Vlaamse Geschiedkundige Kring-

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Ik verlang naar..

Braakliggend terrein. Betreden op eigen risico.
Jules De Brabander
V.G.K. Feest

Re: Ik verlang naar..

Berichtdoor Jules De Brabander » 18 Okt 2016, 16:11

OKTOBERFEST
"A kid once said to me "Do you get hangovers?" I said, "To get hangovers you have to stop drinking."" - Lemmy Kilmister

Diethard

Berichtdoor Diethard » 20 Okt 2016, 19:19

worst met rode kool en doorgestoken patatjes
“I know who you are. I can see you. You're swearing now that, someday, you'll destroy me. Remember that far better women than you have sworn to do the same. Go look for them now.”- Atia (Rome)

WouterR
Prosenior

Berichtdoor WouterR » 16 Mei 2018, 01:37

Morgen. Ik blijf het zeggen, maar het wordt weer een zalige ALV!
There's two things in this world that I do not trust when they're wireless. That is phones, and marionettes. - The Rocker

Matthis

Berichtdoor Matthis » 08 Jun 2018, 14:54

... Verlichting?
"We want our sound to go into the soul of the audience, and see if it can awaken some little thing in their minds... 'Cause there are so many sleeping people." - Jimi Hendrix

Anselm
Imperator Interretis

Berichtdoor Anselm » 09 Jun 2018, 14:39

een ander tijdperk
"Dude, this is the way the world works! If you wanna find some quality friends, you've gotta wade through all the dicks first!" - Eric Cartman

Ivo DW
Prosenior

Berichtdoor Ivo DW » 09 Jun 2018, 18:38

opnieuw op reis gaan! Maart is al te lang geleden...
"A pair of powerful spectacles has sometimes sufficed to cure a person in love."
-Friedrich Nietzsche-

Anselm
Imperator Interretis

Berichtdoor Anselm » 09 Jun 2018, 21:47

Ivo DW schreef:opnieuw op reis gaan! Maart is al te lang geleden...

Same

(maar dan anderhalve week, da's ook te lang geleden)

((chance dat ik binnen anderhalve week toch alweer weg ben :freedom: ))
"Dude, this is the way the world works! If you wanna find some quality friends, you've gotta wade through all the dicks first!" - Eric Cartman

Matthis

Berichtdoor Matthis » 10 Jun 2018, 16:12

Anselm schreef:

Same

Naar waar nu weer? Zijn er nog landen die je ondertussen nog niet gezien hebt?
"We want our sound to go into the soul of the audience, and see if it can awaken some little thing in their minds... 'Cause there are so many sleeping people." - Jimi Hendrix

Anselm
Imperator Interretis

Berichtdoor Anselm » 10 Jun 2018, 17:08

Matthis schreef:
Anselm schreef:

Same

Naar waar nu weer? Zijn er nog landen die je ondertussen nog niet gezien hebt?

Zie het Waar gaat u binnenkort op vakantie?-topic.

Ik zit momenteel aan 36, binnen 10 dagen m'n 37ste. Aangezien er in Europa al 47 (of 51, afhankelijk van je criteria) en in de hele wereld 196 landen zijn, heb ik er nog wel een aantal te gaan ja :mihiel:

Anselm
Imperator Interretis

Berichtdoor Anselm » 10 Jun 2018, 17:10

In Europa enkel nog IJsland, Wit-Rusland, Monaco, Liechtenstein, Bosnië&Herzegovina, Servië, Montenegro, Kosovo, Albanië, FYRO Macedonië, Bulgarije en Cyprus te gaan 8)

(en Georgië, Armenië, Azerbaijan en Kazakhstan als je die ook meetelt bij Europa)

Matthis

Berichtdoor Matthis » 10 Jun 2018, 17:55

Anselm schreef:In Europa enkel nog IJsland, Wit-Rusland, Monaco, Liechtenstein, Bosnië&Herzegovina, Servië, Montenegro, Kosovo, Albanië, FYRO Macedonië, Bulgarije en Cyprus te gaan 8)

(en Georgië, Armenië, Azerbaijan en Kazakhstan als je die ook meetelt bij Europa)

IJsland: schijnt mooi te zijn!
Wit-Rusland: is een regelrechte dictatuur met corrupte douaniers enal (vraag maar aan Ivo, Arno, Bart of Mihiel). Dus wil je hier wel naar toe?
Monaco: is geen land, maar een rots met een haven. Al naartoe geweest, geen zak te zien behalve een paar jachten en mooie wagens.
Liechtenstein: zelfde zoals Monaco, is dat wel een land? (laat ons eerlijk zijn)
Dan de hele Balkan: tja, ga ervoor, zou ik zeggen.
Cyprus: is dat nu nog verdeeld in Turkse kant en Griekse kant?
De Caucasuslanden: tja, technisch gezien is dat al Azië, plus die mannen zitten ook niet in de Europese Unie.
Kazakhstan: dat is Europa toch wel héél ver strekken.

Anselm
Imperator Interretis

Berichtdoor Anselm » 10 Jun 2018, 18:22

Kweethet, ik hou het ook bij 47, maar de FIFA doet dat bijvoorbeeld wel, zelfs voor Kazakhstan...

Ik wil alle landen doen dus volmondig ja voor Wit-Rusland, Monaco en Liechtenstein! San Marino zou je bv. ook geen land noemen maar 't heeft wel iets.

Cyprus is nog verdeeld maar de spanning is afgenomen. Wel nog illegaal om in het Turkse deel te blijven slapen dus je moet dat stuk in max. een dag doen.

Maar goed, ik ben op weg. Mijn doel blijft om tegen mijn 30ste 60 landen op de teller te hebben

Ivo DW
Prosenior

Berichtdoor Ivo DW » 10 Jun 2018, 19:35

Anselm schreef:In Europa enkel nog IJsland, Wit-Rusland, Monaco, Liechtenstein, Bosnië&Herzegovina, Servië, Montenegro, Kosovo, Albanië, FYRO Macedonië, Bulgarije en Cyprus te gaan 8)

IJsland staat ook absoluut op mijn lijst

Wit-Rusland is inderdaad nogal corrupt, ga er niet met de trein naar toe zou ik zeggen :p of zie er in elk geval niet uit als tourist. Pas ook op voor de random in het rond kakkende vrouwen!

Monaco: kzal er ook ooit wel eens geraken op doortocht door Frankrijk.

Liechtenstein: zelfde als hierboven

Balkan: Prachtige landen die door hun recente geschiedenis enorm interessant zijn om te bezoeken! Alles kan, Balkan!

"A pair of powerful spectacles has sometimes sufficed to cure a person in love."
-Friedrich Nietzsche-

Anselm
Imperator Interretis

Berichtdoor Anselm » 10 Jun 2018, 19:56

't Probleem met Wit-Rusland is inderdaad dat de grenzen ambetant zijn. Anders zou ik er ook wel al langsgegaan zijn toen ik in januari in Vilnius zat.

Maar sinds twee jaar geleden ofzo kunnen EU-burgers 5 dagen visumvrij naar Wit-Rusland, op voorwaarde dat ze aankomen en vertrekken op Minsk Airport. Dus dat biedt wel perspectieven

Matthis

Berichtdoor Matthis » 11 Jun 2018, 17:43

Anselm schreef:'t Probleem met Wit-Rusland is inderdaad dat de grenzen ambetant zijn. Anders zou ik er ook wel al langsgegaan zijn toen ik in januari in Vilnius zat.

Maar sinds twee jaar geleden ofzo kunnen EU-burgers 5 dagen visumvrij naar Wit-Rusland, op voorwaarde dat ze aankomen en vertrekken op Minsk Airport. Dus dat biedt wel perspectieven

Ook een rare regel van die Wit-Russen.

Ik verlang naar...

... een vrij en open Wit-Rusland!

Terug naar “Nonsens”