer geneigd om haar verdachtmakingen van Diethard te geloven.

Waarom dekt Sientje direct Wendy in? Waarom zou ze dat doen, als wolf? Ze wist wie wolf was en wie niet. Ze had niets kunnen zeggen over Wendy, maar neen: ze neemt direct de verdediging op zich. Sorry, maar dat vind ik verdacht. Ik kan er uiteraard ook compleet naast zitten, maar mij lijkt het niet dat Wendy zo onschuldig is als ze lijkt. Ook dat continue stemmen op Diethard, ook al zijn er nooit harde bewijzen tegen hem vind ik ontzettend verdacht (Wendy heeft ondertussen al 3x gestemd op Diethard, het lijkt wel een fetisj).

Sorry Wendy, maar ik ben echt hoe langer hoe minder overtuigd van je onschuld.

Stem: Wendy

Simon D

Berichtdoor Simon D » 23 Jun 2011, 22:28

Fredo schreef:
Bon, mijn nieuwe poging dan om toch een theorie te ondersteunen: Uit de theorieën van Jelle en Wim blijkt dat Simon een verdachte is. Het feit dat Simon nog nooit op een wolf heeft gestemd (tenzij 1x, toen het pleit al beslecht was) spreekt sterk in zijn nadeel.

Euhm ik heb wel degelijk gestemd op zowel Jochen Michiel als Jordy wtf.

eL Wimmo
Pro-Web

Berichtdoor eL Wimmo » 23 Jun 2011, 22:31

Is dat zo?

Dag 1: stem op Wendy.
Dag 2: stem op Tim.
Dag 3: stem op Diethard.
Dag 4: stem op Jordy. Als één van de laatsten. Net als Sien.
Dag 5: stem op Michiel. Als laatste, wanneer de uitslag al beslist was.
Dag 6: stem op Diethard.

Je stemmen op Diethard zijn net zoals Sien haar stemmen op Sören: under the radar zodat er zeker niks af te leiden zou zijn uit je stemgedrag. Je hebt twee keer op een maffialid gestemd. Maar je moest al stom zijn om niet op hen te stemmen, aangezien ze duidelijk maffia waren en ze al te veel stemmen tegen hadden gekregen.
Dus ja, je stempatroon maakt je eerder verdacht. Duust verdacht.
NO HERO JUST PEDRO

Fredo

Berichtdoor Fredo » 23 Jun 2011, 22:37

2x dan. Punt blijft dat je altijd stemde (zie wim zijn post) als het eigenlijk al beslist was. Ik vind je ook verdacht, maar persoonlijk vind ik Wendy nog iets verdachter. Die zal wel komen zeggen dat ik geen sluitende argumenten heb tegen haar, maar ik vind het feit dat zij nog een rol moest opnemen in het begin van het spel en Sepp Blatter die verkozen moet worden echt te toevallig om te laten voorbijgaan. Maar bon, jullie doen ermee wat jullie willen. Ik ga foto en film studeren.

Simon D

Berichtdoor Simon D » 23 Jun 2011, 22:40

Bij Jordy was het de beslissende stem ma bon.

Gigi

Berichtdoor Gigi » 23 Jun 2011, 22:46

Simon: I (Sören)
Wendy: I (Fredo)

Deadline op vrijdag 19u. Meerderheid bij 4.

Jéllé

Berichtdoor Jéllé » 24 Jun 2011, 03:18

Bont, als jullie nog niet helemaal overtuigt zijn van wendy haar wolvenaarschap, geen probleem.Ik wort
Dan ga ik wel mee en stem op Simon, hoewel ik wendy iets verdachter achd.

Stem: Simon
Afbeelding

Gigi

Berichtdoor Gigi » 24 Jun 2011, 09:20

Simon: II (Sören, Jelle)
Wendy: I (Fredo)

Deadline op vrijdag 19u. Meerderheid bij 4. Tim en Diethard dienen nog te stemmen.

Tim Z.

Berichtdoor Tim Z. » 24 Jun 2011, 10:31

Stem: Wendy

Ik vind haar toch verdachter dan Simon eerlijk gezegd
"Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in."
-Godfried Bomans

Gigi

Berichtdoor Gigi » 24 Jun 2011, 10:46

Simon: II (Sören, Jelle)
Wendy: II (Fredo, Tim)

Deadline op vrijdag 19u. Meerderheid bij 4. Diethard dient nog te stemmen.

Simon D

Berichtdoor Simon D » 24 Jun 2011, 10:49

Wat gebeurt er als hij niet stemt?

Fredo

Berichtdoor Fredo » 24 Jun 2011, 10:55

Coinflip veronderstel ik :)

Simon D

Berichtdoor Simon D » 24 Jun 2011, 11:07

Ja nu wel, maar ik bedoel maar Wim en ikzelf moeten ook nog stemmen...

Terug naar “Nonsens”