Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Forumhoogtepunten

Braakliggend terrein. Betreden op eigen risico.
Elkie

Forumhoogtepunten

Berichtdoor Elkie » 24 Mei 2010, 18:16

Bedoeling: een bloemlezing van de beste uitspraken op dit forum. Kwestie van de klassiekers te bewaren voor de nieuwe generatie!

Deze is alvast mijn favoriet:

Gringo schreef:Doet dat geen pijn Sander, zo'n zuil in je poep?

Nipt gevolgd door:

Sven schreef:De temperatuur is veel belangrijker dan de tijd als je eieren kookt. Je zou beter een thermometer op de kookpot kleven. De meeste mensen koken eieren bij meer dan 100°C en proberen dan het ei de juiste consistentie te geven door te tijd te kiezen, als je echter de temperatuur kiest dan maakt het niet zoveel uit hoelang een ei kookt. Zelfs al laat je het per ongeluk een half uur te lang koken dan nog heeft het de juiste consistentie. Een paar graden kan een enorm verschil betekenen, het is dus belangrijk om de temperatuur nauwlettend in het oog te houden. Professionele koks hebben daarvoor een rooner, dat is een apparaat die water constant op een ingestelde temperatuur houd (een toestel die ze trouwens uit het lab hebben gepikt). Eiwit bestaat uit verschillende proteïnes die elk een andere denaturatie temperatuur hebben (tussen 61 en 84°C). Door de juiste temperatuur in te stellen kun je dus het percentage eiwitten dat stolt bepalen en zo de consistentie van het ei. Ovotransferrine (12% van het eiwit) stolt bij 60°C, ovabumine (54% van het eiwit) stolt bij 80°C). De dooier word dikker vanaf 65°C en word vast bij 70°C. Als je de dooier tot 80-90°C verwarmd krijg je het typische kruimelachtige textuur van hard gekookte eieren. Vele koks verkiezen 65°C als de ideale kooktemperatuur voor eieren, het resultaat zijn eieren waarvan zowel het eiwit als de dooier nog een beetje vloeibaar zijn. Bij deze lagere temperatuur moet je het ei wel langer laten koken maar je hoeft geen schrik te hebben want het kan nooit te hard gekookt zijn. Reken maar op 40 min tot 1 uur koken.

En deze is gewoon te geniaal voor woorden:

PlaceToBe schreef:Geachte lezers , ik weet dat internet geld kost ( ook dit forum ) . En toch waag ik me als ondeskundigge uitzonderlijk op dit forum. Met de leuze : er zijn geen domme vragen. Ik ga hier niets beweren of insinueren , maar alleen ik vraagvorm formuleren . Moet ik ook zeggen dat ik onvergeeflijke spellinsfouten maak . Ook heb ik dit raar pseunoniem gebruikt , omdat ik het overal gebruik ; kwestie van 't te kunnen onthouden . Ik ga nu van start :

:rasta:

- In de Bell Epoque ( of de tijd er rond ) , kennen vele uitvinders uit de UK ( Newton , Darwin ) . Anderzijds weet ik dat bij iedere du die je maakt van Frankrij , Duitsland , UK : er in het verleden veel ruzie is geweest en vooral jalouzie op overheisniveau , maar ook cultureel , en in de wetenschap . WO I is gekent voor zijn vliegtuigenindustrie ( vooral UK en Duitsland) . Ik weet dat men toen geloof ik zelfs bommen met de hand uit het vliegtuig gooide ? Een vraag is of WO I ook niet het gevolg is geweest tussen ruzie van de UK en Duitsland ( en Frankrijk ? ) ; en dan bedoel ik ook ivm wetenschapsijver , op de spits gedreven . Ja , dit draaide toen ook waarschijnlijk om veel geld ( de uitvindingen dan ) . In WO I is er tussen UK en Duitsland wat vuur gespuwd . En wie ligd er tussen boven genoemde drie lande : Belgie .

- Het volgende is iets over WO II en de joden , met enkele zeer rare vragen .
Hoeveel oorlogen zijn er sins het jaar nul niet geweest ivm met bijbelse godsdienstwaanzin . Je moet weten dat die ZEER gevaarlijke bijbelse gelovugen werken met theoriën als : - Alleen het eeuwige leven via Jezus , of anders de hel . - De wederopstanding - Martuleuze kruisiging om onze zonden te vergeven - En wat ik nog mischien het seriuze vind , de zeer uit de doeken en dedetailleerde teksten ivm de eindtijd . Hoeveel mensenmassa's zijn er sins het jaar nul niet met deze "eindtijd" bezig geweest ??? MISCHIEN ook de joden die in de jaren 30 in de duitse politiek en bankwezen zaten . Hitler zag het al aankomn : Eerst vermoedelijk vraag ik nu , een wetenschapelijk finacieelgetint imperium van de UK , in WO I , en daarna in de jaren dertig vermoedelijk machthebbende joden die maar snel over de eindtijd prakizeerde om zo volgens hun ik het koningsrij god's te geraken ? Even tussendoor ; in WO II spreekt / schrijft men van 6.000.000 vergaste joden . Maar wie gaat bewijzen als er ik zeg dat het er maar 1.000.000 zijn of 500.000 of 2.000.000 . Is dit cijfer van 6.000.000 wel grondig grstaaft ? En om allesz nog wat nerveuzer te maken het volgende : Jezus is geloof maar drie jaar actief geweest ( ik geloof van zijn 30-ste tot zijn 33-ste) , maar ik kan me vergissen . Als dit zo is verdenk ik hem van een sectarische wijndrinkende psychoot te zijn geweest ( alstublieft ). Is het ook niet dat zijn leefgebied dunbevolkt was , en wij via de Romeinen het bijbelse geloof hebben aangenomen omdat de Romeinse wreedheden voor HUNZELF toen , uit de pan begonnen te komen ?
Ondertussen is Israel volgebouwd . En hoe , en op welke manier , en met wie zijn geld , en met wie zijn wapens ?
Nu even terug naar WO II , en de huidigge palestina-crisis : Een boogscheut ervandaan is/was het Suez-kanaal .
Ja ik ga maar door.
Je moet weten dat een zeeschip miljarden dollars of euro's includeerd . En wat betekend het Suezkanaal dan niet. Nu en in de jaren dretig ( als het dan ook er al dan niet was ? ). Valt u frank ? De mijne niet niet in zijn totaliteit . Dit gaat mijn petje te boven .
Je moet weten dat de drugsoorlog Viëtnam , ook 150 km. van het Hongkong-imperim verwijderd was ! En nu dan Afganistan er niet allen papavers is , dat niet goed is voor de arbeiders in de oliwinningsgebieden , maar dat de chalasnikofs , enz ... ( spelling??) van de koude oorlog niet wenselijk zijn in het oosten.

- Nu een knalvraag over de koude oorlog : Was dit gen geïnsinueerd handelsimperium van de USA , gecreëert tussen eurpa en het nu angstig en psychotische rusland ??? Trouwens handel drijven met china ( lees achter de Alpen en de Hymalaya) is toch technisch moeilijker dan dat naar onze buren via het platte land ??? > Over de chinese stoffenindustrie maak ik me seriueze zorgen . Kijk een hoe fijn een joggingbroek wel niet geweven is , en lakens en matrassen zijn maar 2 meter of 2.20 meter lang . Chinezen zijn kleine mensen ( ik schat +/- 1.60 m ) . Westerlingen zijn ondertussen gegroeid tot +/- 1.80 , schat ik gemiddeld . Ja ik vloek soms op de chinezen als ik s'nachts , met mijn voeten bloot lig . Je moet weten , dat stoffen veanderen naar lompen na vijf tot 10 jaar gebruik . > Kunnen de chinezen ons in ons blootje zetten .

Groeten Rob
"I want to be young and wild. Then I want to be middle-aged and rich. And then I want to be old and annoy people by pretending I'm deaf." - EB

WenWen

Re: Forumhoogtepunten

Berichtdoor WenWen » 24 Mei 2010, 18:38

Ma. Wat. Is. Dat. Van. Placetobe?

:o:o
Afbeelding

Tibo

Berichtdoor Tibo » 24 Mei 2010, 18:41

Sommige dingen gaan gewoon mijn nietig brein te boven.
Dancet schreef:Voor een echte forumganger blijf je God. :nod:

Cause maybe, you're gonna be the one that saves me...
Jessica Alba = godin

Eldar

Berichtdoor Eldar » 24 Mei 2010, 18:42

Wendy: http://fkserv.ugent.be/vgkflwi/vgkforum/viewtopic.php?p=522708#p522708
Een van de meest epische dingen die ik meegemaakt heb :)
Laatst gewijzigd door Eldar op 24 Mei 2010, 18:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Ronny zegt: (22:56:57)
no bicky veggie, no party!

Praetorian schreef:In this fraternity, you gotta make the money first. Then when you get the money, you get the power. Then when you get the power, then you get the woman. Then you equal Nathan.

Elkie

Berichtdoor Elkie » 24 Mei 2010, 18:42

Ja, te geniaal he. Soit, als jullie niet aanvullen, doe ik het zelf!

Jasper schreef:
Elke schreef:Tegen Velle is tegen mij, Nina!

en tegen Elke is tegen de grond!

(Een beetje ijdel want het gaat over mij, maar ik moet nog steeds lachen met Japsers reactie.)

Drie keer raden van wie deze komt:

Hannes Verniers
2009-04-09 15:36:46

Antwoorden op dit bericht
Dit bericht aanhalen

Examen vs. Verkiezingen

Vindt niemand het schandalig dat Universiteit Gent een examen plant op de dag na de verkiezingen?

Serieus, wat wil deze hondenmongool doen de dag na de verkiezingen? Het kost je misschien 5 minuten om je stem uit te brengen en dan ben je klaar! En als dat nog teveel is dan machtig je je MOEDER, HOER!!!! Wat een jankerig klote, kolere, KUTKIND!!!!

Hihi

Nina schreef:
Jellebee schreef:
Nina schreef:En om welke reden blijft dat meisje bij jou??

Ik kan kei goed luisteren

Naar haar gekreun als ze door een ander stevig wordt bevredigd? :gigitty:
"I want to be young and wild. Then I want to be middle-aged and rich. And then I want to be old and annoy people by pretending I'm deaf." - EB

Elkie

Berichtdoor Elkie » 24 Mei 2010, 18:45

Deze pagina en de daarop volgende drie zijn ook wel de moeite. ^^

Eldar

Berichtdoor Eldar » 24 Mei 2010, 18:46

zo ongeveer 100.000 keer in mafia bij de eerste stemronde:
Stem:Sander
Ronny zegt: (22:56:57)
no bicky veggie, no party!

Praetorian schreef:In this fraternity, you gotta make the money first. Then when you get the money, you get the power. Then when you get the power, then you get the woman. Then you equal Nathan.

Loonin
Prosenior

Berichtdoor Loonin » 24 Mei 2010, 18:53

Ooit, out of the blue:

Al-Exodus schreef:FUCK MAAT IK WORD ZO GEIL VAN DIT FORUM!
Tokyo Police Club schreef:Our robot masters will know how to clean this mess up, and build a better world for man and machine alike.

Afbeelding

Dragases

Berichtdoor Dragases » 24 Mei 2010, 18:58

Elkie schreef:Deze pagina en de daarop volgende drie zijn ook wel de moeite. ^^

\0/
"L'homme d'entendement n'a rien perdu, s'il a soi-même"
{Michel de Montaigne}

Ruben

Berichtdoor Ruben » 24 Mei 2010, 19:16

viewtopic.php?f=64&t=7104

Deze heeft mij toch ook wel even doen grollen.
Ruben says: uhu
mja
soit, bijna alle coureurs die ik nu heb kunnen potten breken
Johannes says: zie maar dat ze geen poten breken
HAHAHAHAHAHA

A Robotic Being

Berichtdoor A Robotic Being » 24 Mei 2010, 20:09

Hannes Verniers
2009-04-09 15:36:46

Antwoorden op dit bericht
Dit bericht aanhalen

Examen vs. Verkiezingen

Vindt niemand het schandalig dat Universiteit Gent een examen plant op de dag na de verkiezingen?

Serieus, wat wil deze hondenmongool doen de dag na de verkiezingen? Het kost je misschien 5 minuten om je stem uit te brengen en dan ben je klaar! En als dat nog teveel is dan machtig je je MOEDER, HOER!!!! Wat een jankerig klote, kolere, KUTKIND!!!!

Het vervolg erop was ook lollig, toen hij op het forum kwam om te zeggen dat het niet kon.
A number of governors who've sat in office in Austin went on to become president Bush. Including George W. Bush and George Bush.

A Robotic Being

Berichtdoor A Robotic Being » 24 Mei 2010, 20:28

Drugsinmylipstick was ook wel een hoogtepunt. Vooral om dan een jaar later effectief eens de inbox van die account bekeken te kunnen hebben.

En het Loonis-topic is ook van de lolligere dingen die onrechtstreeks door mij ontstaan zijn.
A number of governors who've sat in office in Austin went on to become president Bush. Including George W. Bush and George Bush.

Ruben

Berichtdoor Ruben » 24 Mei 2010, 21:56

Elke die naar een mopje over dr zelf verwijst, jasper die een topic van zichzelf cool vindt. Eigenlijk zijn forumgebruikers gewoon gigantische navelstaarders.
Ruben says: uhu
mja
soit, bijna alle coureurs die ik nu heb kunnen potten breken
Johannes says: zie maar dat ze geen poten breken
HAHAHAHAHAHA

Ronny
Prosenior

Berichtdoor Ronny » 24 Mei 2010, 22:03

Jan-Fre schreef:
Bregt schreef: Ik wandel te voet van Schiervelde via de grot van Oostakker naar het Ottenstadion als Roeselare zich redt én Gent in de top vijf speelt. Serieus.

De originele post is weg, maar dat was vrij episch in het sportgebied.
Vermoedelijk de enige maal dat het forum nationale media heeft gehaald.
Wisdom comes to us when it can no longer do any good.

WouterP 4 Franciscus II

Gigi

Berichtdoor Gigi » 25 Mei 2010, 08:27

Ronny schreef:
Jan-Fre schreef:
Bregt schreef: Ik wandel te voet van Schiervelde via de grot van Oostakker naar het Ottenstadion als Roeselare zich redt én Gent in de top vijf speelt. Serieus.

De originele post is weg, maar dat was vrij episch in het sportgebied.
Vermoedelijk de enige maal dat het forum nationale media heeft gehaald.
En de laatste maal dat Bregt een weddenschap is aangegaan :mofrikaan: .

Terug naar “Nonsens”